![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
CPH begynder nu igen at tale om planlægningen af Terminal 4 - Boserup regner med at den bygges inden for de næste 5-10 år.
Fra standby.dk (Lufthavn planlægger ny terminal): http://www.standby.dk/4435.0.html?&t...ash=bf1248634b Her er hvad Boserup udtaler til Børsen: "Den nye terminal, der endnu er på tegnebrættet, kommer til at ligge ned mod Øresund og i forlængelse af den nuværende terminal tre. I dagens priser kommer sådan en til at koste et par mia. kr. Meget afhænger af trafikudviklingen, men jeg tror, den bliver bygget inden for 5-10 år," siger adm. direktør Niels Boserup.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noen som vil gjette om den kommer før Termial 2 på OSL
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ikke helt klart for meg når en skiller mellom pier og terminal. Kastrup har vel det som jeg vil kalle 1 terminal, med flere pierer....slik Schiphol har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blir spennende...det blir vel i såfall en ny terminal til SAS/Star Alliance!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Som TheDane skriver er Terminalerne på CPH nummeret i forhold til de tre separate chech-in områder.
Den nye terminal vil med al sandsynlighed få er separat check-in område, men vil airside hænge samme med det eksisterende transitområde. Jeg har vedhæftet et satellitbillede hvor jeg har indtaget hvor den nye terminal vil blive placeret. Ellers ser det ud til at vi går en spændende tid i møde hvad angår byggeaktiviteterne på CPH. Den nye forbindelsesfinger mellem T1 (indenrigs) og T2 er ved at være færdig og umiddelbart ser det godt ud. Hertil kommer den nye sikkerhedskontrol (som er absolut nødvendig) som der er byggestart på i øjeblikket - når den står færdig vil det samtidig give mulighed for at udvide transit området med nye butikker. Mest spændende på kort sigt er dog bygningen af den nye finger C (non-schengen) næste år. Jeg troede egentlig det var en ombygning af den nuværende finger, men det ser ud til at være en helt ny finger som bygges fra grunden samtidig med at den nuværende konstruktion løbende rives ned. Nedenstående lidt om byggeriet af finger C fra Berlingske Tidende: Mogens Kornbo afslører også, at lufthavnen påbegynder en total ombygning af den nuværende finger C, som anvendes til interkontinentale afgange. Fingeren er oprindeligt opført i 1969, men er løbende renoveret. »Men nu bygger vi en helt ny finger C, som bliver på to etager i stedet for én. Det bliver en meget speciel byggeproces, hvor vi populært sagt river den nuværende bygning ned, samtidig med at vi bruger den og bygger en ny,« siger Mogens Kornbo. Den nye, større finger C skal efter planen stå klar i begyndelsen af 2008. Den vil efter planen blive mere fleksibel end den nuværende og tillade flere typer af flyvninger.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH nedlægger Terminal 1 | Fysikeren | Flyforum | 6 | 07-08-2014 21:59 |
SAS klager over CPH's CPH Go-terminal - og får ret! | jefi99 | Flyforum | 8 | 23-12-2011 14:15 |
Ryanair planlægger flyvninger til CPH inden for 6-12 måneder | PP | Flyforum | 22 | 04-02-2010 19:30 |
Germanwings planlægger flyvninger til CPH fra 2010 | PP | Flyforum | 0 | 11-03-2009 19:57 |
CPH- BRANN TERMINAL C | SQ 777 | Flyforum | 5 | 20-08-2006 14:02 |