![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Passasjerene på et Ryanair-fly fra London til Torp ble onsdag ettermiddag holdt igjen i flyet på grunn av en forsvunnet iPhone.
Her har tydeligvis en av de ansatte blitt frastjålet mobilen sin. Ingen fikk derfor forlate flyet før mobilen kom til rette, var det som ble sagt først visstnok..... http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10057667 Jeg ønsker ikke å starte noen ny Ryan hat tråd. Og det er kanskje både feilaktig og overdrevet det som står i artikkelen, hva vet jeg. Men jeg lurer på en ting på generalt grunnlag. Er det egentlig lov å holde igjen passasjerene på et fly fordi et besetnings medlem har blitt frastjålet mobilen sin ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Artig historie.
Får håpe dette ikke skjer i morgen, da er jeg nemlig Ryanairpassasjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Under flyvning har kapteinen ganske vide fullmakter. Men det er også spørsmålet om de ble holdt igjen for å vente på politi. For bare en iPhone er nok dette juridisk grått er jeg sikker på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan selvsagt tenkes at det er en juridisk gråsone, men rent praktisk er ideen bak god. Øyeblikket folk slipper ut av maskinen har tyvgodset mulighet til å bli gjemt eller "sendt videre" i mye større grad enn dersom alle ennå befinner seg ombord. Et muligens større spørsmål er hvorvidt det var mulig å være sikker på at telefonen var stjålet heller enn henlagt på "et lurt sted". Jeg har selv en tendens til å legge ting på steder jeg ikke umiddelbart finner dem igjen...
Men det er selvsagt ikke umulig at en passasjer kan ha ment seg berettiget til en "kompensasjon" for ett eller annet, og dermed har forsynt seg av CC's eiendeler heller enn å klage til selskapet. For jeg vet med sikkerhet at slike idioter eksisterer... ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fantastisk idé til neste års påskekrim! Tenk om de har en Hercule Poirot ombord, så kan han gå gjennom samtlige passasjeres bevegelser under flyturen for så å finne ut hvem som er tyven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg opplevde å bli "ransaket" etter en Lufthansa-flight fra Sofia til Munchen. En en dresskledd tysker var meget oppbrakt og mente at noen hadde stjålet laptopen hans. Vi måtte pent vente i bussen til politiet kom fram og om bord i flyet. Etter mye fram og tilbake ble vi sendt til terminalen, der det stod politi og alle ble bedt om å åpne håndbagasjen sin for inspeksjon. At en enkelt mann kunne sette i stand dette stusset jeg ganske mye over, men jeg fulgte anvisningene uten protest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hørte om en lignende hendelse på et fly fra Bryssel som mellomlandet i Monrovia (Liberia). De sa at det lokale politiet skulle komme inn og gjennomsøke flyet om det nye kameraet til en i besetningen ikke kom tilbake. Da fikk de raskt kameraet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair passasjerer holdt igjen, beskylt for tyveri! | vbe86 | Småprat | 1 | 04-05-2012 12:30 |
Ryanair 10 Millioner passasjerer i Norge | LN-CMN | Flyforum | 1 | 11-04-2012 15:36 |
Ryanair passerer 1 milion passasjerer på Rygge | Geiraage | Flyforum | 2 | 20-01-2011 10:49 |
Ryanair - stjeler fra passasjerer | Trety | Flyforum | 22 | 11-07-2006 11:22 |