Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-01-2018, 22:53   #1
LN-HFH
ScanFlyer Gold

LN-HFH's Avatar

Norwegian Norwegian med ny boarding-music og lydprofilering

Norwegian fortsetter å gjøre nye grep for å forbedre og gjøre merkevaren mere synlig og gjenkjennelig, og har derfor lagd flere lydspor og toner som vil være lett gjenkjennelig i tiden framover, i alt fra man går på flyet til reklamevideoer.

artikkel fra the points guy:
Quote:
Norwegian is leading that change, and it isn’t just getting better music to board to. It has invested heavily in a sonic signature of sorts, called, appropriately enough, Northern Colors. “The intention of the project was to find a way to reflect the Norwegian brand identity through sound and music,” says Julius Støback, Norwegian ‘s senior brand strategy advisor. “We wanted a melody that people would recognize, that could help as a mnemonic to increase brand recall in advertising. But we also wanted it to add to the experience of boarding our planes, adding peace and relaxation to our customers journey as they sit down and get ready for take-off.”
https://thepointsguy.com/2018/01/nor...onboard-music/

ombordstigningsmusikken har Norwegian også lagt ut, og jeg må si det er lovende og helt klart en sterkere identitet til DY enn det tilfeldige utvalget av popmusikk de har spilt før:
https://www.youtube.com/watch?v=-RkaQK19Y3A

video om skapelsen av tonene: https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=CHLPxqe2s5I
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 17:46   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: norwegian med ny boarding-music og lydprofilering

Gjennomtenkt og bra! De siste gangene har jeg vridd meg i frustrasjon over høy popmusikk ved boarding.. Føles som ren tortur for vi som ikke liker påtrengende og høy musikk når vi skal ha en rolig stund før avgang.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 18:13   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: norwegian med ny boarding-music og lydprofilering

Ikke dumt i det hele tatt.

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
De siste gangene har jeg vridd meg i frustrasjon over høy popmusikk ved boarding.. Føles som ren tortur for vi som ikke liker påtrengende og høy musikk når vi skal ha en rolig stund før avgang.
Enig me deg der, særlig når man har "flught før fuglene fiser" og helst vil sove så har siste periodens musikk vært irriterende. Håper de også kan droppe å bruke skjermene inflight på tidligflightene så det kan bli helt mørkt (som det var før), men jeg tviler på at de vil droppe reklamemuligheten ombord.

Old 24-01-2018, 19:07   #4
akira
Scanflyer Silver

Default Re: Norwegian med ny boarding-music og lydprofilering

Ble mange klager på popmusikken, så da ble det spa musikk i stedet

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules