![]() |
|
![]() |
#1 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,862
|
![]()
Ha ha Sterling sin unnskyldning var noe tynn.....skylder på at de bruker T2 på CPH, mens SK bruker T3 og derfor har mindre forsinkelser.
....men nå flyr jo både NB og SK til andre steder fra OSL enn til CPH |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
De mente kanskje at flyene som brukes fra Oslo er innom kastrup i løpet av dagen og dermed forplanter forsinkelsen seg...
Noen som vet om Sterling har fly som brukes hele dagen til/fra OSL, eller rulleres det med Kastrup og Arlanda etc i løpet av en og samme dag? Air Malta er forresten alltid forsinket |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,862
|
![]()
TAP gjør det også svært dårlig og det at de flyr via CPH gjør det sikkert ikke noe lettere å holde tiden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Burde jo nesten skille ut SAS Braathens og de andre SAS flyselskapene.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Eller skille de forskjellige SAS-destinasjoner - da får man slike tall for ankomster til OSL:
Fra Gjennomført Forsinket Punktlighet ATH 9 0 100,0 % CHQ 9 0 100,0 % VIE 14 0 100,0 % LYR 16 0 100,0 % NCE 31 0 100,0 % TXL 27 1 96,3 % HAU 140 10 92,9 % KEF 13 1 92,3 % PRG 13 1 92,3 % AES 194 17 91,2 % NAP 9 1 88,9 % LPA 18 2 88,9 % ZRH 27 3 88,9 % KRS 198 22 88,9 % FRA 62 7 88,7 % TRD 354 41 88,4 % KSU 128 15 88,3 % SVG 340 42 87,6 % BGO 393 49 87,5 % PMI 8 1 87,5 % BDU 85 11 87,1 % BOO 195 27 86,2 % MAD 14 2 85,7 % EVE 133 19 85,7 % TOS 234 38 83,8 % MOL 145 24 83,4 % LKL 6 1 83,3 % ARN 300 57 81,0 % AMS 84 16 81,0 % CPH 367 70 80,9 % FCO 31 6 80,6 % KKN 61 12 80,3 % MXP 30 6 80,0 % CDG 89 19 78,7 % AGP 31 7 77,4 % MAN 17 4 76,5 % ALC 31 8 74,2 % BCN 31 8 74,2 % LHR 147 39 73,5 % ALF 58 17 70,7 % DUS 37 11 70,3 % BRU 49 15 69,4 % LIS 13 4 69,2 % Total OSL 4222 641 84,8 % Foruten LYR som er perfekt, så er HAU den beste norske flyplassen til å få avgårde flyene i tide (gleder en karmøybu).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,377
|
![]() Quote:
Skal du bruke den logikken, saa maa du ikke glemme at Hemus og AEA ALLTID er forsinket. Og baade Continental, Aeroflot, Icelandair og BA har alle daarligere punktlighet enn Air Malta .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Informasjonssjefen forteller at det nok ikke er så dumt å fly SAS:
Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Sterling og Icelandair gør det temmelig skidt på OSL :white :white
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
SAS er på toppen og for VG-leseren er SAS dermed "mest forsinket", mens det egenetlig er DY som er mest forsinket av de to - 20% mot SAS' 15%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Escaping the blue box
Join Date: Sep 2004
Posts: 332
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Just got out of the blue box |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og hvis VG skulle blitt oppfatet som seriøs, så skulle sorteringen av tallene vært slik:
Minst punktlige ruteflyselskap Selskap Gjennomført Forsinket Gjennomsnitlig forsinkelse Air Malta 6 2 135 Hemus Air 3 3 43 Icelandair 49 26 39 AEA 1 1 30 Pakistan Internatinonal Airline 9 2 28 Continental Airlines 29 15 28 TAP - Air Portugal 31 20 25 Aeroflot 22 11 23 Atlantic Airways 6 2 20 Sterling 310 86 14 North Flying 28 5 12 Blue1 58 10 11 Turkish Airlines 22 7 11 City Star Airlines 38 5 10 Malev - Hungarian Airlines 17 3 9 Norwegian 1585 321 9 SN Brussels Airline 61 15 9 British Airways 109 61 9 Danish Air Transport 112 10 7 Austrian Airlines 62 12 7 SAS 4208 639 6 LOT- Polish Airlines 49 8 6 Germanwings 34 7 6 Condor Flugdienst 4 1 6 Air Baltic 69 5 5 Air France 62 7 5 Klm Royal Dutch Airlines 156 26 5 Coast Air 130 10 4 Czech Airlines 45 5 4 