![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er lenge siden jeg har tatt med sprit ut av landet. Jeg flyr OSL-FRA-MCO i morgen, kan jeg kjøpe en flaske i tax free på OSL, få posen forseglet, og ta den med videre via FRA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyr du LH går det normalt greit, da det ikke er noen ekstra sjekk. Flyr du et amerikansk selskap kan du risikere sjekk, og da får du den ikke med ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvorfor ikke? Så vidt jeg kan se på TSAs nettsider skal det ikke være noe problem å ha med poser forseglet i EU så lenge du ikke skal ha dem forbi et sjekkpunkt i USA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Litt varierende informasjon - iflg. SAS kan man bare ta med TaxFree fra den flyplassen man har IC-reise fra (ARN/CPH):
Quote:
Så er det vel to men: 1) sas-weben er ikke alltid oppdatert, og 2) reglene til USA skifter vel titt og ofte har jeg inntrykk av...
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Å jo da, det hender de kjører random sjekk med både røntgen og metalldetektor - jeg måtte sette igjen en colaflaske i gaten en gang jeg ble plukket ut til sjekk. Men det er noen år siden...
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Pussig dette. Gang på gang har jeg blitt stoppet i check ved gate. Alltid har jeg hatt med meg en flaske eller to , ikke alkohol. Ingen har brydd seg, kun en gang spørsmål om det var kjøpt på flyplassen....
Siden juledagen's Detroit incident, har jeg også lagt merke til at de knapt sjekker oss.. Helt overfladisk. Spesielt i SYD like etter...Tror det har med utvelgelse å gjøre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det går ihvertfall an å ha med tax-free varer "andre veien" nå
http://www.avinor.no/avinor/presse/_...&id=181-111867 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har vært i epost-kontakt med politiet på FRA vedrørende mulighet for å ta flasker forseglet på OSL med på fly til USA. Fikk følgende svar fra Polizeioberkommissaren:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå er dette også testet i praksis, overhodet ingen problemer å komme med en dagsfersk forseglet taxfreepose i mobordstigning-kontrollen på FRA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tax-free og transfer. | Twin Otter | Småprat | 20 | 04-02-2013 17:10 |
Tax-free Munchen | Chriscross | Reiseforum | 1 | 11-10-2011 07:45 |
Tax-Free CPH | Egenes | Reiseforum | 7 | 14-05-2011 15:13 |