Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-08-2023, 05:08   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad fredag fra Elverum

God morgen fra Elgstua. Snart frokost før siste etappe hjem og en formiddag full av ærender. Skal bli helt fint med en rolig helg nå. Sjømat på menyen i kveld. Nyt dagen du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 06:24   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: Glad fredag fra Elverum

God morgen fra Fornebu. Foreløpig stille i huset. Blir en joggetur med kona og fotball med et stk datter. Muligens en sykkeltur med et annet stk datter etter det. Bør vel også starte å se på litt jobbepost, men gruer meg til det. Redd for at høsten skal bli slem…
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 07:08   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Takk gud det er fredag fra Edinburgh. Sjekket inn på dette hotellet Le Monde for under seks timer siden ganske pusset og er igjen på vei ut for å Smarlynxe meg hjem. Ble en meget lang og hyggelig kveld etter Glasgow i går. Det morsomme er at jeg fikk en real oppgradering så rommet jeg har hatt gleden av å nye i snaue seks timer ser ut som en herlig, Harry nattklubb med nivåer, trapper og vinterhage.

Hjemmelengsel.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 07:43   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra L1. Dagens planlagte sykkeltur til jobb ble resolutt avlyst når det begynte bøtte ned i det vi var på vei ut døren. Så da ble det toget i stedet. Godt jeg om 48 timer sitter på et fly til NCE

Ha en fin dag
Old 04-08-2023, 08:31   #5
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra hybelen i Bergen. Har akkurat kommet hit etter nattens vakt.
Nå blir det å sove lengst mulig før neste økt med nattevakt, men da en +12 timers.
Ser fram til søndag, da bærer det endelig hjem igjen.
Ha en flott fredag
Old 04-08-2023, 08:43   #6
Futura
ScanFlyer Gold

God morgen fra gode, gamle og ærverdige Stalheim hotell. Rommet er lite, hotellet er gammelt med rør til sprinklersystemet over alt i taket i ganger og på rom, men fellesområder som spisesal og bar/lounge området er greit, men man merker at hotellet er gammelt. Store deler av det utvendige er kledd med eternittplater. Men for en praktfull beliggenhet og utsikt nedover Nærøydalen. Frokosten får terningkast 3,5 Ikke det største utvalget å skryte av. Etter hvert skal vi komme oss til Bergen og tilbring ettermiddagen og kvelden der. Her på Stalheim skinner solen med enkelte skyer på himmelen, men i bergen er det meldt javnt grått, men uten nedbør, hele dagen. Ha en fin dag der du er, enten det er i regnvære eller i bedre vær.

Jeg var innom i Flom i går. Der lå MSC sitt nyeste skip, MSC Euribia. Skipet hadde jomfrutur 10 juni og seiler kun på cruice som starter i CPH og går til Norge. Skipet skal være ekstra bærekraftig, gå på gass og kunne resirkulere enda mer av avfallet om bord. Det tar litt over 6000pax, er på 184 BRT og er 331,45 meter langt, altså temmelig like langt som Hangarskipet som var i Oslo nylig. Det var et annet skip også i Flom i går, fra silver sea cruises. Fra det var det en tydelig eksosstråle som stod rett opp. Fra Euribia var det ingen avgass å se.

Last edited by Futura; 04-08-2023 at 08:54.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 08:54   #7
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Ha en fin dag der du er, enten det er i regnvære eller i bedre vær.
Dersom du skulle være i tvil om hvordan det blir i Bergen de neste dagene:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_9871.jpeg
Views:	236
Size:	962.9 KB
ID:	53750  
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 09:11   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra kontoret. Dagens viktigste oppgaver er allerede unnagjort, så klar for å avslutte arbeidsdagen ved lunsjtider. Har en kompis som kjører dragracing, så blir en tur til Gardermoen om litt. Tapaskveld i heimen etterhvert og i morgen er det visst grilling hos er vennepar. Håper grillen står under tak… Ønsker alle en fortreffelig helg, enten det er stille og rolig eller fult av bråk og spetakkel
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 09:17   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra L1 på vei til bortekontoret. Bare meg og en til der i dag tror jeg. Det blir deilig og fredelig.

Rolig kveld blir det også. Bare en treningstur på sykkelen hvis været tillater.

