![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ærlig talt - kan dette virkelig stemme??
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/23/498616.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nåja, muligens de er strengere nå men jeg har reist både som Espen og Esben da navnet mitt stort sett ble skrevet feil når vi bestilte flybilletter til meg når vi bodde i København sist (2000-2003). Dessuten tror jeg Æ i etternavnet mitt har havnet som både e og a itillegg til ae som jeg normalt bruker.
Hadde jeg hatt ett mellomnavn hvor en k var blitt c hadde jeg bare reist for tror ikke det kan skape problemer |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Nok en grunn til å ta toget!
Det er ikke sikkerhet det går på lenger. Det er sikkerhets-indusert byråkrati. Ren og skjær pengemaskin for å tyne mest mulig livskj|t ut av flybransjen. Hoder burde rulle! Start med de som roper "SIKKERHET" høyest!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, ser det er opp til myndighetene å avgjøre etter at man har landet. Så dette et noe i overkant forskuttert tap av 6000 kr fra Dagbladets side. (En ganske dårlig (nett)avis forresten.. )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
De gikk Bangkrott!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Tvivler på at det nogensinde ville været blevet opdaget Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er ren bullshit. I et slikt tilfelle er det bare aa moete opp paa flyplassen. Selv om noen spoer, skal det mye til at noen lager problemer.
Og det med sikkerhet er bare tull. For alle land som forlanger APIS (Thailand er muligens ett av dem - husker ikke i farten), fyller man ut en maske med pass og personopplysninger, og det er nettopp for aa fange opp forskjeller mellom billetter og legitimasjon (pass). Og det er disse opplysningene som gaar til myndighetene, ikke det som staar i billetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enig med MOW. Vi nordmenn har ÆØÅ situasjonen der navnet på folk som har disse bokstavene i navnet blir endret til et navn som ikke stemmer med navnet i passet.
For noen tullinger. Denne skrivefeilen er det ingen som bryr seg om. Det er bare å reise! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg har sett mange med langt større feil enn dette reise uten noen som helst problemer. Her er det bare å reise!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Saken er "snappet opp" dvs "skrevet av" i Forbruker.no også. Mange kommenterer at dette ikke er noe å bry seg om, men det er naturligvis ikke journalistenes oppgave å bringe klarhet i ting, dessverre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det vill även betyda att Gunbritt istället för Gun-Britt är ok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, men med 'Gun' i navnet, blir du nok tatt ut til ekstra kontroll .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har reist mange ganger med en e for lite i navnet mitt og det går bare fint. Skriver navnet mitt med to e'er (Peer), men det hender rett som det er at reisebyrå ikke får det med seg og skriver det med en e i billetten. Har aldri hatt noe problemer med det.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ingen problemer med GUNNBRITT istedet for GUNN-BRITT. Men bruker ikke bindestreker i flybilletter nemlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg er sikker på at det hadde gått helt fint hadde de ikke gått til avisen og klistret seg ut over første siden, nå er det litt mindre sjanse for at de kan reise. Men det er prisen man må betale når man absolutt vil på forsiden av Dagbladet:clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Enig med Someone der ja, man får jo håpe - at det de "tjener" på denne media-omtalen, evt. dekker inn det en ny billett koster. Selv hadde jeg helt klart tatt sjansen, og reist med billetten slik den var - men nå er det nok betydelig mindre sjanse for at det går bra. (Hadde jeg vært x-tremt mediakåt, kunne jeg evt. ha reist FØRST - og så evt. skreket etterpå, men det blir vel ikke helt det samme.. he he)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ble dyrt å tømme toalettet på RYG. | Hpkris | Småprat | 2 | 29-09-2011 17:26 |
Dyrt snøvær...... | Extra230 | Flyforum | 1 | 11-02-2010 14:50 |
Veldig dyrt | imm | Flyforum | 13 | 18-10-2007 10:35 |
Dyrt å lande | Roxman | Flyforum | 0 | 09-08-2007 12:17 |
To barn ble stående igjen på OSL da flyet til BGO ble innstilt | MD90 | Flyforum | 32 | 14-08-2006 18:27 |