![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,917
|
![]()
Etter et år med dårlige "forbedringer" på løpende bånd kan det tyde å at ting snur litt med BA.
Regner ikke med det bare er meg som reduserte forbruket på BA metall. Sjekket Business accounten min med dem i forgårs, og jeg har brukt 90% mindre på BA flighter i år sammenlignet med tidligere år. Nye ledelsen har faktisk investert ganske mye for dem som reiser ut fra UK. For eksempel med nye First Wing på LHR (som er fantastisk) og ny Club World catering, som for tiden blir testet ut på LHR-JFK og sikkert skal rulles ut flere steder i 2018. Her er link til en rapport. Fikk den av en annen forumist: https://www.flyertalk.com/forum/brit...reactions.html Men nå ser det ut til at den nye ledelsen har begynt å åpne øynene for transit passasjerer igjen, etter å ha barbert alt. Short haul connections har fått BOB uten noe fordeler for status pax, kraftig degradert servering i Club (med unntak av lange short haul ruter) og diverse småtteri. Småflasker med champis er borte etc. Nå har det kommet litt news fra investor dager: http://www.headforpoints.com/2017/11...stor-day-news/ Det var ikke sååååå gode nyheter. De barberer i BOB utvalget og crewmedlem fra Club skal heller bistå i economy. Men de forbedrer long haul catering i economy og skal oppgradere Club (old news). Det kom mer fra Travel Market og en Q&A med Alex Cruz (sjæfen for elendigheta): http://www.headforpoints.com/2017/11...ket-yesterday/ Og her: http://www.turningleftforless.com/ba...lub-world-bob/ Her antydes det: - Fordeler for premium kunder i economy, alla American Airlines (Exec Plat får gratis BOB) - Revurdering/Justering av endringene på servering i Club Europe. (det kan jo bli verre også, men jeg sliter med å se hvordan, så jeg tipper det blir bedre). - De kommer ikke til å fjerne First, men lover great things (det trengs for det er blitt så dårlig at jeg her om dagen ikke gadd betale NOK 2000,- ekstra for First), og vil ta det bort fra noen ruter. Mine tanker Hvis de faktisk ruller ut serveringen de viser på LHR-JFK over hele verden OG gjør noe med serveringen i Club Europe igjen. Varm mat om kvelden til Oslo for eksempel... Da er det fine ting igjen for min del.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,862
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,917
|
![]() Quote:
Siden de allikevel virker å ta ett skritt tilbake (eller frem, om du vil), må de tydeligvis mene at kuttene ikke har vært utelukkende bra. Det er vel ofte sånn at om man barberer produktkvalitet på et premium produkt så vil ikke omsetningen falle som en sten umiddelbart. Den vil falle etter hvert som premium kundene begynner å oppdage det og gradvis endrer vanene sine. Jeg håper de tar et lite skritt tilbake igjen slik at vi i det minste ender på noe som føles brukbart.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Det vi ikke vet i denne forskningen er X hva ville BA’s resultat ha vært om de hadde valgt en annen strategi enn «Tramp på en Fnat» - ser vi på f.eks. Lufthansa som i samme periode har forbedret produktene på Long Haul i alle klasser (min observasjon etter 250 timer i sete 31A på 744) er 20% større hovedrett i turistklasse, egen meny i Economy Extra - Lufthansa tjener jo også til salt i maten(tm).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,864
|
![]()
Fnate: Bare ikke glem at om 7 år er det slutt på 62K en gang for alle
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,641
|
![]() Quote:
![]() https://www.seatguru.com/airlines/Br...s_A380_new.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,917
|
![]() Quote:
Heldigvis har vi 6 turer i 62K i Q1 neste år.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alex Cruz blir ny CEO for British Airways | LN-AFG | Flyforum | 7 | 27-08-2019 08:10 |
SAS Travel Cash / travel wallet | FlightDeck | Reiseforum | 33 | 12-10-2018 15:22 |
Kjos intervjuet av Dagsrevyen | CRJ900 | Småprat | 20 | 21-12-2012 00:11 |