![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Har opplevd noen ganger på Torp når det er glatt rullebane eller lavt skydekke (tåke) at KLM har gått til Gardermoen mens Widerøe og Ryanair har landet både før og etter . Har KLM spesielle høye minima ? Strengere enn andre ?
:huh: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Jeg vil anta at en DH8 ikke setter samme krav som en jet som KLM bruker, og at Widerøe derfor kan lande med lavere breaking action. At FR lander er vel nok et bevis på deres sikkerhetskultur? Kanskje kapteinen får "en prikk" dersom han diverter til OSL når rullebanen ikke er stengt?
Tipper KLM har helt "normale" minima ut fra flytypen de opererer |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
For å forsvare Ryanair - det kan hende KLM Cityhopper (KLM flyr ikke til Torp) har "pingleprosedyrer". I gode, gamle dager (og dette er tatt fra minnet til en gammel mann, dog yngre enn fossilene i vest
![]() De kan helt klart også ha noe med flytype å gjøre. KLC flyr Fokker 70/100, Ryanair flyr nytt Boeingmateriell som muligens har andre minima for alt jeg vet.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
Dag Viking sin teori om at kapteinen hos Ryanair får "prikker" om han/hun flyr til alternativ flyplass, er nok bare et gammelt rykte ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det med prikker var en spøk fra min side, basert på historien om "prikker" dersom de lander med for mye fuel igjen i tankene.
Det finnes som regel fornuftige forklaringer på hvorfor noen lander og noen diverter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]() Jeg vet iallefall at oppe hos oss så er det som regel KLM som først trekker seg og gjør go-around etc.....
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Jeg tviler forresten på at ceiling er med i minimas til KLM, det går sikkert på DH i stedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
KLM har vel en viss lav sikt's hendelse i boka....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]()
KLM piloter er pingler rett og slett.. KLM og Spanjoler.. KLM med konstant de-ice, og Spanjoler som ikke tør ta av mot øst på Værnes
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2006
Posts: 21
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]() Quote:
(PS: Mitt inlegg hadde da altså et snev av ironi/sarkasme, beklager om jeg fornærmet noen..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
![]() Dessuten, autopiloten på C172 er såpass at man kan fly på APP ned til 50ft, om ikke sidevinden er for ille. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair og sikkerhet | kekker | Flyforum | 4 | 08-02-2016 22:39 |
Flyselskap og sikkerhet | apeks | Småprat | 9 | 24-11-2012 20:44 |
Minima OSL | 77W | Flyteknisk forum | 28 | 12-11-2010 10:38 |
Ryanair og sikkerhet | Ontime | Flyforum | 39 | 15-09-2010 17:08 |
Prispress og sikkerhet | EB | Flyforum | 8 | 05-10-2004 00:58 |