![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser ikke ut som om dette selskapet har skrupler i det hele tatt.....!
Flyet blir kanselert, og så tilbyr de en ny avgang om 9....,- ja 9 dager ! -Har ikke, og vil ikke reise med dette selskapet. Les i BA her: http://www.ba.no/nyheter/article2901530.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hadde de bare lest reisevilkårene......
![]() |
#3 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair må da følge de samme reglene som alle andre selskaper innen EU. Hvis dette stemmer, er det jo et klart brudd på EU-reglene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er jo helt hårreisende om alt denne familien sier er sant. Her kan jeg faktisk forstå at de "sutrer" i media. Er flyet kansellert kommer EU-regler inn. Jeg håper "flypassasjer-direktivet" etterhvert kommer opp for EF-domstolen, slik at man kan få avklart hva som egentlig ligger i direktivet. Spesielt interessant er problemstillingen om kansellering av tekniske grunner faller inn under unntak flyselskapene kan bruke for å slippe unna ansvar. Jeg mener det generelle unntaket endel flyselskaper praktiserer ikke er i samsvar med direktivt.
![]() |
#12 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har lurt på en ting lenge knyttet til mange her inne.
Det virker som pax på billigselskapene blant mange er dritt som opptar plass på flyplassene, og at man bør ha det så godt om man reiser med disse. Reisevilkår er en grei ting, men så lenge de bryter med gjeldende internasjonalt lovverk så er disse ikke verdt en dritt. Spurt tabloid: Burde lufta vært reservert pax som betaler mye og flyr nettverksselskaper? En del her inne er jeg sikker på nikker tankefullt. Er merkelig at folk ikke går til sak mot Ryanair. Gjentatte lovbrudd får ingen følger. Omentrent like håpløst som komiserien "Airplane" på TV Norge hvor EasyJet roter seg gjennom det ene etter det andre tilfellet på slett kundeservice. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Det som plager meg er at folk faktisk forventer at å kjøpe en tjeneste av noen som har gjort det til deres misjon å kutte ut alt som ikke er absolutt strengt tatt lovpåbudt for å fly folk fra A til B, og så forventer all verdens service utover de de faktisk har betalt for. I Ryanair sitt tilfelle i denne tråden, om det faktisk er tilfelle at de får beskjed om "kom tilbake om 9 døgn og vi skal fikse noe", så er det hårreisende ille at de slipper nok unna med det til at det er så akseptert at en vanlig skrankeansatt er komfortabel med å gjøre dette mot folk, og at selskapet slipper unna i så stort omfang som det til tider virker de gjør med det. Det andre som irriterer meg er at selv om det nå finnes lovgivning som er vag og enda ung og åpen for tolkning og ikke har så mye presends å vise til i rettssaler, at selskap skal få lov å prøve å slippe unna med at tech snag er en hendelse utenfor hva flyselskapet kan stå ansvarlig for, basert på argumentet om at de vedlikeholder ofte og bra, ergo skulle feilen ikke oppstått. Og sist men aller minst, noe folk her gjerne kan debattere videre: dette er hønen og egget, men hvem har ansvar her, folk som på død og liv skal ha alt mulig billigst uten å se konsekvensene, eller de som på død og liv skal tilby ting så billig at det må gjøres på kanten av hva som er lov? -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det er helt sykt hvor mye media skriver om passasjerer som er forlatt, som har blitt dårlig behandlet, etc. Det er sikkert fortjent - men uansett; helt sykt hvor mange sånne historier som skrives!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
1) innelåst i en korridor hele natta 2) blir beordret fra fly tilbake til terminal pga. annen bruk av maskinen 3) ikke får hjemreise til avtalt tidspunkt 4) ser at en stup full mann raserer innsjekkingen 5) ikke får fly på grunn av andre merkelige årsaker så er det forståelig at man reagerer. Når loven tolkes, men selskapene nekter handling å utbetale care etc., så går folk til media. En person gir blanke faen i HVA DY og FR tillatter handling å gjøre for / med passasjerene, og da blir det naivt at flyplassansatte klager på kjeft med kommentaren "Selskapet har ikke lov blablablabla". Er nok riktig at sesongen for flyagurker har vært god i år, og den blir neppe dårligere i årene fremover. Brutte løfter, sex og skandaler selger. Thats life, og da blir det naivt å klage på vilkår i avtaler og lignende. Bestiller man en tur fra A til B tur/retur, så skal man faktisk komme fra startsted til sluttsted og tilbake. Klarer flyselskapet ikke å ordne det, skal EU relgementet slå inn. At det ikke holder å si at kunden kan komme tilbake ni dager senere holder ikke. Virker heller ikke som Ryanair var veldig interessert i å dekke hotell for den perioden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Selv har jeg liten erfaring med Ryanair, men snakker ofte med folk som har brukt dem. Da spør jeg spesielt om deres erfaringer (av nysgjerrighet siden det er så mye diskusjon omkring dette), og jeg har nesten ikke hørt noe negativt. Men nå snakker vi altså bare om dine og mine erfaringer. Det blir et for tynt grunnlag uansett hva man måtte mene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Piloter på anti-depressiva får fly igjen | Polaris | Flyforum | 0 | 07-04-2010 00:52 |
SAS piloter får fly igjen | MartinL | Flyforum | 12 | 14-01-2010 20:14 |
SKBU får nei til å gjenninnføre bonusprogrammet igjen | ENGM RAMP | Flyforum | 41 | 26-02-2007 18:21 |
Ryanair får pepper igjen | jb1 | Flyforum | 9 | 22-08-2006 22:46 |
Ryanair får smekk for annonse - igjen! | CK | Flyforum | 8 | 18-07-2005 13:45 |