![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I helgens A-Magasinet er det 4 sider om hvor ille Ryanair er...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har ikke lest det ennå. Men har selv reist med Ryanair flere ganger, og synes selskapet er helt greit. Jeg ser ulempene selvfølgelig ved kanselleringer osv, men den risikoen er jeg villig til å ta. Og jeg har ikke noe imot å reise til en mindre flyplass en diverse lands hovedflyplasser.
IMM
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
A-Magasinet har en balansert fremstilling som Ryanair ikke gadd å lese og/eller svare på...:huh:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Kanskje ting endrer seg når MOL "pensjonerer" seg om 2-3 år. http://tinyurl.com/39jexr
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Litt av en "arv" han etterlater seg...NOT!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Det fremstilles i reportasjen som Ryanair er den eneste som er gniene med å gi tilbake skatter og avgifter ved avbestilling. De kunne vel nevnt at dette også gjelder de fleste andre selskaper.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Rampungen passerer vel snart 50 mill pax pr år og har vel allerede snart 120 stk 738. Du verden hvor mange "superteite" folk det er i Europa som flyr dette skrekkens flyselskap ommat og ommat.Og teitheten sprer seg som siste influensa-epedemi i Norge !!
![]() Ikke bare det, men den forferdlig store håndbasjen deres og betalt for innsjekket bagasje blir jo kopiert av hjertebanrnet vårt, DY !! Fy........ Kommer DY snart med salg av preboarding mot et gebyr ?? Bedre det enn gratis seating ved innsjekk. Så rart, hver gang FR nevnes et eller annet sted , kommer haukene og hakker løs...... Dessverre skal jeg ikke fly dem i år, blir EZY isteden . Men kun av praktiske årsaker som at de ikke flyr på de stekningene jag har planlagt i inneværende år. Men håper på neste år...... :wink Vent til Rygge åpner,,,, Ville overhodet ikke overraske meg........ Joda, jeg mener det. Ellers blir det INGENTING der nede.... Og det vil være trist... Vel har vel fyre topp lørdagskvelddebatten i dag...... :wink |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Finnes artikkelen på nett noe sted ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kan scanne den til deg...
Ja folk vil bli lurt...det beste er jo at folk faktisk tror at Ryanair er billig!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, og det er jo helt på jordet. Sist jeg reiste med Ryanair (Torp - Stansted -Torp) betalte jeg nesten 400 kroner tur-retur. Hårreisende!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja bor du på et jorde i Vestfold, lar være å kjøre frem til flyplassen, spiste godt før du dro hjemmefra, drakk kaffen din i termos på bussen og været var pent så er det billig...så slapp du jo også å få bonuspoeng - for oppgradering er det jo ikke mulig å få hos Ryanair uansett. Alt i alt så er nok Ryanair det beste...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Bor man fra Drammen og nedover er jo Ryanair et veldig godt alternativ til London. Men jeg bor i Oslo, så for meg er ikke Sandefjord lufthavn Torp noe alternativ når jeg skal fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ellers greier jeg meg fint uten mat i 1,5 timer. Reiser verken med Ryaniar, SAS eller noen andre flyselskaper for å spise! Uten unntak er mattilbudet på bakken atskillig bedre enn flymat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
1. Ryanair er selvsagt ikke alltid billigst. Man bør selvsagt se på hvor man bor, hvor man skal og hva kostnadene er ved å transportere seg til/fra flyplassene. Skal man til nord-London så kan FR ofte være et bedre alternativ enn selskaper som flyr til LHR.
2. Mange andre selskaper gir heller ikke bort mat til de reisende, så skal man ut å reise med f.eks. SAS så bør man også pent ha spist mat hjemme. Man får riktignok kaffe og te, så det skal SAS ha. 3. Bonuspoeng hos f.eks. SAS er jo ikke noe å telle med i regnskapet, fordi man om man reiser på rabatterte billetter ikke vet hva man får (sannsynligheten for å ende opp med 300 poeng til f.eks. LHR er stor - og da må du reise 50 t/r reiser for å spare opp nok til oppgradering til C klasse over dammen, eller til en bonusreise til Europeiske destinasjoner, eller 20 t/r reiser for å få en bonusreise innen Norden). Jeg tenker iallefall ikke nevneverdig på de ynkelige poengene som SAS stort sett gir. 4. Ryanair og andre LCC'er har bidratt til å redusere kostnadene ved flyreiser (på godt og ondt). Hadde det ikke vært for presset fra disse selskapene så hadde nok prisnivået vært et helt annet. Mange reisende synes dette er bra. Miljøet synes sannsynligvis ikke det er spesielt bra. 5. Jeg bor i Tromsø, så FR er definitivt ikke noe godt alternativ. Jeg gidder ikke bytte flyplass - der går grensen. Om man bor i Oslo så er vel ikke Torp så langt unna at det ikke er et alternativ, men samtidig så har jo SAS og andre selskaper veldig gunstige priser ut fra Oslo. 6. FR flyr vel til enkelte destinasjoner som ikke andre selskaper flyr (direkte) til. Men også her har jo SAS gjort mange fornuftige grep og opprettet en rekke nye direkteruter. I tillegg har vi jo vårt kjøre DY som også har en rekke destinasjoner ute i Europa. 7. Ved uforutsette hendelser er nok ikke FR spesielt kjekt å reise med. 8. Jeg har prøvd FR en gang - t/r Stansted-Slazburg. Det fungerte helt utmerket. Ingenting å klage på, og det var som å reise med f.eks. SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Med kun en halvtime fra Torp sier det seg jo selv at Ryanair til London blir både enklere og kortere enn Gardermoen (som forøvrig vel ligger ca 50 minutter fra Ris med bil).
Med innstilling til fly flyselskap og service ombord kunne du jo bytte nick fra Fly high til stay low... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har aldri opplevd det samme prisnivået ombord på FR hos DY, NB eller SK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg betalte heller ikke mye i utgangspunktet... Hvorfor kan ikke Ryanair inkludere skatter, avgifter og ulovlge gebyrer i sin reklame. Billetter til KUN!!! 1 krone kommer jo ofte opp i tresifrede beløp når bestillingen er gjort. Hvorfor???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Synes Ryanair forklarer preisene langt bedre nå enn før, men sikkert et stykke igjen. Synes forresten at SAS Braathens sine priser på internett har blitt langt bedre etter at bestillingsbildet ble endret. Nå får en den reelle prisen opp med en gang - bra! ...+ bestillingsgebyret på 50 kr da... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Luftens dronning. | Motard | Bilder & foto | 8 | 18-07-2011 22:50 |
Luftens Helter | hmm273 | Samlerhjørnet | 1 | 27-08-2007 23:00 |
VG: Her er luftens sinker | LN-RKF | Flyforum | 25 | 26-09-2006 21:02 |