![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Fik netop information om at det norske forsvar ikke har ønsket at fornye kontrakten med SAS - Har skrevet kontrakt med Norwegian i stedet...!
![]() Først mistede man kontrakten med Posten - Nu mister man Forsvaret og betyder vel et stort tab af indtægter for SAS i Norge. Ikke længe til at vi ser Norwegian med B737 på BDU ![]() Yabadoo Last edited by Yabadoo; 12-12-2007 at 00:24. Reason: Staveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ja "slasken" Kjos får det til!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Grattis Norwegian... Slike kontrakter "vandrer" gjerne mellom aktørene - så det er nok ikke den helt store krisestemningen hos SAS - men at det vil merkes tror jeg nok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Husker da Braathens i sin tid vant Forsvarskontrakten. Braathens Best var "full" av soldater på vei til og fra Nord-Norge, på en kontrakt som gjorde at selskapet tjente minimalt. SAS kunne selge sine frigjorte seter til markedspris, som naturlig nok var en god del høyere. Og når Forsvaret "må" med SAS, fordi DY er full eller det ikke går DY-fly på den tiden Forsvaret trenger, selger også SAS gjerne billetter til markedspris. Vinneren i en del storkontrakter blir ikke garantert også den økonomiske vinneren, spesielt med tider uten bonuspoeng.
Men uansett resultat - gratulerer med kontrakten, Norwegian! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Du treffer spikeren på hodet, Jumper. Det har alltid vært slik at man forhandler frem en rammeavtale, men den er på ingen måte noen garanti for god lønnsomhet. Og det er stort sett SAS-gruppen som frakter folk der hvor Norwegian ikke flyr.
Mvh Eskil Eksforsvaretslufttransportsystem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Gratulerer til Norwegian. Hva betyr dette for rutenettet deres?
Forsvaret har jo et litt utypisk reisemønster, og Bardufoss har vel typisk vært trafikkert kun av det selskapet Forsvaret har kontrakt med. Også strekningen BGO-SVG ser vel mer enn sin andel uniformer og BOO vil vel også kreve økte frekvenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flyr Norwegian til BDU i det heletatt da
![]() ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
hehe, snakker vi om korrupsjon eller
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har det kommet noen pressemelding eller lignende?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vil det bety at DY også må begynne å fly til Kirkenes hele året? ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men nå er jeg blitt sivilist etter 20 år i kongens klær, og bekymrer meg ikke for hverken pendling, kanselleringer eller forsinkelser hos SAS lenger, forsvaret kan fly med hvem de vil for meg! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Det var ikke meningen å omtale SAS negativt i innlegget mitt, det har vært et fint selskap å reise med i alle de årene jeg har pendlet mellom Bergen og Bardufoss. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Først må jeg få lov til å gratulere Norwegian med en ny kontrakt
![]() Men den første tanken som slo meg var: Dette kan fort bli dyrt for skattebetalerne! Forsvarsfolk reiser ofte med både to og tre bagasjer! Dette er ikke akkurat gratis... I tillegg får dem som må reise en strekning med SAS eller WF før de må over på Norwegian til endelig bestemmelsessted betale evt. overvekt to ganger da det ikke er gjennomgående innsjekk + det må beregnes tid til å hente bagasje og ny innsjekk! Tror du økonomene i forsvaret har tenkt på dette? ![]() E!
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vi var et par kompiser som reiste mye OSL-SVG i helgene for egen regning også, og fant ut at hvis vi reiste på sjangsebillett og i uniform ble vi plassert på Best. Kom sist ombord og spurte hvor det var ledig, endte opp i Best hver gang. Alltid stas på freddan, fikk en pils og en burger. Endelig fredag stod det vel på servietten. Good times ![]() Blir ikke akkurat det samme for dagens tjenestegjørende ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
42 flymekanikere mister jobben i SAS(ARN) | Dash | Flyforum | 16 | 13-06-2012 22:46 |
SAS mister reisende på økonomi klasse. | MartinL | Flyforum | 7 | 11-08-2008 16:32 |
Da fikk NAX forsvarskontrakten da... | ENGM RAMP | Flyforum | 33 | 27-12-2007 11:04 |
SAS-aksjen mister høyde | Trety | Flyforum | 3 | 26-06-2006 21:23 |
54 SAS-ansatte MISTER JOBBEN | sail4fun | Flyforum | 14 | 06-11-2005 21:32 |