Finnair 83 10 4 Lithuanian Airlines 13 1 3 Widerøe 370 33 3 Lufthansa 148 18 3 Nordic East Airlink AB 47 4 2 Estonian Air 26 1 1 Cimber Air 72 3 1 Minst punktlige charterselskap Selskap Gjennomført Forsinket Gjennomsnitlig forsinkelse Guard Air 3 1 48 Pegasus 21 9 42 Hemus Air 1 1 36 Nordic East Airlink 20 7 34 AEA 6 3 25 Aegean Airlines 2 1 20 Travel Service Airlines 13 5 19 NovAir 44 12 13 Spanair 13 5 11 Widerøe 2 1 10 Atlantic Airways 53 18 9 SAS 125 26 8 Malmoe Aviaion 2 1 8 Britannia Airways 45 9 6 Nouvel Air Tunisie 9 2 6 SunExpress 4 1 6 My Travel Airways 67 8 5 Sterling 4 0 0 Adria Airways 2 0 0 Air Malta 2 0 0 Cimber Air 2 0 0 Coast Air 1 0 0 Pakistan Internatinonal Airline 1 0 0
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,627
|
![]()
Hvis VG skulle bli oppfattet som seriøs skulle de ikke publisert denne statistikken i det hele tatt.
Quote:
Mange av charterselskapene flyr nettopp til destinasjoner som gjerne er temmelig kaotiske om sommeren og har heller dårlig bagasjeanlegg/handling etc. Været? Vi har da hatt perioder med stengte flyplasser over kortere tidsrom pga uvær i Mellom-Europa. Nok til å gi oss en forsinkelse på 45 min. f.eks. Syke flygeledere. Det er ikke kun i Norge man har for få flygeledere. Opplevde senest i Split å få en slot pga. lite bemanning. Statistik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Når en tar for seg SAS-delen som jeg listet ovenfor, så kan man se at alle de nordnorske flyplassene er dårligere enn de sørnorske på punktlighet. Kan vi lese ut av det at det er Avinors BOO kontrollsentral som har forårsaket det? Når det gjelder non-stop LYR så flys den på tider med ekstremt lite trafikk (natt til fredag/lørdag og tidlig formiddag søndag) - derfor ingen problemer her.
Og hvis en krysser tallene for SAS til KEF med tallene til Iceair - så trer det frem at ikke KEF er skyld i alle forsinkelsene til Iceair, men de selv har problemer med sin 752-operasjon til/fra USA. Tallene til CO understøtter dette med 48% punktlighet og gjennomsnitlig forsinkelse på 28 minutter (gjennomsnitlig en time sen ankomst for de forsinkede flyene) - de har også to planlagte flighter som ikke ble gjennomført. Med andre ord kan mye av forsinkelsene til SAS og SAS Braathens relateres til de områder en flyr og ikke er herre over. Bidragende variabler er: - slotbegrensinger ved kryssing av linjen mellom LHR og AMS på vei til vesteuropeiske destinasjon. - problemer i sikkerskontrollen på CPH (gjennomsnitlig er forsinkede flighter rundt en halv time for sene). - hva er det ARN? SAS SE har både mange og lange forsinkelser sammenlignet med SAS Braathens-flightene. - italienske forviklinger på MXP og FCO. - Avinor over Nord-Norge Da er det meste dekket, eneste spørsmål er så: Hva er problemet på DUS og MAN?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Jeg leste artikkelen i VG i går. Og essensen der var at den var fryktelig dårlig skrevet og journalisten nok ikke helt visste hva han snakket om. Det er ingen konklusjoner, ingen forklarende setninger. Bare et meningsløst bilde av bakre del av en NB- maskin hvor det i billedteksten under konstateres at Sterling og Icelandair er verst på forsinkelser.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,377
|
![]()
Kurt, da ... man maa se paa prosentvis antall forsinkelser. Ikke lengden.
![]() Det er AEA og Hemus som er minst punktlig paa OSL. De stiller med 0% i rute .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]() Quote:
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Feite sinker helikoptrene | AirbusTrond | Flyforum | 4 | 24-07-2008 14:04 |
Luftens Helter | hmm273 | Samlerhjørnet | 1 | 27-08-2007 23:00 |
Luftens rampunge | EB | Flyforum | 47 | 19-02-2007 14:52 |
Luftens dirigent i BT | G-COLE | Flyforum | 2 | 14-05-2005 07:50 |