![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I går fikk jeg sms fra SAS i Sverige om at jeg kunne sjekke inn på dagens flytur til oslo ved å svare JA på sms`n. det gjorde jeg og jeg fikk bekreftet mitt reserverte sete - 2A. På flyplassen i dag måtte jeg alikevel stå i kø foran en av automatene - stikke inn kortet og sjekke meg inn på nytt - nå med oppdatert bagasjeinfo. sms er sikkert en kuul gimmick - men jeg skjønner ikke helt hva jeg sparte eller fikk ekstra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det lurte jeg også på da jeg reiste med SAS i forrige uke. Web eller WAP check-in har en misjon med at du kan velge sete, men SMS gir ikke meg noe.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
men er setet allerede reservert så har det da NULL betydning... derimot er sms varsling for forsinkelser et bra tiltak!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Samme som web-chek-in - kommer litt an paa markedet. Men det er nok mest til hjelp naar man trenger boardingkort for aa komme gjennom security - som her i USA. Kan ogsaa vaere greit hvis man er sent ute til flyplassen .. har selv blitt berget av at jeg var sjekket inn per web .. doeren ble holdt aapen i et par minutter ekstra for aa vente paa sistemann med boardingkort - meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
EB, det er bare å gå rett til gaten og dra kortet ditt der. Ingen grunn til å få ut noe BP.
Fra Sverige drar du kortet i sikkerhetskontrollen for å komme igjennom der Edit: Ser at du har sjekket bagasje. SMS ordningen er laget for folk med håndbagasje. Om du reiser med kun håndbagasje, gjør sms ordningen det mye enklere. Du har allerede reservert sete ved bestilling, du slipper å sjekke inn på nett eller på flyplassen fordi SMSen gjør det for deg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det går jo i det minste litt raskere på automatene når det kun er bagasjeoppdatering du må velge. Du slipper jo de håpløst formulerte spørsmålene som bl a "om du er medlem i Bonus, sett inn kortet for registrering".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Og nå vil SAS Braathens ha dette i Norge også.
http://e24.no/naeringsliv/article1674706.ece Merk dere at de vil sette ut «taggomater» på offentlige trafikkerte steder. På disse automatene kan man dra kortet sitt for å få bagasjetagg. Aktuelle steder å sette ut automatene er blant annet på Oslo S og Flytoget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er riktig det skal komme automater som bare skriver ut baggtag (når er et annet spørsmål). Normalt så tar innsjekk lengre tid enn å levere baggasje på bag-drop (bortsett fra når bagg anlegget på OSL stopper) Det kommer også flere automater (nyere type her på OSL). For øvrig er du sjekket inn, så er du registrert som passasjer og har rettigheter i forhold til 'EU-regulativet', det er du ikke hvis du ikke er sjekket inn. Og sender du ikke baggasje så kan du bare gå rett til gate.
Som økonomi-passasjer vil du også få automatisk tildelt sete 4 timer før (noe som kommer i løpet av året). En annen ting er at du får en link i email som sender rett til web-sjekkinn (uten å taste inn billettnummer/reservasjonsnummer og slikt).
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er uaktuelt å havne som dritten i midten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
hvordan kommer man seg gjennom security naa uten Boardingkort naar man skal til utlandet. Jeg har ikke tenkt over dette siden jeg alltid har faatt boardingkort etter at de flyttet kontrollen da tax free'en ble utvidet. Tidligere kunne man dra kredittkortet, men jeg har ikke sett at de har gjort det naa for tiden.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva er greia med at de som har sjekket inn bagasje ikke kan gå i boardingkøen der man bare drar kortet? For et klønete opplegg. Jeg hadde e-ticket, sjekka inn på automat og fikk bag-tag men ikke noe boardingkort. På skjermen sto det "dra kortet ved gaten". Når man så skal ombord må man gå på "papir-siden" og levere fra seg kortet, slik at personellet kan dra det bak disken. :clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har man ikke/kan man ikke sjekke det når man leverer fra seg bagen? Mulig jeg som husker feil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men hvor viser de som ikke har sjekket bag leg? Sist jeg fløy ble ikke de i e-ticket-køen sjekket...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for info!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sjekke inn med Delta/KLM | Mariushb | Småprat | 5 | 27-02-2014 15:38 |
Sjekke inn kvelden før | Chriscross | Flyforum | 15 | 17-10-2009 22:01 |
Nå kan du snart sjekke inn på Oslo S | MartinL | Flyforum | 16 | 08-10-2009 06:58 |
Hva folk forsoeker aa sjekke inn..... | dc-8-63 | Flyhistorisk forum | 38 | 17-01-2008 08:47 |
Sjekke inn på avganger neste dag | blazius | Flyforum | 2 | 04-05-2006 03:40 |