![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.bt.no/lokalt/article288912.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
DY har nå iløpet av sommeren fått mer enn noen riper i lakken, det begynner faktisk bli såpass ille glansen begynner å flasse av ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
"
- Hos oss ville barna blitt booket om før noen andre hadde kommet frem til skranken. Dette er mulig fordi vi har full elektronisk oversikt over alle de reisende, sier Johansen." Informasjonsrådgviveren i SAS Braathens er tydlelig imponert over at dem har "full elektronisk oversikt over alle" ...... ![]() Dagens beste ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jepp, ikke bare oversikt, men ELEKTRONISK oversikt. Det er som kjent mye bedre en vanlig oversikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
|
![]()
Legger merke til at SAS ikke er fullt så artig å skrive om,derimot Norwegian er i søkelyset om dagen.Tror ikke Kjos gliser fullt så mye nå om dagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke bra dette, men jeg har hørt om værre episoder!
UM booket på Sabena OSL, BRU, LIS, havnet på Swissair til ZRH UM booket på BU til ARN, havnet på BU til GOT..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
En ting er å gjøre feil, en annen er å rett og slett ikke ha rutiner og prosedyrer på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enig i den. At tilbudet var buss alene, kan jeg ikke skjønne.
Vi (SA) forplikter å sende en person med bussen hvis det er UM ombord. Pleier ikke å være den mest populære oppgaven å pålegge folk men... Samme er hvis siste fly om kvelden bli kansellert, og passasjerer skal på hotell, så forplikter SA seg til å stille en person til rådighet, hvis det er UMer ombord. At DY ikke har rutiner som fanger opp dette, tror jeg ikke det sprøyt på. DY har som alle andre mulighet til å sjekke elektronisk, hvilke kategori passasjerer de har ombord. Burde ha ringt en bjelle på billettskranken, hvis lista ble sjekket (noe jeg tror den ikke ble). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt enig, tabber skjer alle, men å ikke ha rutiner på UM er ikke bra
Just keep'em coming Kjos.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Dette går jo litt i bølgedaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg tror ikke man skal være får kjapp til å dømme ut fra enkelt episoder enten det er DY eller SK/BU.
Vi har sendt våre barn som UM til både TRD og OSL gjennom mange år. Stort sett går det veldig bra. Men jeg kan også skrive et par historier lange som vonde år om et par episoder der barna reiste med SK/BU som ikke var bra. Feil kan inntreffe og man dømmer ikke på enkelt episoder. Våre barn reiser fortsatt UM med både DY og SK. Har inntrykk at media blåser opp alt de greier å komme over for tiden. Det setter ting litt ut av proposjoner. Det gjelder også deltagere her på forumet ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banned
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Er det ikke sirkusair som styrer med UM-er for DY på OSL? Er kanskje Dere i samrbeid med DY som burde ha funnet en løsning på dette? Hvis en sirkusartist hadde tatt med U;-ene ti DY, hadde ikke DY da gjort mer for å få dem av gårde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() BU hendelsen var vel motsatt.... eller husker jeg feil.... dem sku til GOT, men endte opp på ARN... Da var det månelyst på avdelingen.... :lightbulb BU fløy til GOT en periode.... Fylte opp Pax til Northwest flygningene... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jovisst CK...nå må du sjekke bedre ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som du påpeker, og som jeg skrev i en tidligere tråd, så er det flere instanser som har sviktet her. Jeg tør påsto at de som fulgte UMene til OSL også har sviktet, dette var jo en voksen person som helt korrekt ventet ved utgangen - hvorfor var ikke han litt mer aktiv? Nekter å tro at alle 148 var booket om innen bestefaren kom seg til skranken med barnebarna.
Det er den som følger barna som har ansvaret. Den skal ikke forlate flyplassen før flyet har tatt av, nettopp for å kunne hjelpe til i slike situasjoner. Servisair kan ikke jeg se at har noe ansvar, før evt. barna setter seg på bussen til Bergen (som jo var tilbudet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
der lærte jeg noe nytt i dag også. Med 737, eller Busy Bee Fokker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
737 på GOT rutene (Stort sett)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor ble DY361 innstilt | Tarzan | Register- og ATC-Forum | 1 | 07-11-2018 14:08 |
LN-DYM ble stående 6-7 timer på Bardufoss i dag ? | apeks | Småprat | 3 | 12-02-2016 23:39 |
Aftenposten: Leste om islam, ble kastet av flyet | blazius | Flyforum | 45 | 31-01-2011 18:23 |
Var opptatt med å be - ble kastet av flyet | Tommy777 | Flyforum | 19 | 18-04-2008 15:07 |
Hvor ble paxen stående igjen? | LCH78 | Flyforum | 13 | 15-02-2006 11:40 |