Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-02-2025, 05:39   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default God Søndag 09 feb. fra Suvarnabhumi, BKK

God morgen fra BKK. Sitter å venter på avgang med Norse om 1 time, men flyet har enda ikke landet, så 1:12 sen ser det ut til. Blir nok 1 time forsinkelse på hjemvei også. Det tok av 19 min forsinket fra Oslo, så da får vi håpe det er mindre medvind og vi får glede av det på vår flight. Målt etter antall i kø til innsjekk, virker det som det blir ganske fullt, med mange som ikke hadde betalt for sete reservasjon. Heldig vis gikk Security og Emigration veldig greit i år. Automater på emigration, så null kø, mot ca 75min i fjor. Det skal bli deilig å komme seg hjem nå, etter 17 flighter med 13 selskap, innom 19 flyplasser i 13 land og bod på 24 hotell.
Flighten Med Myanmar National Airlines var av det begivenhets løse slaget. Vi var Airborne 17min før avgangstid og landet 58min før ankomst tid. De serverte 3 små toast stykker, 2 med tuna og 1 med gulost. Så kunne man velge Tea, Kaffe og eller brus, juice. Så var det et lite kakestykke til dessert. 737-800 hadde vinglets og sky interiør, men setene virket godt nedsittet. Inflight magasinet hadde alt skrevet på engelsk, interessant nok, da Myanmar International hadde masse på Burmesisk. Vi bodde på Grand BS Airport hotell i natt. Helt greit hotell. 12-15 min fra terminalen. Da flighten var utsatt rakk vi ikke å ta et bad i poolen i går men jeg rakk 20 min med svømming i morges. Frokosten hadde ikke det beste utvalget, men helt grei asiatisk standard, som også gjestene som virket å være 75% vestlige likte. For litt under 600kr er eet et helt greit hotell nær flyplassen, med gratis shuttlebuss. Om man bare hadde funnet den på BKK når man skal til hotellet. Vi tok en elektrisk taxi, som kostet 300 bath.
Nå har flyet til Norse kommet til gate, det er LN-FNA som skal ta oss hjem i dag. Den heter Hart of the valley. Jeg må innrømme at den nasjonalparken har jeg aldri hørt om. Dermed nytt individ på lista. Da har jeg prøvd 3 maskiner på mine 6 flighter.
Da får jeg ønske alle en fortsatt god dag, enten dere er på bakken, eller i lufta

Last edited by Futura; 09-02-2025 at 05:45.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 06:01   #2
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Default Re: God Søndag 09 feb. fra Suvarnabhumi, BKK

Morning fra havet.

Turens Siste biffen og bingo var i går.
Turens siste mønstrings øvelse er i dag.
Fikk booket BKK CEB direkte med PAL til en skremmende pris selv for øko. Biz ble for dyrt. Så nå er nå ferien booket, mangler bare noe hoteller men de pleier jeg å booke når jeg sitter i taxien fra flyplassen.

En uke igjen til avreise men først turens siste søndags frokost

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 06:13   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God søndag fra sengen på Ris. Kaffe servert her, men neste kopp blir vel foran peisen som tennes i dette øyeblikk. En tur til opphavet i formiddag - min første tur ut på en uke. Gurtta på Sjømaten mente vi burde ha kveite til middagen i dag…så da blir det nettopp det:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 07:22   #4
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Kommet meg til hektene igjen etter fredagens festligheter i Oslo Spektrum med 3000 av mine nærmeste kollegaer og et par av de større navnene innen Norges musikkverden.
Blir nok heller rolig i dag, da eldstemann fort er rimelig pjusk fortsatt, så venter vel en tur til legen for sikkerhets skyld i morgen fort

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 08:32   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Asker. Hvitt og vinterlig. Arvingene blir vel levert på døren om noen timer. Så blir det med eldstemann på fotballcup ut til et sted som for noen år siden lå i en annen kommune enn Asker. Ha en fin dag.
Old 09-02-2025, 09:14   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra gullstua på OSL. Nå er det åtte dager med work and play i Midtøsten. Å være borte på Valentinsdagen går utmerket godt da den ikke støttes, men å dra på morsdagen var litt trist, men det ble skikkelig oppvartning på sengen med god servering. Gårsdagen på Grønland var herlig med nyklipt sønn og mye god mat.