Ha en best fredag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 09:22   #10
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg, hvor det også i dag er preg av sol og sommer.
Siste dag hvor man driver med både jobb og leking i barnehage men sånn er det nå.
Neste uke blir det nok å prøve ut RE11, fortrinnsvis en av avgangene som ikke tar med seg flere folk før man er ankommet Oslo

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 09:32   #11
fluxie
Flyprat fusentast

God morgen fra Krokstadelva! Siste dagen med hjemmekontor, kjenner det skal bli godt å komme tilbake på kontor-kontoret. Togene begynner å gå igjen mandag morgen, så da skal det bli fint å toge innover mot Lysaker.

Ungene kommer hit i dag, og det blir første fulle uken i den nye leiligheten, det blir kos! Får vel bruke dagen til å tenke på hva man skal fylle helgen med, blir vel kanskje blant annet en tur på Drammensbadet.

Ønsker alle en god fredag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 09:43   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takk gud det er fredag fra Edinburgh. Sjekket inn på dette hotellet Le Monde for under seks timer siden ganske pusset og er igjen på vei ut for å Smarlynxe meg hjem. Ble en meget lang og hyggelig kveld etter Glasgow i går. Det morsomme er at jeg fikk en real oppgradering så rommet jeg har hatt gleden av å nye i snaue seks timer ser ut som en herlig, Harry nattklubb med nivåer, trapper og vinterhage.

Hjemmelengsel.
Da er vi i gang.. Nå plutselig begynner jeg å huske challengen i går med Linie Akevitt mot 18 år gammelt myrvann.. skummel blanding.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6709.jpeg
Views:	394
Size:	219.2 KB
ID:	53751   Click image for larger version

Name:	IMG_6706.jpeg
Views:	395
Size:	273.3 KB
ID:	53752  

Old 04-08-2023, 10:21   #13
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Formen er ganske ok nå. Prolapsen i ryggen er i bedring og generelle formen er stigende. Neste uke blir det en sjau på Riksen igjen. I og med at formen er ok så fant fruen og jeg ut i går at vi tar en liten minitur i dag og i morgen. Vi kjører til Fredrikstad i dag og deretter skal vi ta en tur ut til Hvaler og være litt turister. Overnatting på Petter sitt hotell i Fredrikstad. I morgen går ferden til Strømstad og båten over til Sandefjord og deretter hjem. Blir kjekt med en liten tur nå kjenner jeg selv om det ikke akkurat er noe langtur eller eksotisk tur.
Old 04-08-2023, 17:22   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ja da var fredagen i full gang. Bøtteballetten romsterer nedenunder og smågutta bjeffer utålmodig i bakhagen og vil inn i airconditionen. Valpen lader seg imidlertid i buret her i kontoret mitt.

Fått tilbake en del av skogsstien vi bruker til luftetur. Fint det. Fortsatt offisielt stengt, så det er bare jeg og et par andre bikkjeeiere som forserer sperrebåndet.

Kun noen timer til, så venter et par ferieuker. Ingen spesielle planer, utenom en stor ryddeaksjon ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 17:40   #15
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Gooooood fredag fra Forus. Planen var ikke å være her, men så fikk jeg lov å komme alikevel. Når noen blir syke så må jo noen andre trå til. Så da holder man fortet her på bruket i noen timer fremover. Trøster meg med at det er 17 dager igjen til ferie og kun 8 av de skal tilbringes på jobb. Med mindre jeg jinx'er det nå. Ha en fin fredag forumister.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2023, 18:30   #16
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da er vi i gang.. Nå plutselig begynner jeg å huske challengen i går med Linie Akevitt mot 18 år gammelt myrvann.. skummel blanding.

Var litt løent fly og trangt, men SAS har en del å lære av SmartLynx crewet. De kom baki monkey til meg før takeoff og sa velkommen ombord med navnet mitt og sa at all drikker er på oss i dag (som er jo en del av EDB). I det beltelyset ble slått av kom den ene vertinnen (spansk?) bak til meg og tok i mot drikkebestilling og serverte før de gikk med tralla på pluss.

Egentlig litt merkelig? Har egentlig SAS også dette som innstruks, eller har Smartlynx fått bedskjed om dette?

Reply

Posting Rules