![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris. Skumjulenisser og Nespresso ble dagens første kombo. Klar for en fin formiddag med en bra tur på beina. Brunch foran peisen med papiraviser og nettbrett. Rolig middag i kveld som de fleste andre middagene siste 6 ukene. Ha en digg lørdag med eller uten skumnisser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Hvalstad. Oppe for lengst med begge bøllene og alt på espresso nummer 2. Får vel finne på noe etterhvert, da eneste på planen hittil er en tur for å finne tilbehør til noe hjort entrecote jeg fikk tak i og som står på menyen i kveld. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen fra en grå morgen på Romsås, klart for en morgenfrokost og litt indretjeneste, før en telefon for å spørre om det går an å besøke det gamle "opphavet" som noen sier. Så blir det nok noe godt i kveld.
God lørdag!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra ett snødekket Lommedalen. I går ble det montert opp noen spottlamper over spisebordet, dermed kan den kledelige stålampen fra begynnelsen av 70 tallet, som står ved siden av, pensjoneres. Svigermor begynner å se dårlig så hun blir nok sikkert glad. Jeg monterte på en dimmebryter også, for å kunne la levende lys bidra til opplysningen under større selskaper.
I dag blir det å få på seg kjeledressen og legge seg under Caravellen, for å bytte et bremserør, så den kan bli EU ok i ytterligere to år. Kona skal på Egon og spise pizza med noen folk, så da får jeg ta meg en Grandiosa til 24,90 Blir nok en deilig julebrus til.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hei fra en stille kolle. Langfrokosten er ferdig og en halv sekk med ved er allerede svidd av.. Få planer i dag annet enn å vente på at promillen etter mimosaen senker seg under 0.2 så barn kan hentes og litt shopping kam unnagjøres.
Blir dagen for rolig så blir det nok en liten tur bak i krattet her før det blir juletorsk-date. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Husker vi ble forbikjørt av en Caravelle R32 på Autobahn for en god del år siden.. Det var herlig i en stusselig A4 1.6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Akkurat det der har jeg vært med på selv. Tidlig på 2000-tallet hadde jeg investert tungt i en A6. Prøvetur t/r UK, og på vei bortover langs A1 sydvest av Bremen kommer det to lys sigende innpå bakfra, og bilen ser svær ut. Og tror du da f'an ikke det kommer en Caravelle opp på siden og siger forbi mens jeg ligger i rundt 180..! Makan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen! Her er frokost akkurat gjennomført, og neste punkt på programmet er å fylle trykkokeren med kylling og starte hundematkokingen. Har fått 10 kilo kylling gratis og sammen med grønnsaker og ris blir dette supre saker. Og effekten er slående. Butikkmat blir det kun i nødsfall heretter.
Frihelg og lite på programmet. Kanskje ut og se på julelys hos naboene når det blir mørkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God kveld fra Lillestrøm.
![]() Stille og rolig dag. Fikk tak i noen vinterstøvler med borrelås. Lettere å få på seg med brukket arm. Joda den er brukket ennå. ![]() Ellers ble jeg faktisk Local guide for Google maps på høyeste nivå i dag. Nivå 10. Har jobbet meg oppover i en del år og i dag ble målet nådd. Nesten 35 millioner har sett bildene mine, det er det du får egentlig for det. Men artig å ha 10 stjerner på merket! Det var dagens selvskryt. I know. Ha en fin en alle sammen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Dette kunne da løses enkelt med å trykke på gassen, eller var det en firesylindret A6 du hadde? De går fint oppi 250-260kmh de eldre A6'ene med V6, nå til dags er de jo regulert med max 250kmh...
![]() |
![]() |
#12 | |
Speedbird Concorde
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Ja det er dobbeltmakan altså.... ![]() ![]() Har lært noe nytt da, visste ikke de var begrensa til 217kmh damals. Første Audien min var en 2010-modell, og den var i Sverige så hva toppfarten var fikk jeg aldri testa, hehe. Toppfart ble egentlig ett begrep etter jeg flyttet til Autobahnens land, lovlydig som man er tester man ikke slikt i Norge eller Sverige.... (Glemmer aldri 2009 da jeg for første gang kjørte rundt i Oslo og så 100kmh-skilt, og at det var en snodig eksotisk ting å se...lol).
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Min 102hk T4 TDI har en toppfart på ca 170km/t Jeg har målt den til 164 på GPS, før jeg satt på større dekk. Holder man seg over 130 i Tyskland, kan man ligge ganske lenge i venstre feltet før man blir tatt igjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Hva bruker man over 1000 hestekrefter på i Norge?! Eller bor han delvis i Tyskland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
https://blog.heritagepartscentre.com...t-vw-bus-ever/
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Speedbird Concorde
|
![]() Quote:
Når det gjelder Futuras venstrefilkjøring er det bare en ting å si: Fløtt deg! Man skal aldri bli liggende i venstrefeltet, hverken i Tyskland eller andre steder. Basta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Forøvrig helt enig i din damalige tanke om diesel og permanent firehjustrekk. Det ER fett! DieselV6-motoren på vår A6 quattro competition har derimot 326hk så den hoster opp noe mer enn den 2000-modellen din den gang da ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Herlig lørdag:-) | EB | Flyforum | 6 | 07-07-2018 19:50 |
Herlig lørdag i tralla-la-la land | Bergern | Flyforum | 20 | 25-02-2018 16:45 |
Herlig lørdag:-) | EB | Flyforum | 10 | 04-11-2017 12:10 |
Herlig, det er LØRDAG! | Bergern | Flyforum | 18 | 10-10-2015 19:17 |
Herlig lørdag | EB | Flyforum | 8 | 18-03-2006 21:07 |