![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi er en liten gjeng som planlegger tur til Freetown i Sierra Leone i mars. Men det er helt umulig å få tak i billige billetter. Billigste billettene jeg finner (på nettet) ligger helt oppe i 14-15.000 pr. person.
Noen som har gode råd om hvordan en skal komme seg ned noe rimeligere?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøv å ta kontakt med Kilroy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
ka flyselskap som tør å trafikkere til Freetown ?
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Får man være litt frekk å spørre om hvorfor turen legges akkurat hit? Afrika har jo så mye spennende og ikke minst "billigere" destinasjoner å by på!
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
klart det er lov å spør hva vi skal dit for.
Jeg og noen andre har rett og slett bare ønske om å bidra med litt hjelp der det måtte trengs. Istede for å gi til store organisasjoner, så synes vi det er litt gøy å bidra selv. En venn av oss er fra Sierra Leone, og han vil ta oss med til sitt hjemland. Vi har mange planer om hva vi kan gjøre, og gleder oss veldig. Men ingen av oss hadde nok sett for oss at turen ned skulle være så kostbar som dette. Vi skal ha "reisemøte" igjen i morgen, og finner vi ikke billigere løsninger, vil jeg foreslå at vi tar turen til Kenya istede. Jeg var der i april (i samme ærend), og selv om Kenya er et moderne land i forhold til Sierra Leone, så er det mye nød, og mye som kan gjøres med enkle midler der også. IMM
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har du sjekket hva det ville koste å fly til ett annet sted i "nærheten" også lett etter flybillet derifra og den siste biten til Sierra Leone (Freetown)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Blir det kenya så får du si i fra. Er der i hele Mars (uten sykkel denne gang)
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja det har jeg. Det er mulig å reise til Bajul for eksempel (Gambia). Men flyforbindelsene videre er mildt sagt dårlige. Og jeg tror ærlig talt ikke det er noen god idè å fly et selskap ingen har hørt om, som går en gang i uka, eller to.
En kar i flybransjen (Lars Engerengen) har forresten laget en hjemmeside for meg, og den vil bli lagt ut på nettet i løpet av få dager. Her blir dere de første i verden til å se nettsiden ![]() http://www.stormposten.com/sweden/MAAO_index.html
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dere kan prøve å fly til Conacry i nabolandet Guinea. Jeg vet ikke hvordan det er å reise på landeveien mellom byene eller om det er rimelig flyforbindelse. Brussels Airlines har greie priser dit. Air France flyr også dit. Verdt å sjekke.
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ellers må jeg takke for varme og hyggelige ord. Ja, jeg kan være en kranglefant med sterke meninger, men egentlig er jeg ganske snill og grei ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg tror du er langt mere respektert paa forumet enn du aner!. Dine prosjekter er virkelig inspirerende, selv for de av oss som har gjort det samme (Vi fyllte en 777 Container som vi fikk med oss fra Paine Field (AF 777 leveranse flight) videre til Buenos Aires med AF ogsaa 777, det utrolig mye som gikk naar vi begynnte aa spoerre - selv opplevelsen av aa fly 777 leveranse flight bleknet i forhold til aa vaere paa Barnehjemmet i La Plata
Saa staa paa IMM (store bokstaver av respekt!!)
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøv world travelers i oslo. Det kan hende de kan hjelpe deg!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har ringt både Kilroy og World Travelers, og billigste billetten som de klarer å finne kom på hele 13.000 kroner, via London og Dakar. Flyskatt alene er på ca 5.000 kroner!!!
Ikke si det med flyskatt på 5.000 til noen norske politikere da vær så snill. De kunne jo få samme idè ![]()
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg hiver meg på med litt "egen-reklame" her:
Om noen føler for et veldedig tiltak enten på IT-siden eller Helse-siden av butikken, så bruker jeg en god del tid på disse: http://www.haydom.no. -A ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dyrt å fly i nord | LN-TIB | Flyforum | 9 | 09-12-2010 20:58 |
Dyrt snøvær...... | Extra230 | Flyforum | 1 | 11-02-2010 14:50 |
Dyrt å lande | Roxman | Flyforum | 0 | 09-08-2007 12:17 |
C for K ble dyrt | AirbusTrond | Flyforum | 16 | 24-04-2007 15:18 |
veldig veldig O/T..men i disse juletider | TigerBlack | Flyforum | 0 | 22-12-2004 21:45 |