![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Posts: 69
|
![]()
Trodde Kaptein var siste mann som forlot flyet, men her lot ham cockpit døra stå åpen.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10011467 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Jaggu meg helt utrolig :-)
Sitte i et summende mørkt og kaldt fly uten mannskap..... Hehe, skjer mye rart med det selskapet der gitt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Hehe, franskmenn lar seg ikke pille på nesen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,453
|
![]()
Jeg kan skjønne folk som nekter å gå ombord i et Ryanairfly, men å nekte å gå av?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
For øvrig merkelig at saken dekkes ganske høyt av alle norske nettaviser - skulle ikke tro at passasjerers underlige oppførsel i Brussel skulle være en stor sak her. Jeg trodde først det dreide seg om en sak i Norge. Men det viser seg at flytrafikk er noe som engasjerer, langt utenfor forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Er vel noe med at pressen er ganske flink til å hive ved på ett bål når det er tent. De finner seg en bedrift og henge ut så sitter de å leter verden over etter nyheter og da havner både flis og kubbe på bålet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Man kan si hva man vil om pressen, men dette er vel ikke spesielt smart av FR heller. Det MÅ bli bråk av slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]()
Tur att jag inte har vägrat gå av flyget varje gång jag har varit på ett flyg som har blivit omdirigerat pga snö eller dimma....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 81
|
![]()
Resultatet av aksjonen var jo at de fikk busstur "gratis". Så aksjonen betalte seg vel eller?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Hvis de ikke hadde protestert hadde de vel bare blitt overlatt dem til seg selv i et fremmed land.
Dessuten så var det flyplassen som måtte ordne opp. Lurer på om Ryanair vil betale den belgiske flyplassen for at de tok ansvaret for passasjerene når de selv ikke gjorde det. Og nå sier Ryanair de skal politianmelde saken. Skal de politianmelde alle pax som var ombord eller? Jeg har forsvart dette selskapet før, men nå begynner jeg å bli kraftig provosert over måten selskapet behandler sine pax på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 97
|
![]()
Er ikke lovverket klart i slike tilfeller? FR er vel pålagt å befordre pax til den planlagte destinasjonen..? Eller kan dette omgåes via selskapets "terms and conditions" (som sikkert alle tikker av uten å ha lest...)?
Mener å huske at Braathens hadde en liknende situasjon for noen år siden. Tror det var Trondheim-Røros-Oslo (eller motsatt) som droppet Røros pga vær... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
|
![]()
Har opplevd det samme med SAS. Skulle til Frankfurt, men pga dårlig vær så ble flyet omdirigert til Køln slik at vi kunne busses til Frankfurt.
Vi fikk beskjed før avgang slik at de som ikke ville være med stod igjen på OSL. Var mange fly som ble omdirigert den dagen, og siden jeg satt langt fremme i flyet så hørte jeg når vi kom fram til Køln at pilotene forsikret seg om at vi ville blitt tatt hånd om der før han slapp oss ut. Så fikk vi til slutt informasjon om hva som skjedde på bakken og hvor vi skulle hendvende oss for å få hjelp. Det var tomt for busser som skulle kjøre oss til Frankfurt så LH spanderte taxi på oss. Alt i alt så var det veldig bra håndtert av både crewet på SAS og mannskapet til Lufthansa på bakken som tross alt fikk en mengde passasjerer den dagen uten å være staffet opp til å håndtere slike mengder. Der er forskjellen fra Ryanair og nettverkselskaper. Det kan vel ikke være lov å sette fra seg passasjerer ett annet sted og ikke ordne transport til opprinnelig destinasjon? MB |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,587
|
![]() Quote:
Braathens valde å droppe Røros på grunn av glatt rullebane på veg nordover frå Oslo. Då dei kom til Trondheim nekta pax å gå av for å sette seg i buss, resultatet var at dei køyrde maskina via Røros på returen til Oslo...
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair nekter å fly til BGO, TRD og SVG | Trdfly | Småprat | 45 | 24-11-2011 23:34 |
Sinte passasjerer nektet å forlate Ryanair-fly | Christianz | Flyforum | 1 | 18-11-2010 16:56 |
Manchester nekter å la seg presse av Ryanair | Someone | Flyforum | 53 | 12-11-2009 17:57 |
Nekter å fly russisk innenlands i Russland. | ENTO | Flyforum | 12 | 13-12-2006 20:28 |
Nekter å fly i laber bris | Trety | Flyforum | 0 | 04-05-2005 09:06 |