![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser ut som norwegian kommer med tiltak for å øke bunnlinja... https://www.norwegian.com/uk/travel-...rity-boarding/
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Normalt har man med flex fått en del fordeler, men om de nå ikke inkluderer det er de jo snodig, eller et tegn i tiden. Hmmm. Får satse på at det kommer som en reward etter hvert.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare de ikke innfører avgift for sist ombord, så er det det samme for meg.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er ikke imponert over konseptet til Norwegian. Arbeidsgiver betalte 2000kr for en enveis-reise over fjellet forrige uke. Sete kunne ikke velges (ja jeg vet at det er en noe man kan kjøpe i tillegg) og jeg ble som vanlig automatisk plassert på en av de tre bakerste radene. I dag ba jeg derfor om å få sas, der jeg kan velge sete enten billetten koster 699 eller 2699 fra øst til vest.
Priority boarding er å få gå ombord sist uten at det er kø mellom gaten og flyet ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Free Luigi
|
![]() Quote:
Quote:
![]() (Jeg er nødvendigvis en av de som alltid går sist ombord, en fin lærdom etter standbyrulletten i noen år).
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, har prøvd mange ganger. Står bare at sete tildeles automatisk ved innsjekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newbie
|
![]()
Har alltid fått valgt sete når vi bestiller gjennom FCM/Travellink. Gjelder alle firmabilletter, uansett om det er Flex eller vanlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fint for de som har med mye håndbagasje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Blir dette også inkludert for oss som bruker reisebyrå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kjøper du Flex hos Norwegian er setevalg også inkludert. Eventuelt om du har valgt "gratis" sete som en Reward etter 12 flighter med Norwegian.
For å dra det litt tilbake til trådstart. Jeg synes det er synd at de begynner med dette. Boarding med Norwegian om morgenen til OSL fra BGO funker superdupert, mens med SK er det 80 personer med enten plus, gull eller diamant som mener at de har førsteretten på å gå ombord først og dytter seg forbi andre. Som regel gir de ansatte bare blaffen i pri-boarding, og rightly so. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Status er irrelevant, gratis ved innsjekk 22 timer før avgang hos sas.
https://www.aftenposten.no/okonomi/i...ratis-setevalg |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag bokar Norwegian via American Express booking tool. Det jag bokar ger mig tilldelat säte direkt vid bokning, men den kan inte ändras (vad jag har hittat).
Så något konstigt är det. Annars åker jag gärna Norwegian på affärsresor. Priority i safety check i Stockholm och Oslo, två incheckade bagage om så önskas är klart bättre än SAS Go Light som är alternativet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, er vel de som vil betale for å komme først ombord til sete de har betalt for å sitte i
![]() Nei, reise med minst mulig håndbagasje og gå sist ombord passer bra, for min del |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er nok mange erfarne helgeshoppere på veg hjem fra LGW en søndag kveld som gledelig vil betale 5euro for dette, det er jo bare 1 promille av helgens shoppingbudsjett. Men er ikke 5 euro da litt lavt? Plutselig har jo hele flyet kjøpt dette... men uansett bra for norwegian sin del, dette er jo penger rett i kassa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Dette er også en god anledning til å gi Avinor et kraftig og reelt spark bak for å tilrettelegge gatene bedre universelt for differensiert boarding når dette nå blir et produkt mer eller mindre alle flyselskaper tilbyr eller ønsker og tilby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() DY starter boarding så tidlig at for meg vil ikke pri-boarding ha noe å si på jobbreiser. Jeg har rett å slett ikke ankommet flyplassen når de starter boarding. På feriereiser kunne det sikkert hatt noe for seg. Så blir det spennende å se hvordan det håndheves. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Apropos FLEX hos Norwegian. Det er en ting jeg absolutt ikke forstår. De har jo av og til salg på FLEX ned i 699. Så her ved forrige salg kjøpte jeg en BGO-OSL i FLEX til 699 eller 799 elns og endret til avgang hvor FLEX kostet 2999,- (og eneste ledige). Jaggu ikke rart det renner ut penger hos Norwegian når de holder på slik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med ny boarding-music og lydprofilering | LN-HFH | Småprat | 3 | 24-01-2018 19:07 |
Norwegian innfører "All Incusive" | bgo-flyer | Småprat | 69 | 24-04-2013 21:02 |
Priority Boarding hos SAS | JoeW | Flyforum | 12 | 25-04-2009 09:57 |
Boarding.no med film om norwegian. | LN-AØR | Flyforum | 1 | 29-04-2008 00:35 |
Boarding hos Norwegian....tregt | Hurum | Flyforum | 31 | 10-11-2006 23:53 |