![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
http://www.dinside.no/php/art.php?id=310371
Ikke rart billettprisen er lav... ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Tja, det var da veldig til oppgulp pga en flaske vann. Man kan ikke forvente at flyvertinnene på et billigselskap flyr rundt og deler ut vann før serveringen. Når det gjelder beløpet er det vel ikke allitd 100 prosent nøyktig utregning av valuta fra dag til dag, ei heller hos Norwegian/SAS eller MyTravel for den saks skyld. At et selskap fra Euro-land tar litt for bryderiet med vekslingen er ganske kurant. Han svarte "OK" på spørsmål om å få igjen beløpet han fikk igjen og burde ikke plage de underbetalte unge jentene med dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Hmm, agurksesongen har virkelig slått inn når man bruker så mye spalteplass på ei flaske vann. Ikke spesielt proft av en som kaller seg journalist å bruke sin egne opplevelser på den måten det er gjort her heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Selv om det var en ikke-sak (nordmenn kaster da gladelig penger bort på verre ting enn vann) så kom det jo frem endel utilsiktede nyttige kommentarer i artikkelen:
Som at man ikke forstår at lavpris innbefatter å presse inn flest mulig seter (meg bekjent er alle flyseter fastlåste, men ikke direkte sveiset - heh, kanskje han forventet å kunne slide det bakover som et bilsete). Hurra for den unge høyskoleutdannede journalist som omsider har forstått at dårlig service henger sammen med lavpris. Også helt korrekt i å tro at det er noe å spare på aircondition når oljeprisen er høy. Har man fløyet mer enn etpar ganger, bør man vite at kabinpersonalet overalt har en gitt rutine. Hvorfor skal de underbetalte gi førsteklasse-service til pax som har betalt peanuts? Da heller noen minutters søvn som de sikkert ikke får mye av. At de unge tuppene skal kunne regne forskjellige valutaer i hodet, må da være litt for mye å be om. TENK å bråke så mye for noen få lusne kroner, jeg lurer litt på om han gjør det ute på en fuktig kveld i Oslo... Ihvertfall godt å høre at gutten ikke anser seg å være underbetalt. Da har han neppe forutsetninger for å forstå problemet! Blikket fra de unge damer som han tolket som "drepende" kan kanskje ha vært oppgitt fordi de ikke orket takle flisespikkende nordmenn? Hvis de hadde hatt vekslepenger hadde de sikkert gitt ham noen for å få ham ut av håret. Og han konkluderer korrekt med at hans penger sannsynligvis havnet i O'Learys oversize lommer. Så han snublet jo over NOE stoff. Sheeesh!!! ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
(kopi av mail sendt til journalisten)
Imponerende artikkel om Ryanair! Først: du fikk ikke kjøpe vann før serveringstrallene ble trillet gjennom midtgang. Hvordan skulle det gått hvis 180 personer skulle plinge på flyvertinna når de følte de ville ha noe å drikke? Vel, det sier seg selv at med så mange mennesker så må man ha ett system, og selv på et helt vanlig flyselskap som SAS, British Airways og andre funker det på samme måte. Er dette en nyhet som er verdt å skrive om? Varmt ombord i flyet.. ja det er vel ganske normalt ombord i et fly som har bakkestopp og som står med dørene åpne når sola skinner ute. Da blir det fort varmt ombord. I de fleste fly. Tror nok ikke det er store penger å tjene på å spare på å ikke bruke ventilasjonssystemet ombord. En slik maskin bruker flere tonn drivstoff pr. time, og hvor mye av dette tror du går til aircondition? Ærlig talt... Jeg har reist verden rundt med mange forskjellige flyselskap, og det er helt normalt at man betaler en dårlig kurs ombord hvis man betaler i en annen valuta enn hva som er flyselskapets. Eksempelvis får jeg en dårlig kurs fra Barbados til London hvis jeg betaler i Barbados dollar på British Airways eller Virgin Atlantic. Eller hvis du betaler med greske penger på et skandinavisk selskap. Slik er det i luften såvel som på bakken. Betal gjerne i dollar i suvernirshoppen på Gardermoen, men fy for en kurs du får! Dette er ingen nyhet å skrive om. Min erfaring er at når du smiler til verden, så smiler verden tilbake. Kanskje du ikke var så veldig vennlig og smilende til flyvertinnene ombord. Jeg har en følelse av det. Det kan være grunnen til at flyvertinnene kun hadde påsmurte smil da du forlot flyet. Det er vanskelig å få et oppriktig smil mot slike kunder. Også for en som jobber for Ryanair. Agurktid? JA! Vennlig hilsen
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Jøss,har SAS avgått ved døden allerede siden det skrives dritt om "alle andre flyselskap"?
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
hehe, tja en kan jo undres. Men Ryanair er jo også "populært stoff" å skrive om.
Og jeg elsker bare når journalister er ute og ikke får det som de vil. "dette skal jeg skrive om!"
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Når svaret ved påpekning av temaet er:
Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
hehehe, det er min favorittreplikk. Eller når jeg står i køen hos Narvesen i min arbeidsuniform og slipper folk forbi meg "gå først du, jeg er på jobb jeg".
hehehe
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Ryanairbashing er gøy, men her tar det litt av: Jeg synes faktisk det er kritikkverdig av Ryanair å ikke ha med vekslepenger som gjør det mulig å få igjen på en femtilapp. Forundrer meg ikke om de spekulerer i det. Om ikke annet burde han ha fått igjen restbeløpet i euromynter. At kabinperosnalet er pottesure er kanskje ikke rart med de betingelsene de har, men det er likefullt kritikkverdig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
(Men at Ryanairbashing er gøy er jo resten av posten et bevis på...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Da er jeg helt enig med deg. Jeg har lest artikkelen og jeg synes det han påpeker er på sin plass å påpeke. For orden skyld: Jeg har flydd Ryanair mange ganger. Første gang var i 1998 og jeg synes de var bedre da enn de er nå.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]() Quote:
Tja .... skal du kjoepe en drink paa fly her borte, oppfordres paxen til aa betale med noeyaktig beloep. Vekslepenger er begrenset til det crewet tilfeldigvis har for haanden. Slik har det alltid vaert og slik vil det vaere inntil elektronikken overtar. Cash administrasjon er dyrt, og skal man utstyre crewet med vekslepenger maa dette administreres med kasser, kontroller osv. Enkelte selskaper begynner etterhvert kun aa akseptere kort for betaling ombord, og det er IMHO veien aa gaa ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]() Quote:
En europeisk LCC kan ikke utstyre kabinen med vekslepenger i alle valutaer. Det blir for dyr administrasjon, som du sier. Ei heller gidder de vel de trene unge kabinansatte til å regne mellom forskjellig valuta i hodet og gi igjen i en annen valuta. Sånt var noe man opplevde dengang flag carriers ytet allslags service. Har man ikke riktig beløp i disse tider når billett koster peanuts - forget drinks! ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Jeg vil snu det litt på hodet - siden Ryanair flyr til så mange land med forskjellig valuta og kiosksalget er en så vikitg del av deres inntekter - så bør de være så seriøse å kunne håndtere i det minste valutaen(e) til de to landene de flyr mellom. Det skal ikke mer til enn en liten valutakalkulator og vekslepenger for disse to landene. Og siden flyene til Ryanair flyr ut og inn til en base, vil det være veldig enkelt og å administrere disse vekslepengene - noe må de gjøre på basen også.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
De kan da vitterlig gjøre som en del andre selskaper vel?
Jeg har da flere ganger blitt spurt av Kabinpersonalet om de kan få komme tilbake til meg etterpå da de regner å få inn mere vekslepenger? Jeg har nå av ren høflighet sagt ja jeg og aldri blitt glemt... (er kanskje sjarmen de husker meg på? ![]() ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Joda, man bør vel ha vekslepenger, og hvis man skulle gå tom for norske kroner å gi tilbake, bør man kunne gi igjen i euro. Men ærlig talt: Tror dere dette er en taktikk fra Ryanair? Og at det er company policy å ikke gi igjen veksel? Det ville fort blitt avslørt av de som reiser ofte, og de er det faktisk mange av. Også på Ryanair.
Jeg synes det er helt utrolig at en journalist lager en artikkel om en slik fillesak. Ville han ha gjort det samme dersom han gikk i en vanlig butikk som tilfeldig vis ikke kunne veksle? Neppe. Går han ikke litt over grensen? "Dårlig service, ukomfortable fly fulle av søppel og pottesur betjening. Det er snart allmennkunnskap at du får hva du betaler for når du flyr med lavprisselskapet Ryanair. Det går likevel langt over grensen når du blir utsatt for tyveri mens du er i lufta" Er det gjengs at man blir utsatt for tyveri i lufta av Ryanair? Jeg synes ærlig talt han kommer med drøye påstander her. "Etter å ha ventet 20 minutter inne i gateområdet, blir jeg naturligvis tørst før jeg setter meg ned i de små, fastsveisede og møkkete setene Ryanair har å tilby." Er setene i Ryanair møkkete? Neppe. Ryanair har riktig nok ikke justerbare seter, men møkkete...? IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair-passasjerer mistenkt for iPhone-tyveri | apeks | Småprat | 6 | 07-05-2012 07:57 |
Ryanair 10 Millioner passasjerer i Norge | LN-CMN | Flyforum | 1 | 11-04-2012 15:36 |
Ryanair passerer 1 milion passasjerer på Rygge | Geiraage | Flyforum | 2 | 20-01-2011 10:49 |
Passasjerer nekter å forlate Ryanair fly | TC-JGY | Flyforum | 13 | 18-11-2010 14:53 |