![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Noen som har erfaring med SAS Travel Cash? Et kombinert EuroBonus MasterCard der du betaler inn kreditt på forhånd. Man får 5 poeng på innenlands bruk og 10 poeng på utenlands per 100 kr. brukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Joker
|
![]()
Adri hørt om, men hva er poenget? Får man rabatt for å betale inn forskudd? Opptjeningen er jo svært lav...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor finner dere informasjon om dette kortet? det høres ut som noe som kunne vært interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Står et par sider om det i siste Scanorama blant annet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ser det nå har kommet informasjon på flysas.com: http://www.flysas.com/travelcash
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er dette et kort for de som ikke kvalifiserer til kredittkort hos Mastercard, Amex, trumf visa, diners? I då fall er det nok et marked, blant annet blant studenter som ikke jobber ved siden av studiene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Star Alliance only.
|
![]()
"I sommar lanserar vi Travel Cash, som gör det möjligt att betala med EuroBonus-kortet – i lokal valuta! Du laddar helt enkelt ditt kort med lokala valutor innan du reser, eller dag för dag under resans gång. Finessen är att du slipper hantera kontanter i utländsk valuta och att du alltid vet vilken växelkurs du får när du betalar med kortet. Dina pengar är ju redan växlade! Dessutom tjänar du EuroBonus-poäng på allt du handlar med kortet!
Travel Cash är kostnadsfritt, det omfattar 12 valutor och gäller på alla platser i världen där MasterCard fungerar. Via SAS-appen håller du koll på dina utgifter och valutor." EuroBonus-kort med chip, altså. Les mer på http://www.flysas.com/travelcash |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå ser det ut som at ting begynner å skje.
http://www.sas.no/travelcash Ny update på (Android) appen, og nå er Travel Cash appen også tilgjengelig. Men får ikke logget inn der, da. Kommer inn på en enrollment side, men må taste inn 16-sifter kortnummer for å gå videre med registrering. Betyr det at de sender ut nye kort nå automatisk, eller må vi bestille nytt kort selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du må logge inn på sas.no, gå inn på eurobonus sidene, velge travel cash, og trykk på "bestill kort"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Kan velge Vis konto eller Legg til midler, men kommer bare til registreringssiden, der jeg trenger kortnummeret. Jeg kan heller ikke logge til på appen, hvor jeg håpte å finne et digitalt kort med kortnummeret. Der får jeg feilmeldingen: "This account has been blocked to to termination of the card program. You can no longer use this app. Have a nice day." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fant denne pdf-filen med informasjon om Travel Cash.
http://www.sas.se/upload/Eurobonus/t...ash_FAQ_NO.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Fikk en e-post om dette forrige uke, men fant fint lite om det på SAS.no I dag dukket plutselig nytt EBG-kort med chip og contactless payment med MasterCard logo og signet. Skal registrere nå. Spent på hvor ugunstige kursene er!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg prøvde å registrere kortet jeg fikk i posten for noen dager siden, men da det ikke gikk automatisk ble jeg bedt om å sende en kopi av passet mit sammen med en strømregning på en eller annen random e-postadresse... Helprofft!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Jeg fikk samme, sendte inn i går kveld, svar med at det var i orden lå i innboksen til morgenen idag, aktiverte på nytt og alt virket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Fikk kortet uten at jeg skjønte at jeg hadde bestilt det, husker bare at jeg hadde klikket "jeg er interessert, send meg mer informasjon" på sas.no for en stund tilbake.
Jeg fikk aktivert kortet uten videre (men uvanlig mye info som måtte oppgis), trengte ikke sende inn noen for for scannet dokumentasjon. Har ladet kortet med NOK100 ved å overføre penger til et oppgitt kontonummer med en spesifikk KID. Får tilbud om følgende vekslingskurser for valutaene jeg har aktivert: 1 NOK =
Om jeg sammenligner med Nordeas salgskurser for valutaoverføringer, pluss 2%-valutagebyr får jeg følgende kurser: 1 NOK =
Jevn over er vekslingskursen 4-5% dårligere enn for hva man vil få med et vanlig VISA/MasterCard. For GBP er Travel Cash-kortet "bare" 2,5% dårligere enn et standardkort, mens for PLN er det nær 10% dårligere. Jeg kommer neppe til å bruke kortet annet enn hvis jeg skal forholde meg til brukersteder jeg ikke stoler på. Men i og med at det tar en bankdag å lade kortet vil det ikke fungere å hurtiglade kortet før spontane utlegg, man må ha en viss saldo (som ikke gir noen renter). Muligens kan også kortet ha en misjon som "utlånskort" til ungene, selv om det sikkert er i strid med brukeravtalen. En annen pussighet var at kortet bare hadde 6 mnd gyldighet - har aldri før opplevd å få et kort med mindre enn 24 mnd gyldighet.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Gyldigheten er vel samenheng med når EB statusen din utløper
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg har rekvalifisert til EBS for neste periode for lenge siden, så det burde ikke ha noe å si.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Jeg fikk Amex med 6 måneders gyldighet, selv om jeg hadde rekvalifisert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg skjønner ikke greia med dette kortet? Beklager, men jeg må ha det inn med teskje. Kan noen forklare meg? Svingninger i valutakurser går jo begge veier, så ved å "låse" valutakursen før reisen, som de forsøker å selge inn, kan man jo like godt tape penger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Forbrukerrådet er skeptisk til en del ting ved denne tjenesten:
Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Travel Hack`s | Tjab | Reiseforum | 0 | 14-08-2015 09:49 |
Forslag til dokumentmappe/travel wallet | Everest | Småprat | 6 | 05-02-2013 16:58 |
SAS Travel Book | Kmart | Småprat | 15 | 11-09-2012 09:37 |
SAS Travel Pass årskort spørsmål | Tommy777 | Flyforum | 14 | 25-08-2011 06:57 |
SAS new travel distribution model | Savipix | Flyforum | 0 | 18-10-2005 14:47 |