![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=13832
Det kan bli kork hvis det åpnes for ankomstsalg på Gardermoen. Jeg har aldri skjønt hvorfor de ikke bygget flere bagasjebånd med en gang. På Fornebo var det alltid kaos ved bagasjebåndene når det var stor trafikk og det er like mange eller muligens ett ekstra på Gardermoen, ikke spesielt fremtidsrettet planlegging det. I sommer opplevet jeg at de "overførte " et bånd fra innland til utland ved å sette opp en midlertidig vegg, men er det stor trykk på begge holder ikke dette i lengden heller.
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Hvorfor ikke lave en "Billund løsning" hvor både indenrigs og udenrigs benytter de samme bånd, og alle går ud gennem tolden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
Du sier noe, men da blir det vel kork i tollen isteden
![]()
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Har ellers lagt merke til at det ikke finnes et bagasjebånd nr 2 på OSL. Etter hva jeg har hørt er alt klargjort under "bakken" for at dette kan settes opp, men at det manglet penger i 1998.
Syne sogså hele bagasjebånd-anlegget på OSL er underdimensjonert. Virker ikke særlig framtidsrette at man måtte til med lettvegger etc allerede få år etter innvielsen....og flytrafikken har jo ikke økt så mye som en hadde trodd da man bygde OSL pga SARS, krig, terrorisme etc. Installer 1 ekstra bånd på utenlandssiden, og 1 til på innelandssiden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Hurra - praktisk løsning - NOT! Hva med å bygge om og dimensjonere for korrekt antall reisende i steden for?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Det som er mulig er jo å ha en avsving for folk med carry-on only før man går inn i baggasjeområdet fra innrenriks-siden, da ville man sluset mye dags-møte-pax utenom alt det der. En ide?
En annen løsning på det med innenriks/utenriks og folk innenriks som har drikke i baggasjen er jo å melde norge inn i EU siden kvoten der er større enn vekten du kan sjekke? Da er det jo bare ikke-Schengen som må separeres? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Eller hva med å starte byggingen av pir b snart??På de mest hektiske tidene av døgnet er det jo tilnærmet kaos allerede..Det er jo klargjort med tunnel og tegninger.Hvis den positive passasjerutviklingen fortsetter,vil jo Gardermoen være for liten om allerede 1-2 år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Nei,langsiktig tankegang er et fremmedord i norsk planleggingspolitikk!!
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
I eksempelvis NCL gør man det samme - alle fly "lander" samme sted, og alle går af samme udgang - gennem tolden - uanset om man lander fra LGW, CFU, SFB eller ACE. Boarding card etc beviser jo hvor du kommer fra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Tror det kan bli vanskelig på OSL ettersom de har like mye innenlandspassasjerer som utenlands,og da blir det litt kaos uansett.Sett i forhold til størrelsen på flyplassen virker bagasjekapasiteten underdimesjonert..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Jepp - enig. Bagasjesystemet er helt klart underdimensjonert når resten av flyplass-fasilitetene klarer passasjermengden, men ikke utleveringen av bagasjen klarer henge med......
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tax-free og transfer. | Twin Otter | Småprat | 20 | 04-02-2013 17:10 |
Tax-free Munchen | Chriscross | Reiseforum | 1 | 11-10-2011 07:45 |
Tax-Free CPH | Egenes | Reiseforum | 7 | 14-05-2011 15:13 |
Tax-free spørsmål | Extra230 | Reiseforum | 10 | 16-05-2010 18:47 |
Tax-free på Torp | VoiceCom | Reiseforum | 6 | 12-09-2009 12:56 |