![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,617
|
![]() http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1428940.ece
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]()
Damen har helt klart hatt maks uflaks, men Ryanair's definisjon af Force Majeure er etter min mening noe tynn....
''- Det lakk væske fra festet til hjulene på flyet. Dette kunne vi ikke ha forutsett. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
If you pay peanuts - you get monkeys...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Uansett så er det vel svært få flyselskaper som gir ut erstattning ved tekniske kanselleringer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Men utrolig hvor mye som ordner seg og en tar kontakt med media..........."vi skal se på saken igjen...." etc etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Iflg. reglerne får du ikke erstatning, hvis flyselskabet ikke har kunnet forudse det og inden for rimelighedens grænser afhjulpet problemet. Dette inkluderer bl.a. uforudsete tekniske fejl.
En ting er erstatning, en anden er de rettigheder du har i ventetiden - og her tales der om hotel, forplejning, telefonopkald osv. - som du er berrettiget til uanset om du får erstatning eller ej. Erstatning er kontanter i hånden - det andet noget du skal have stillet til rådighed uanset om det er flyselskabets skyld eller ej. Det er specielt det sidste, som Ryanair, easyjet m.fl. forsøger at snyde pax for...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
At man ikke får noe økonomisk kompensasjon ved tekniske feil eller andre force majur. Så er det vel innen rimlighetens grenser at RyanAir hadde gjort en LITEN insats for å få dama hjem litt kjappere. 6 dager syntes jeg var litt vel i lengste laget.. Selv for det drittselskapet der.. (og ja jeg mener det er det, andre kan mene hva de vil.. UTEN at jeg blir hamret for det)
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Som nævnt, så er du berettiget til hotel, forplejning, telefonopkald m.v. - det er den "økonomiske" kompensation, som alle flyselskaber skal yde i sådanne tilfælde.
I Ryanairs tilfælde, så glimrer de med heller ikke at gøre dette. Ihvertfald ikke før medierne bliver blandet ind i sagen. Det samme gør sig i mange tilfælde gældende med easyJet. Der er masser af eksempler på dette og no-frill selskaberne håber vel på at der er mange der enten ikke kender reglerne eller ikke orker at kræve deres ret imod et selskab der knapt nok kan kontaktes uden det koster overpris på telefonen. Kompensationen i kolde kontanter - som f.eks. gør sig gældende ved overbooking og forsinkelser som kunne være forudset - får man altså ikke ved teknik, der ikke kunne være forudset. Hvilket vel også er fair nok. Formålet er jo ikke at pax skal tjene penge på det, men kompenseres når flyselskabet selv kalkulerer en risiko for at tjene mere. Respektable flyselskaber sørger for deres pax i tilfælde af problemer og skaffer hotel og forplejning til dem - samt sørger for ombooking via andre selskaber, så unødig ventetid i denne størrelsesorden kan undgåes. Det er i mine øjne direkte uanstændigt ikke at komme med bedre alternativer eller sende pax med andre selskaber hjem. At vente seks dage på hjemrejse (ovenikøbet fra an anden lufthavn) er total mangel på respekt for pax og kan kun opfattes som om selskabet er fløjtende ligeglade. At de ikke af sig selv skaffer hotel m.v. er under al kritik. Desværre er pax så utroligt prisfokuserede at de gerne udsætter sig selv for denne risiko for at spare 50 kroner i nogle tilfælde... Det må de i mine øjne også gerne, men så skal de også tage konsekvenserne når disse ting sker...Der er trods alt masser af eksempler der viser hvordan sådanne selskaber opererer. Personligt flyver jeg ikke med sådanne selskaber, da jeg har oplevet alt for mange mennesker der har oplevet disse episoder med total mangel på både respekt og anstændighed... Det har jeg ikke selv lyst til at udsætte mig for. Ting kan også købes for billigt.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS piloter får fly igjen | MartinL | Flyforum | 12 | 14-01-2010 20:14 |
BA får mer pepper for bagasjerot | AirbusTrond | Flyforum | 5 | 07-08-2007 15:36 |
Ryanair får ris i media ,- igjen... | G-COLE | Flyforum | 32 | 01-08-2007 14:44 |
Ryanair får pepper i Channel 4-dokumentar | CK | Flyforum | 0 | 07-02-2006 21:48 |
Ryanair får smekk for annonse - igjen! | CK | Flyforum | 8 | 18-07-2005 13:45 |