![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Air Canada har to A340-500'er til salgs ... Any takers?
http://www.speednews.com/listings/jetindex.html (Gaa til Search The Listings - Airbus - A340) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Call Frösundavik!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]()
345 er vel kanskje den 340 typen SAS trenger minst, med mindre de har tenkt å begynne fly non-stop til Australia eller noe sånt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Nå er ikke jeg SÅ bevandret innen de ulike varientene, men er det slik at et 340-500 har sinnsyk range eller?
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
å ja fankern...
Brått var jeg på nett igjen...Jeg husker jeg leste en reportasje om de Singapore Airlines -maskinene i flight i fjor, rett før de begynte med den nye ruta si..... De var jo innredet både med de ene og andre fasilitetene, dusj, + + + DA er jeg med... Thnx, someone! ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]()
SIA sine er forresten i 2-3-2 konfig med 37" selv på turistklasse mot disse fra Air Canada som er standard 340 med 2-4-2. Med 2-3-2 bør det være mulig å trives selv på en 17 timersflytur på turistklasse.....og er man Fred Olsen kan man alltid se på Singapore Ghiijjrls underveis
![]() Gir AC opp Toronto-Hong Kong siden de nå vl selge begge sine 345? Som man ser av seatguru er vel neppe SIN-EWR noen low-yield rute: http://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/Singapore_Air_Airbus_A345.php Med 181 seter i en 340 og dårligste klasse executive economy florerer vel neppe billigbilletene på denne flighten. Lurer på hva Cost/seatkilometer er på denne flighten |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]() Quote:
![]() http://www.boeing.com/news/releases/2005/q2/nr_050425h.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Crap! Leste 340-600
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,570
|
![]()
Jeg har reist en del mellom SIN og CGK siste året. Her bruker SQ blant annet 345 på en turretur flyging fra SIN til CGK om ettermiddagen. Fant raskt ut at det var verd å prøve 345 på Raffle class her .
SQ bruker denne flytypen på den travle ruten ned til CGK for å utnytte ledig kapasitet mellom turene fra SIN til statene. Det er det flotteste fly jeg noen gang har reist med. Selv om turen ned til CGK kun er på 11/2 time fra SIN er det opplevelse å fly Raffle class med denne kjerra. SQ servicen kommer jo på toppen likevel. Jeg har måttet rangere DC10/MD11 ned på annen plass av foretrukne langdistanse fly etter å ha reist noen ganger med Airbus 340-500. 17-18 timer ombord på 345 fra SIN til statene må fortone seg som en drøm selv på turist klasse. Turist klasse på SQ 345 ligner mer på andre selskapers business klasse både i kabinen og service slik jeg observerte det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
SQ154 SIN 08:55 CGK 09:30
SQ154 Airbus A340-500 Travel Time Singapore Changi – Jakarta Soekarno-Hatta 01:35 Total 01:35 Måtte finne ut hvor CGK var, men merkelig definisjon på ettermiddagsflyvning...
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,570
|
![]()
Maskinen går også i paret SQ162/161 selv om det står oppført 777.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Måtte vært kult å kjøpt en slik selv og innrede den som gutterom!! Hadde vært saker det!
![]() Men selv om man skulle ta vikinglottoen på 38 mill i kveld så er det vel langt til man har råd til den maskinen! hehe! Men et par turer jorden rundt på first class kunne det jo bli, og det er jo heller ikke å forakte!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]()
Når er det forresten AC får levert sine 777-200LR? Med tanke på at de allerede nå kvitter seg med 340-500. Trodde ikke LR hadde begynt å leveres ennå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nå ska'rre kjøpes fly!! | LN-MOW | Flyforum | 335 | 15-11-2012 23:26 |
LN-RRE | sk931 | Register- og ATC-Forum | 11 | 07-03-2010 12:10 |
Ålborg har blitt stor, men ikke fult så stor! | MartinL | Flyforum | 10 | 29-11-2009 17:39 |
Stor buss CPH-BGO i kveld | Bizflyer | Flyforum | 5 | 08-02-2009 22:43 |
WOW: Stor hangar til stor maskin | ENGM RAMP | Flyforum | 0 | 05-02-2007 22:28 |