![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da jeg den 19. Oktober skal tilbringe dagen i Helsinki, så undres det om noen vet hvordan spotterforholdene er der?
Kommer med Viking Line og er uten bil, så det å komme seg til spottersteder kollektivt er et must. Takker på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Viking Line er deilig
![]() ![]() Sørg for å få knipsset noen MD11 under visitten. Flybussen går ut hvert 10'ende minutt fra Sentralstasjonen, ca 20 minutters gange fra Vikingterminalen. God tur! Helsingfors Airport Bus
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Använder du Google Earth. Då kan jag skicka över en spotter guide åt ig till den.
Annars kan jag ta en Screen Shot från min. Kontakta mig via -email så får du mera INFO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Apropos flybuss. Har selv bodd i Helsinki og besøkt byen utallige ganger og det samme slår meg hver gang. Makan til dårlig tilrettelagt kollektivløsning til en hovedstadsflyplass skal du lete lenge etter. Selv om bussen går ofte så bruker de laaaaang tid og kjører sikksakk gjennom sentrum, enten gjennom Tøølø og Pasila eller trange og traffikerte gater gjennom Hakaniemi og Sørnainen. Vi er nok svært heldige som har Flytoget i Oslo!
Det har lenge vært snakk om å bygge flytog ut til Vantaa, men desverre ser det ut som om det er Espoo som får metrodekning før et flytog blir bygget til flyplassen.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Jeg har og brukt bussen, den bruker bare drøye 30 minutter, ikke så ille det da ![]()
![]() |
#6 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Kan anbefale på et besøk på flymuseet som ligger ved flyplassen, er godt utgangspunkt for å besøke den lokal flybok/sim butikken og drive litt spotting på vei mot terminalen. Vær obs på at skilting av veiene der ute er på finsk - ikke svensk som brukes i veibeskrivelsen og at ikke alle snakker svensk og/eller engelsk i Helsinki. http://www.suomenilmailumuseo.fi/en/index.html Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Igjen, Osl er en fantastisk flyplass fordi den tilbyr transport fasiliteter som få andre flyplasser kan måle seg med i kavalitet og punktlighet!
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flytog til HEL er jo på vei. Det går bare ikke så veldig fort. Jeg har selv tatt flybussen mange mange ganger og aldri hatt problemer med tid, men selvfølgelig kan det skje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har alltid tatt taxi til flyplassen i HEL, og det har aldri vært noe problem!!
![]() Det er fine spottermuligheter fra SAS loungen. Den har utsyn rett på rullebanene! I tillegg ligger det en restaurant rett ved siden av AY loungen som også har bra utsikt. Hva er vel bedre enn å spotte innendørs med kamera i den ene hånden og et glass godt drikke i den andre?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helsinki | EB | Reiseforum | 10 | 04-08-2017 10:45 |
Helsinki | Concorde | Reiseforum | 6 | 16-03-2009 21:36 |
Oslo-Helsinki-Hong Kong-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 9 | 31-12-2007 19:50 |
Spotting på Helsinki Vantaa.. | Spanair | Flyforum | 9 | 09-05-2007 21:24 |