Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-12-2018, 05:39   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Fjerde søndag i advent...

...og lysene er tent. Nespresso i koppen og nyheter på nett og papir. Klar for siste innspurt i forberedelser før julaften. Ha en fin søndag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 08:08   #2
Tjab
Upgrade me....

Default Re: Fjerde søndag i advent...

God morgen fra CCB, Ågotnes. Ferdig med mitt scope, så da begynner operasjon hjemreise. Litt smånervøs da det tross alt er fra BGO jeg flyr. Har malingen tørket? Er der personell på jobb? Vil sikkerhetskontrollen sende folk igjennom rett vei? Er sadist stueren på jobb, mannen som åpenbart hater lasteluker og kofferter mer enn noe annet?

Og ikke minst, vil WF ha en mystisk "teknisk" med dertilhørende buss for taxi, for buss for fly?

Jeg satser på ett julemirakel Det skal bli godt å komme hjem.

Ha en fin en!

Ps. Vi bør vel unne ofrene i Indonesia en tanke eller mer i dag. Stygt redd for at tallet på 168 døde vil øke i timene og dagene fremover.

Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Tjab; 23-12-2018 at 08:15.
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 08:17   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God lille julaften fa Hvalstad. Ikke hver dag kone og barn lar meg sove til 8. Det må svinges litt rundt med vaskekosten før hele svigerslekten dukker opp. Ha en fin dag
Old 23-12-2018, 10:12   #4
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God advent fra gullstua på OSL. Gjorde noe så uvanlig som å sjekke inn en liten trillekoffert på 11 kg. Mannen bak skranken så helt forvirret ut. Er det ikke bare 1 kabinkoffert på Pluss spurte jeg uten å få svar.

Slapp en person forbi meg i køen i Fast track. Han sa han hadde 15 minutter til flyet gikk, men når han først kom seg fremst i køen så hadde han veldig god tid. 3 bager med langt mere taxfree enn hva kvoten tilsier og mye elektronikk gjemt rundtom. Lommene så ut til å være fyllt ved opphørssalg til en jernvarebutikk og toalettsaker er det visst greit å begynne å ordne opp i når man står fremst den eneste slusen åpen i Fast Track. På tide at man innfører sertifikat som må taes før man får bruke fast track.

Ha en god en alle som ikke havner bak treginger i Fast Track.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 10:54   #5
FBI2012
ScanFlyer Silver

FBI2012's Avatar

God morgen fra regnfulle Hong Kong! Nettopp landet med LH 730 fra MUC. Fikk sete 10 K. A380 er ingen vakker skapning, men Lufthansa er proffe. Flatbed’n er helt OK. Fikk utdelt en slags pysj...riktignok bare overdel. Vet ikke helt hvordan de tenkte. Om man evt skal sove netto nedentil? Jeg valgte å være anstendig å beholde buksene på under hele flighten. Helt grei servering. Maten servert på porselen i business, men har fått spist mer velsmakende mat hos Thomas Cook. Ellers veldig proff og hyggelig besetning. Ca 4 timer ut i flighten henvendte en av stewardene seg til meg og min sideman. Han forklarte at kun nettopp der kunne en cradle monteres. Tre rader lenger bak satt en infant og hadde grått sammenhengende siden de slo av boardingmusikken etter take off i MUC. Han forsikret at hele kabinen ville være svært takknemlige om vi byttet seter slik at jesusbarnet kunne få tilgang på en slik krybbe og falle til ro. Jeg sa med en gang ja til dette, men den eldre mannen fra Monte Video ved min side, var ikke like glad for dette men gikk etterhvert med på plass bytte. Stewarden kom så tilbake og meldte at barnefamilien nå ikke ville bytte plass...så da fortsatte skrikingen ytterligere 3 timer før roen senket seg i hele kabinen. Jeg rakk å se både «The Wife» og sove 5 timer, så jeg var fornøyd. Ha en fin dag med og uten jet-lag!

Last edited by FBI2012; 23-12-2018 at 10:56.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 11:45   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
Flatbed’n er helt OK. Fikk utdelt en slags pysj...riktignok bare overdel. Vet ikke helt hvordan de tenkte. Om man evt skal sove netto nedentil?
Nordmenn har da vokst opp med Donald Duck.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 12:01   #7
jb1
ScanFlyer Rusty

God lille julaften. Snart klar for julen her.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 23-12-2018, 13:08   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hepp hepp .. da var første pliktløp gjennomført. Eldste guttunge med frue ankom halvtimen før rutetid med Delta og svoger og svigerinnebeistet var allerede kommet per bil fra SC da vi kom hjem. Så da var hele slekta samlet.
Fikk en 12-års Highland Park ut av galskapen, og den smakte ypperlig etter at urolighetene hadde lagt seg.

Herfra og ut satser vi på plankekjøring.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 13:47   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God LilleJulaften fra det Sørlandske!

Kjenner at prøvesmaking av julemat og juledrikke satt seg godt fast i huet, så her er man noe redusert i dag. Får prøve å hente seg inn igjen før kvelden kommer og det skal smakes enda mer julemat og juledrikke.

Ellers startet dagen bra da jeg fikk 3 millioner kr i bonus på jobben og samtidig vant 3 millioner i Lotto. Eneste minuset var at jeg plutselig våkna og alt viste seg å bare være en drøm...... er det rart jeg drikker??

God jul!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 13:55   #10
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

God ettermiddag! Venter på bagasjen med alle julegavene som United eller KLM klarte å surre vekk i går i Amsterdam. Har fått SMS om at baggene er kommet til Kjevik i allefall så det bør vel dukke opp her snart.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2018, 14:28   #11
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Goood ettermiddag fra jobb-hula i Bergen. Ute ser det ut til å være relativt greit vær, stille og opphold. Bare en god tim i gjen på jobb, så erre frihelt til kveld på 1.juledag.
Her har tiden gått med til å booke en god del pendler reiser, med bolaget. Så nå er vi ajour med det ut til mars, men i stort sett hele mars skal jeg ikke på jobb..., turnusarbeid, det er gode greier
Ha en glitrende flott lille julaften
Old 23-12-2018, 14:37   #12
Tjab
Upgrade me....

Lufthavnen BGO leverer som forventet. 15 min forsinket nå pga at bakkemanskapet surrer. Kun 2 åpne løp i sikkerhetskontrollen også, hvorpå den ene var vanlig/fast track.

Men sikkert bare tilfeldig altså.... Nå gikk piloten ut å kjeftet litt forresten. Makalaust...

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules