![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har opplevd alt mulig i denne forbindelse - og virker for meg som det rett og slett avhenger av den som drar oppropene om det skal skje en priority boarding - hvem det gjelder(Business - Eurobonus Gold - *G etc).
Jeg er dog så fancy at jeg skaffet meg Twitter for en tid siden, og i dag så jeg at SAS hadde "kvitret" om alt det fantastiske med Economy Extra. Godt nok, og jeg gikk inn på linken. Der reklameres det blandt annet med priority boarding som en fordel for Economy Extra-pax. Betyr dette for det første at SAS har innført en policy på at Priority Boarding skal skje - og for det andre at den også skal inkludere Y+ pax? ![]() Last edited by JoeW; 24-04-2009 at 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette er i hvert fall ikke riktig på intra-skandinavisk, og i hvert fall ikke domestic. Så vidt jeg har fått med meg, så gjelder dette heller ikke på intra-europeisk, så det må i tilfelle kun gjelde IC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]()
Trust me, det er ikke noe konsekvent på IC her.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oooops, jeg så på det igjen - og det står visst over at dette gjelder "Comfort - SAS Intercontinental flights" og det har jeg i grunnen ikke grunnlag for å uttale meg om hva som skjer mht boarding på... Der er vel forsåvidt også der fordelen ved Priority Boarding (hvis det da gjennomføres - ph-ndr høres skeptisk ut også ang. IC-fligts...) er størst.
Last edited by JoeW; 24-04-2009 at 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Det stemmer at det skal være "priority boarding" hos SAS ja. Denne teksten skal inkluderes i vanlig annonsering på intra-skandinavia, europeiske og intercontinentale flyvninger. Er noe nytt som ble innført tidligere i år.
Quote:
Last edited by LN-RRA; 24-04-2009 at 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Som c-class pax må det jo bedst at komme sidst ombord, således at ventetiden i gate er mindst muligt...afhængig af gate kan man jo gå fra lounge når boarding påbegyndes, så på den måde synes jeg at prioritet boarding er opfyldt Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fikk for noen dager siden litt skryt av en passasjer som reiser svært ofte fordi jeg har kort og enkel annonsering i
forhold til de lange talene som mange skal holde på gatene ![]() Må si meg enig med Rema 1000. Det enkle er ofte det beste |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hos AF er vel også info om mobiltelefonen tatt med i "malen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
"We also ask you to switch off your mobile phone as soon as the aircraft doors are closed" - såvidt jeg husker. (Jeg synes forøvrig cell phone ville høres meget bedre ut. (Er "mobile phone" mer britisk?)). I tillegg - følger folk med på når døren lukkes? Teit greie. AirFrance-oppropet går vel også noe sånt som på "On behalf of AF, member of Skyteam, I wish you a pleasant flight" - noe som høres enda "verre" ut på norsk med "på vegne av AF - medlem av...." - litt i overkant formelt ihvertfall. MEN jeg er fortsatt tilhenger av priority boarding, også for å vise at man setter pris på sine valued custommers. Den ene setningen om at C-klasse og EBG kan boarde at their own convenience tar ikke mye tid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alltid fint å kunne spasere forbi køen når jeg reiser på business
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min erfaring er at det er ca 50% sjanse for en velfungerende Priority Boarding når man flyr IC ut fra ARN/CPH, mens det fungerer nesten alltid når man flyr andre veien (fra USA i hvert fall). Problemet med ARN/CPH er at selve boardingkontrollen unnagjøres før man kommer inn i venteområdet, så når det er tid for å gå ombord, er det i bunn og grunn folks ærlighet som avgjør om Priority Boarding fungerer (evt. mengden amerikanere på flyet - jo flere, jo mer kaos). Sist jeg fløy ut fra Beijing, var det buss fra terminalen til flyet. Så selv om det var Priority Boarding, gjaldt jo det da egentlig kun boarding av bussen. Hva med å sette opp to busser i stedet, der den ene kjører avgårde med Priority Boarding-pax?
Innen Europa og på innenriks har jeg aldri opplevd Priority Boarding med SAS. Personlig synes jeg det er meget behagelig med Priority Boarding hvis avgangen er over 80% full. I slike tilfeller - kombinert ned mye håndbagasje - hadde det vært befriende å slippe "jakten på håndbagasjeplass". For når folk frykter at flyet er fullt, hiver de håndbagasjen sin inn der det er plass, gjerne over rad 6 selv om de sitter på rad 19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian innfører Priority Boarding | vstenhjem | Flyforum | 80 | 25-08-2018 14:50 |
Priority tag hos BA | KristianSk | Reiseforum | 3 | 01-08-2014 11:30 |
Sjølvbetjent boarding hos Avinor | roger | Flyforum | 22 | 28-05-2014 21:51 |
Stoor nyhet hos boarding.no | Oggi | Flyforum | 6 | 17-03-2008 21:25 |
Boarding hos Norwegian....tregt | Hurum | Flyforum | 31 | 10-11-2006 23:53 |