![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Akkurat samme tendensen som forrige måned: færre passasjerer og tommere fly, men hver passasjer betaler mer, slik at inntektene øker
https://www.sasgroup.net/en/wp-conte...017-171207.pdf Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]() Quote:
Siden PASK vokser, så er svaret på det ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,200
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Egentlig må man takke disse resultater Amadeus sitt Revenue Management System. Det funker utmerket og SAS leverer en solid utvikling som er basert på økende Yields. Hybrid Forecasting på sitt beste
![]() Det er verdt å legge litt merke til fyllingsgraden hos SAS. Det er nå nede til 68,6%. Det betyr at flere higher-yielding kunder finner ledige seter hos SAS. Siden Mr. & Mrs. Business ikke øker i takt med tilbud, men mere i takt med økonomisk vekst, betyr dette at dette lav fyllingsgrad er ett stort problem for DY også. Rett og slett fordi de risikerer å miste forretningsfolk til konkurrenten. Selvsagt kan man forsatt skape volumer med leisure pax, men dette bare holder SLF stabilt, men Yield og RASK kommer under press. Eksakt dette har vi sett nå i to måneder og jeg foreser at det vil bli enda tydeligere i de måneder fremover. For SAS sin del er denne strategi risikabelt. Kommer en nytt konkurrent inn på ruter, som har bedre omdømme og systemer enn DY, så får man en stort problem... Og med en Svensk i spissen hos easyJet er dette fare meget realt.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Det er jo ganske interessant da, at bolaget faktisk har oppnådd det de i lang tid har kommunisert - at det skal koste litt ekstra. Man kan ikke være direkte overrasket heller, når man ser hvilke grep som er tatt omkring produktet og hvilken positiv produktprat dette har generert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skandinaviske trafikktall november 2017 | Someone | Flyforum | 4 | 12-12-2017 14:26 |
SAS august 2017 trafikktall | Someone | Flyforum | 0 | 07-09-2017 12:56 |
Trafikktall SAS juli 2017 | Someone | Flyforum | 6 | 09-08-2017 10:00 |
SAS trafikktall april 2017 | FlightDeck | Flyforum | 3 | 08-05-2017 12:30 |
SAS trafikktall januar 2017 | Someone | Flyforum | 11 | 10-02-2017 19:37 |