Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-12-2020, 06:55   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Ha en herlig lørdag

God morgen fra Ris. Skumjulenisser og Nespresso ble dagens første kombo. Klar for en fin formiddag med en bra tur på beina. Brunch foran peisen med papiraviser og nettbrett. Rolig middag i kveld som de fleste andre middagene siste 6 ukene. Ha en digg lørdag med eller uten skumnisser.
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 06:58   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Ha en herlig lørdag

God morgen fra Hvalstad. Oppe for lengst med begge bøllene og alt på espresso nummer 2. Får vel finne på noe etterhvert, da eneste på planen hittil er en tur for å finne tilbehør til noe hjort entrecote jeg fikk tak i og som står på menyen i kveld. Ha en fin dag
Old 12-12-2020, 09:26   #3
Fellowship
ScanFlyer Dusty

Fellowship's Avatar

God morgen fra en grå morgen på Romsås, klart for en morgenfrokost og litt indretjeneste, før en telefon for å spørre om det går an å besøke det gamle "opphavet" som noen sier. Så blir det nok noe godt i kveld.

God lørdag!

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 10:00   #4
Futura
ScanFlyer Gold

God morgen fra ett snødekket Lommedalen. I går ble det montert opp noen spottlamper over spisebordet, dermed kan den kledelige stålampen fra begynnelsen av 70 tallet, som står ved siden av, pensjoneres. Svigermor begynner å se dårlig så hun blir nok sikkert glad. Jeg monterte på en dimmebryter også, for å kunne la levende lys bidra til opplysningen under større selskaper.
I dag blir det å få på seg kjeledressen og legge seg under Caravellen, for å bytte et bremserør, så den kan bli EU ok i ytterligere to år. Kona skal på Egon og spise pizza med noen folk, så da får jeg ta meg en Grandiosa til 24,90 Blir nok en deilig julebrus til....
Futura is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 11:12   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hei fra en stille kolle. Langfrokosten er ferdig og en halv sekk med ved er allerede svidd av.. Få planer i dag annet enn å vente på at promillen etter mimosaen senker seg under 0.2 så barn kan hentes og litt shopping kam unnagjøres.

Blir dagen for rolig så blir det nok en liten tur bak i krattet her før det blir juletorsk-date.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 11:53   #6
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
I dag blir det å få på seg kjeledressen og legge seg under Caravellen, for å...
Den der måtte jeg lese et par ganger før det demret at Futura snakker om et Volkswagenprodukt og ikke Sud Aviation.

God lørdag til alle, både med og uten Caraveller.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 12:00   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
God morgen fra ett snødekket Lommedalen. I går ble det montert opp noen spottlamper over spisebordet, dermed kan den kledelige stålampen fra begynnelsen av 70 tallet, som står ved siden av, pensjoneres. Svigermor begynner å se dårlig så hun blir nok sikkert glad. Jeg monterte på en dimmebryter også, for å kunne la levende lys bidra til opplysningen under større selskaper.
I dag blir det å få på seg kjeledressen og legge seg under Caravellen, for å bytte et bremserør, så den kan bli EU ok i ytterligere to år. Kona skal på Egon og spise pizza med noen folk, så da får jeg ta meg en Grandiosa til 24,90 Blir nok en deilig julebrus til....
Observerer at fullriggede nye Caraveller har begynt å ta over for en del av de største SUVene oppe i skråningen her om dagen.

Husker vi ble forbikjørt av en Caravelle R32 på Autobahn for en god del år siden.. Det var herlig i en stusselig A4 1.6

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 12:11   #8
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Husker vi ble forbikjørt av en Caravelle R32 på Autobahn for en god del år siden.. Det var herlig i en stusselig A4 1.6
Akkurat det der har jeg vært med på selv. Tidlig på 2000-tallet hadde jeg investert tungt i en A6. Prøvetur t/r UK, og på vei bortover langs A1 sydvest av Bremen kommer det to lys sigende innpå bakfra, og bilen ser svær ut. Og tror du da f'an ikke det kommer en Caravelle opp på siden og siger forbi mens jeg ligger i rundt 180..! Makan!
Old 12-12-2020, 13:16   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen! Her er frokost akkurat gjennomført, og neste punkt på programmet er å fylle trykkokeren med kylling og starte hundematkokingen. Har fått 10 kilo kylling gratis og sammen med grønnsaker og ris blir dette supre saker. Og effekten er slående. Butikkmat blir det kun i nødsfall heretter.

Frihelg og lite på programmet. Kanskje ut og se på julelys hos naboene når det blir mørkt.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 20:40   #10
Concorde98
ScanFlyer Silver

God kveld fra Lillestrøm.
Stille og rolig dag. Fikk tak i noen vinterstøvler med borrelås. Lettere å få på seg med brukket arm. Joda den er brukket ennå.
Ellers ble jeg faktisk Local guide for Google maps på høyeste nivå i dag. Nivå 10. Har jobbet meg oppover i en del år og i dag ble målet nådd. Nesten 35 millioner har sett bildene mine, det er det du får egentlig for det. Men artig å ha 10 stjerner på merket!
Det var dagens selvskryt. I know.
Ha en fin en alle sammen.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2020, 21:37   #11
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Akkurat det der har jeg vært med på selv. Tidlig på 2000-tallet hadde jeg investert tungt i en A6. Prøvetur t/r UK, og på vei bortover langs A1 sydvest av Bremen kommer det to lys sigende innpå bakfra, og bilen ser svær ut. Og tror du da f'an ikke det kommer en Caravelle opp på siden og siger forbi mens jeg ligger i rundt 180..! Makan!