Fikk faktisk equipment change i dag, så skal prøve 787-10 i dag for første gang.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 09:51   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Ohoi fra Kristiansand. Her var det altfor mye alkohol i går. Sånn er det vel utover å være ansatt i helsevesenet også gjør litt i festivalbransjen hvor vi hadde workshop i går. Ja nei planen her er å bli til utsjekk også et GoAhead tog hjem kl 1346. Kom i prat med noen unge gutter på toget ned hit fra indre dalom les Vegårshei. De skulle på byen i Arendal og bytte på Nelaug. Mente at Trump stod for mye positivt og at norsk media svartmaler for mye. Sørlandet har nok landets høyeste andel av tja folk som liker Trump. De rakk å tømme en pils i kafevogna det korte strekket.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 10:06   #8
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Her er det strålende vær i dag, selv om det er litt kaldt. med -9 på morningen. Formen tillater dessverre ikke de helt store fysiske utskeielsene, så det blir nok mest å holde seg hjemme og se litt på fjernsyn og kanskje få jobbet litt. Riksen skal vurdere bilder, prøver etc i morgen, så vi får se om de finner ut noe mer da. Formen er heldigvis relativt god på morningen, men så dabber det av utover. Du får vinke Hypern nå du passer huset vårt ved Steglet like før Kongsberg.
Old 09-02-2025, 10:32   #9
Gunnar
ScanFlyer Gold

God morgen fra Klepp. Her skinner solen, og det skal den i følge værmeldingen gjøre mesteparten av uken som kommer.

Min erfaring med forsinkelser fra BKK kan ikke sies å være den beste, men jeg hadde vel maks uflaks...
Old 09-02-2025, 13:48   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen, ja .. Her i SC har solen akkurat åpenbart seg og vi ser frem til en fin dag. Ser imidlertid ut til at kjøligere og våtere dager venter ..

Kona brakte med seg ‘to go’ hibachi fra en ny sjappe i Lincolnton i går. Skuffelsen var imidlertid stor da jeg åpnet boksen og så at kjøttet manglet ….

Sånn går no dagan her i MAGA’enes rike ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 14:32   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God søndag fra Lillestrøm. Her har jeg både fått trimmet litt, trent litt og nesøkt de gamle.

Nå venter koselig ettermiddag med Storsmurfen. Ingen store planer.

Ha en best søndag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 18:06   #12
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag/kveld fra SK lounge på OSL,
Om litt er det retur med 4049 etter et par dager hos familie overhodet på Jar. En nødvendig helg der hjemmehjelp har vært en trivelig ting.
God kveld.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2025, 20:51   #13
geirs
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
God morgen fra BKK. Sitter å venter på avgang med Norse om 1 time, men flyet har enda ikke landet, så 1:12 sen ser det ut til. Blir nok 1 time forsinkelse på hjemvei også. Det tok av 19 min forsinket fra Oslo, så da får vi håpe det er mindre medvind og vi får glede av det på vår flight. Målt etter antall i kø til innsjekk, virker det som det blir ganske fullt, med mange som ikke hadde betalt for sete reservasjon. Heldig vis gikk Security og Emigration veldig greit i år. Automater på emigration, så null kø, mot ca 75min i fjor. Det skal bli deilig å komme seg hjem nå, etter 17 flighter med 13 selskap, innom 19 flyplasser i 13 land og bod på 24 hotell.
Flighten Med Myanmar National Airlines var av det begivenhets løse slaget. Vi var Airborne 17min før avgangstid og landet 58min før ankomst tid. De serverte 3 små toast stykker, 2 med tuna og 1 med gulost. Så kunne man velge Tea, Kaffe og eller brus, juice. Så var det et lite kakestykke til dessert. 737-800 hadde vinglets og sky interiør, men setene virket godt nedsittet. Inflight magasinet hadde alt skrevet på engelsk, interessant nok, da Myanmar International hadde masse på Burmesisk. Vi bodde på Grand BS Airport hotell i natt. Helt greit hotell. 12-15 min fra terminalen. Da flighten var utsatt rakk vi ikke å ta et bad i poolen i går men jeg rakk 20 min med svømming i morges. Frokosten hadde ikke det beste utvalget, men helt grei asiatisk standard, som også gjestene som virket å være 75% vestlige likte. For litt under 600kr er eet et helt greit hotell nær flyplassen, med gratis shuttlebuss. Om man bare hadde funnet den på BKK når man skal til hotellet. Vi tok en elektrisk taxi, som kostet 300 bath.
Nå har flyet til Norse kommet til gate, det er LN-FNA som skal ta oss hjem i dag. Den heter Hart of the valley. Jeg må innrømme at den nasjonalparken har jeg aldri hørt om. Dermed nytt individ på lista. Da har jeg prøvd 3 maskiner på mine 6 flighter.
Da får jeg ønske alle en fortsatt god dag, enten dere er på bakken, eller i lufta
Tok av fra OSL ikke før 18.05 ifølge FR24. Over 1 time med taxi og deice.
Så en god forsinkelse på avgang. Og nesten tatt inn igjen alt ved ankomst OSL i kveld.
geirs is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules