Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-03-2018, 15:32   #1
vstenhjem
ScanFlyer Blue

Norwegian Norwegian innfører Priority Boarding

Ser ut som norwegian kommer med tiltak for å øke bunnlinja... https://www.norwegian.com/uk/travel-...rity-boarding/

Quote:
Skip the queue at the gate and settle in sooner on board – with Priority Boarding you’ll be one of the first to board the aircraft.

First on board – stress free
With Priority Boarding you can skip the queue at the gate and leave the hustle and bustle of the airport behind before everyone else. You’ll be among the first to get on board, so you can settle in sooner – find place for your hand baggage at your leisure, sit back and relax.

This is how Priority Boarding works
Priority Boarding is available from selected airports (Molde, Haugesund, Kristiansand, Ålesund) for just 5 EUR per person per leg. You can add Priority Boarding online when making your booking or after you’ve made your booking – up to 6 hours before your scheduled departure. When the boarding starts, we will ask our passengers with Priority Boarding to come to the front of the line and you will be amongst the first to enter the aircraft. Make sure you are at the gate well ahead of when the boarding for your flight starts. You will not be able to make use of Priority Boarding once the boarding for the remaining passengers has opened.
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 19:13   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Norwegian innfører Priority Boarding

Normalt har man med flex fått en del fordeler, men om de nå ikke inkluderer det er de jo snodig, eller et tegn i tiden. Hmmm. Får satse på at det kommer som en reward etter hvert.

Old 22-03-2018, 19:17   #3
Barskog
ScanFlyer Blue

Bare de ikke innfører avgift for sist ombord, så er det det samme for meg.
Old 22-03-2018, 19:45   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Er ikke imponert over konseptet til Norwegian. Arbeidsgiver betalte 2000kr for en enveis-reise over fjellet forrige uke. Sete kunne ikke velges (ja jeg vet at det er en noe man kan kjøpe i tillegg) og jeg ble som vanlig automatisk plassert på en av de tre bakerste radene. I dag ba jeg derfor om å få sas, der jeg kan velge sete enten billetten koster 699 eller 2699 fra øst til vest.
Priority boarding er å få gå ombord sist uten at det er kø mellom gaten og flyet !
Old 22-03-2018, 19:56   #5
Polaris
Free Luigi

Quote:
You’ll be among the first to get on board, so you can settle in sooner – find place for your hand baggage at your leisure, sit back and relax.
Revisjon:

Quote:
Du vil være blandt de første ombord, slik at du kan sette deg godt til rette så tidlig som mulig. Da kan du få nyte får ombord-sauna som finner sted hver sommer, du får nyte din bakre setenabo som hoster deg over ryggen og den skrikende babyen på motsatt rad ett ekstra kvarter, for vi vet at du drømte om dette. Du får nyte ekstra mange bagger, vesker og ryggsekker klasket i ansiktet mens alle andre går ombord, og du får nyte odøren av alle setenaboene som etterhvert begynner å svette i saunaen mens vi venter på å finne en bagg som ikke har en eier innerst i hjørnet av lasterommet.
Hvilken luksus

(Jeg er nødvendigvis en av de som alltid går sist ombord, en fin lærdom etter standbyrulletten i noen år).
Old 22-03-2018, 20:57   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Er ikke imponert over konseptet til Norwegian. Arbeidsgiver betalte 2000kr for en enveis-reise over fjellet forrige uke. Sete kunne ikke velges (ja jeg vet at det er en noe man kan kjøpe i tillegg) og jeg ble som vanlig automatisk plassert på en av de tre bakerste radene. I dag ba jeg derfor om å få sas, der jeg kan velge sete enten billetten koster 699 eller 2699 fra øst til vest.
Priority boarding er å få gå ombord sist uten at det er kø mellom gaten og flyet !
Trodde man kunne velge sete ved bestilling når en booker via reisebyrå eller har fleksbillett?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 21:00   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Trodde man kunne velge sete ved bestilling når en booker via reisebyrå eller har fleksbillett?
Nei, har prøvd mange ganger. Står bare at sete tildeles automatisk ved innsjekk.
Old 22-03-2018, 22:59   #8
kaijoar
Newbie

Har alltid fått valgt sete når vi bestiller gjennom FCM/Travellink. Gjelder alle firmabilletter, uansett om det er Flex eller vanlig.
kaijoar is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 23:11   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Fint for de som har med mye håndbagasje.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 06:01   #10
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Blir dette også inkludert for oss som bruker reisebyrå?
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 06:16   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Antar at du har gullstatus eller høyere da.. :
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 07:18   #12
RIBRO
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Eller at man bare kjøper Plus så er setevalg inkludert.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 08:06   #13
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by RIBRO View Post
Eller at man bare kjøper Plus så er setevalg inkludert.
Kjøper du Flex hos Norwegian er setevalg også inkludert. Eventuelt om du har valgt "gratis" sete som en Reward etter 12 flighter med Norwegian.

For å dra det litt tilbake til trådstart. Jeg synes det er synd at de begynner med dette. Boarding med Norwegian om morgenen til OSL fra BGO funker superdupert, mens med SK er det 80 personer med enten plus, gull eller diamant som mener at de har førsteretten på å gå ombord først og dytter seg forbi andre. Som regel gir de ansatte bare blaffen i pri-boarding, og rightly so.
Old 23-03-2018, 08:11   #14
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Status er irrelevant, gratis ved innsjekk 22 timer før avgang hos sas.
https://www.aftenposten.no/okonomi/i...ratis-setevalg
Old 23-03-2018, 09:28   #15
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Jag bokar Norwegian via American Express booking tool. Det jag bokar ger mig tilldelat säte direkt vid bokning, men den kan inte ändras (vad jag har hittat).
Så något konstigt är det. Annars åker jag gärna Norwegian på affärsresor. Priority i safety
check i Stockholm och Oslo, två incheckade bagage om så önskas är klart bättre än SAS Go Light som är alternativet.
Old 23-03-2018, 21:20   #16
krølle
ScanFlyer Crusty

Ja, er vel de som vil betale for å komme først ombord til sete de har betalt for å sitte i.
Nei, reise med minst mulig håndbagasje og gå sist ombord passer bra, for min del
krølle is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 21:41   #17
LN-HFH
ScanFlyer Gold

LN-HFH's Avatar

Er nok mange erfarne helgeshoppere på veg hjem fra LGW en søndag kveld som gledelig vil betale 5euro for dette, det er jo bare 1 promille av helgens shoppingbudsjett. Men er ikke 5 euro da litt lavt? Plutselig har jo hele flyet kjøpt dette... men uansett bra for norwegian sin del, dette er jo penger rett i kassa
LN-HFH is online now   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 21:48   #18
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Dette er også en god anledning til å gi Avinor et kraftig og reelt spark bak for å tilrettelegge gatene bedre universelt for differensiert boarding når dette nå blir et produkt mer eller mindre alle flyselskaper tilbyr eller ønsker og tilby.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2018, 01:08   #19
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Kjøper du Flex hos Norwegian er setevalg også inkludert. Eventuelt om du har valgt "gratis" sete som en Reward etter 12 flighter med Norwegian.

For å dra det litt tilbake til trådstart. Jeg synes det er synd at de begynner med dette. Boarding med Norwegian om morgenen til OSL fra BGO funker superdupert, mens med SK er det 80 personer med enten plus, gull eller diamant som mener at de har førsteretten på å gå ombord først og dytter seg forbi andre. Som regel gir de ansatte bare blaffen i pri-boarding, og rightly so.
Ikke opplevd noe dytting på de 132 flightene jeg hadde med sk249 i løpet av siste året. Har derimot lagt merke til at det star gate closing på Norwegian før SK har startet boardingen enda sk flyr 10 min før.

DY starter boarding så tidlig at for meg vil ikke pri-boarding ha noe å si på jobbreiser. Jeg har rett å slett ikke ankommet flyplassen når de starter boarding. På feriereiser kunne det sikkert hatt noe for seg. Så blir det spennende å se hvordan det håndheves.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 08:33   #20
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Status er irrelevant, gratis ved innsjekk 22 timer før avgang hos sas.
https://www.aftenposten.no/okonomi/i...ratis-setevalg
Ja bare kverulerer litt jeg På disse tidligflyene fra BGO til OSL havner jeg nå som regel langt bak hos SK åkkesom, ettersom broparten har status.

Apropos FLEX hos Norwegian. Det er en ting jeg absolutt ikke forstår. De har jo av og til salg på FLEX ned i 699. Så her ved forrige salg kjøpte jeg en BGO-OSL i FLEX til 699 eller 799 elns og endret til avgang hvor FLEX kostet 2999,- (og eneste ledige). Jaggu ikke rart det renner ut penger hos Norwegian når de holder på slik
Reply

Posting Rules