Dette kunne da løses enkelt med å trykke på gassen, eller var det en firesylindret A6 du hadde? De går fint oppi 250-260kmh de eldre A6'ene med V6, nå til dags er de jo regulert med max 250kmh...
Old 13-12-2020, 02:36   #12
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Dette kunne da løses enkelt med å trykke på gassen, eller var det en firesylindret A6 du hadde? De går fint oppi 250-260kmh de eldre A6'ene med V6, nå til dags er de jo regulert med max 250kmh...
2000 -modell V6 TDI med 180 HK og toppfart på 217. Men dette var første langtur med bilen så jeg ventet med toppfart til returen. Da ble det bånn gass nordover fra Hamburg en sen kveld. A6'en maxet på 217, da kom det en BMW 700-og-et-eller-annet og ség forbi. Dobbeltmakan!
Old 13-12-2020, 12:20   #13
Polaris
Free Luigi

Quote:
2000 -modell V6 TDI med 180 HK og toppfart på 217. Men dette var første langtur med bilen så jeg ventet med toppfart til returen. Da ble det bånn gass nordover fra Hamburg en sen kveld. A6'en maxet på 217, da kom det en BMW 700-og-et-eller-annet og ség forbi. Dobbeltmakan!

Ja det er dobbeltmakan altså....

Har lært noe nytt da, visste ikke de var begrensa til 217kmh damals. Første Audien min var en 2010-modell, og den var i Sverige så hva toppfarten var fikk jeg aldri testa, hehe. Toppfart ble egentlig ett begrep etter jeg flyttet til Autobahnens land, lovlydig som man er tester man ikke slikt i Norge eller Sverige.... (Glemmer aldri 2009 da jeg for første gang kjørte rundt i Oslo og så 100kmh-skilt, og at det var en snodig eksotisk ting å se...lol).
Old 13-12-2020, 12:30   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
(Glemmer aldri 2009 da jeg for første gang kjørte rundt i Oslo og så 100kmh-skilt, og at det var en snodig eksotisk ting å se...lol).
Nå har vi til og med fått skilter det står 110 på.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2020, 13:40   #15
Futura
ScanFlyer Gold

Quote:
Observerer at fullriggede nye Caraveller har begynt å ta over for en del av de største SUVene oppe i skråningen her om dagen.

Det er en kar nede i Grenland som har 1200hk i sin registrerte Caravelle T3. Motoren kan justeres når han kjører, så normalt har den rundt 400hk som er det den er TUV godkjent med, for 245km/t. Den har midtmontert 7,5 liter V8 med twin turbo.
Min 102hk T4 TDI har en toppfart på ca 170km/t Jeg har målt den til 164 på GPS, før jeg satt på større dekk. Holder man seg over 130 i Tyskland, kan man ligge ganske lenge i venstre feltet før man blir tatt igjen.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2020, 15:00   #16
Polaris
Free Luigi

Quote:
Holder man seg over 130 i Tyskland, kan man ligge ganske lenge i venstre feltet før man blir tatt igjen.
Kjører du under 140 er det en uskreven regel at du ikke skal ligge i venstrefeltet. De fleste ligger på ca 160

Hva bruker man over 1000 hestekrefter på i Norge?! Eller bor han delvis i Tyskland?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2020, 20:56   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:

Hva med en orginal VW Porsche Caravelle B32, de ca 10 stk. som ble bygget er visstnok alle i drift - 1985 VW Caravelle med Porsche Carrera 3.2l
https://blog.heritagepartscentre.com...t-vw-bus-ever/
Old 13-12-2020, 22:11   #18
b142
Newcomer

Quote:
Kjøpte i sommer en brukt MB stasjonsvogn fra en i nabolaget ditt som byttet den ut med en splitter ny Caravelle i millionklassen
b142 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2020, 23:05   #19
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Ja det er dobbeltmakan altså....

Har lært noe nytt da, visste ikke de var begrensa til 217kmh damals.
Bare for å avklare: Det var ikke noen begrensning av toppfarten som sådan fra Audis side (ref dagens fartssperre på 250), det var rett og slett at bilen ikke gikk fortere. Men med dieselmotor og permanent firehjulsdrift synes jeg det var helt innafor. I hvert fall frem til den jæ..la BMW’en kjørte forbi.

Når det gjelder Futuras venstrefilkjøring er det bare en ting å si: Fløtt deg! Man skal aldri bli liggende i venstrefeltet, hverken i Tyskland eller andre steder. Basta.
Old 14-12-2020, 00:32   #20
Polaris
Free Luigi

Quote:
Bare for å avklare: Det var ikke noen begrensning av toppfarten som sådan fra Audis side (ref dagens fartssperre på 250), det var rett og slett at bilen ikke gikk fortere. Men med dieselmotor og permanent firehjulsdrift synes jeg det var helt innafor. I hvert fall frem til den jæ..la BMW’en kjørte forbi.

Når det gjelder Futuras venstrefilkjøring er det bare en ting å si: Fløtt deg! Man skal aldri bli liggende i venstrefeltet, hverken i Tyskland eller andre steder.
Du har rent praktisk også rett i det!! I StVO defineres det slik at man kun skal ligge i venstre fil ved forbikjøring. Ellers skal man rett i høyrefila. Onkel Polizei kan ta deg på det, selv om han rent praktisk heller sjeldent utfører det pga skjønn. Mannen min har lært meg at hvis jeg kan telle til ti uten å ha kjørt forbi noen så har jeg ligget der for lenge. Mange både skrevne og uskrevne regler man ikke alltid kjenner til som ausländer... Men med mange års pendling og diverse jobboppdrag med diverse leiebiler har gitt mange erfaringer.

Forøvrig helt enig i din damalige tanke om diesel og permanent firehjustrekk. Det ER fett! DieselV6-motoren på vår A6 quattro competition har derimot 326hk så den hoster opp noe mer enn den 2000-modellen din den gang da
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules