![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har noen timer til overs på Helsinki Vantaa om ikke så lenge, og lurte på om noen har noen gode tips til tidsfordriv der?
Hvordan er spottemulighetene der? Må man evt. gå ett stykke fra terminalen for å få tatt bilder eller fins det kansje en terrasse der? Alle gode tips mottas med takk.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har aldri spottet der, men har selv flydd mye der da jeg bodde der for noen år siden.
Rullebanene krysses ved terminalbygningen. Utenriks går paralelt med den ene og innenriks langs den andre i en slags "L". Jeg skulle derfor mene at du må et stykke fra terminalområdet for å finne noen steder. dessuten følges utenriks terminalen av hangarer og oppstillingsplasser, noe som gjør at jeg tror du må traske et stykke for å finne en bra plass. Jeg har ALDRI landet eller tatt av fra rullebanen som følger innenriks terminalen, men hvor aktiviteten er nå aner jeg ikke. Har de ikke også bygget en helt ny rullebane?
![]() |
#3 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Hva med en tur innom flymuseet der, under spaserturen dit tror jeg du vil finne en butikk med diverse spotterutstyr. http://www.suomenilmailumuseo.fi/en/index.html Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
hmmm er det der det står en dakota i finnair farger?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
hmmm ,nei den er i Kar-Air farger.Men de ble jo etterhvert til Finnair.
http://www.airliners.net/open.file/1031391/L/
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ok. mener at jeg har sett en finnair dekket dakota der, men på selve flyplass området.
men som sagt, bare noe som dimrer langt bak i hodet.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis du har sett en aktiv DC-3 i Finnair farger der, så må det nesten være Dakota Norway's finske søsterforening Airveteran sin Dakota du tenker på.De har OH-LCH (c/n 6346) i luftdyktig stand og den er malt i Finnair's (Aero OY) gamle farger.Dakota Norway sin LN-WND har jo finsk bakgrunn, den er ex. OH-LCG og DO-9 i det finske flyvåpnet.
http://www.airliners.net/open.file/0686846/L/
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Send PM til Ludde. Han vet hvor man kan spotte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for tips så langt.... Er det noen som har mere å tilføye så er det bare å rope ut..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Helsinki Vantaa september 2015 | toftos | Bilder & foto | 11 | 24-12-2015 10:34 |
Helsinki / Vantaa | Tosze | Reiseforum | 0 | 26-05-2012 22:58 |
Helsinki, Vantaa 4-6 mai. | ohegge | Bilder & foto | 8 | 17-05-2010 01:46 |
Helsinki Vantaa bygger om for 1.3 milliarder | MartinL | Flyforum | 4 | 15-09-2006 13:59 |