Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2015, 09:01   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flyprat God mandag fra Prærien

Solen skinner her i morgentimene og de fleste systemer er fyrt opp...dog kan noen sikkert brenne for min del. Vel vel, blir en lang dag, og etter man har kjipet ned på overtidsmaten i bedriften så må jeg være litt mer kreativ enn og bare ringe og bestille. Ha en fin dag
Old 05-10-2015, 09:01   #2
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Default God Mandag

Klokken passert og ingen god morgen tråd, godt "noen" passer på

Er jo snart ettermiddag...

Uansett, her settes kursen straks mot Berger og spennende utfordringer tilbake i fiskebransjen. Skal bli veldig spennende å komme igang med å kvitte seg med laks fra landet her.

Solen skinner over distriktet og det ser ut som det blir en flott dag.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 09:18   #3
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

Default Re: God mandag fra Prærien

God morgen fra Snillfjord!

Sola skinner over horisonten, ikke en dag for tidlig etter noen dager med ELENDIG vær med stikkord regn og vind! Et høytrykk skal nå styre været i Midt-Norge den neste uken, så da håpes det på noe bedre vær, som blå himmel og gode fly-spotte-forhold. Høstens første frostnatt er et faktum og temperaturen ligger på +3 så ikke mye å hyle om men den skal oppover ila dagen.

Ellers er det høstferie i Sør-Trøndelag denne uken, og jeg har hørt ønsker om både kino og bowling....noe latmannsliv blir det ikke kjenner jeg resten av familien rett. Men før alt, frokost og litt flyspotting!

Ha en fortreffelig mandag forumister!!

Last edited by ForeverSAS; 05-10-2015 at 09:30.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 11:26   #4
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Forus,

Her over i sørvest er det en flott høstdag , skyfritt og kjølig. Kun 6 grader på morgenkvisten ved kysten idag.
Høstferie for Vestlandet denne uken , så det er en del mindre trafikk ser jeg i dag. Færre folk på kontoret og.
Vel , vi har noen deadlines senere i måneden i prosjektet så høst ferie må utsettes noe for min del.
Kolleger på øya i vest tar "fallbreak" denne uken så da slipper jeg de vanlige turene vest og sydover og det kan jo være greit for en gangs skyld.
Ha en fin dag folkens.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 13:11   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen .. Fortsatt mørkt her.

Frimandag er ingen blåmandag. Må en runde og fylle opp med bikkjemat og kanskje en hårklipp. Ellers ikke så mye på plakaten.

Store oversvømmelser i nabostaten, men her hos oss var det bare vått. Skal bli bra vær noen dager, så da tørker det vel opp.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 13:25   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: God Mandag

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Uansett, her settes kursen straks mot Berger og spennende utfordringer tilbake i fiskebransjen. Skal bli veldig spennende å komme igang med å kvitte seg med laks fra landet her.
Ny jobb igjen? Klarer ikke å komme på noen som driver med sånt på Berger?

Ellers god mandag fra Kollen (Nes, ikke Holmen). I gang med siste av tre ferieuker. Gleder meg mest til jeg skal ut å fly på fredag.

God mandag og uke ønskes
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 13:40   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Ja! Bra! Få sendt driten ut av landet. Langt, langt vekk. Helst ikke til et flyselskap.

God dag fra Gaustad. Her er nokså vanlig kontoruke nært forestående. Det blir greit nå, kjenner jeg.

Ha en fin en.

BTW - Farmers peanøtter er mye bedre enn Polly. Just sayin'

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 13:41   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ja! Bra! Få sendt driten ut av landet. Langt, langt vekk. Helst ikke til et flyselskap.
Hørte han skulle ha en stor leveranse til Finnair på fredag. Ekstra mye, siden det var et stort fly
Old 05-10-2015, 13:46   #9
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Ny jobb igjen? Klarer ikke å komme på noen som driver med sånt på Berger?

Ellers god mandag fra Kollen (Nes, ikke Holmen). I gang med siste av tre ferieuker. Gleder meg mest til jeg skal ut å fly på fredag.

God mandag og uke ønskes
Ta en titt ut døra

Hint: gult er kult
learjet is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 13:50   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Ta en titt ut døra
Som nevnt er jeg hjemme, og ser i så tilfelle rett på en barnehage.

Quote:
Hint: gult er kult
Det er det muligens delte meninger om
Old 05-10-2015, 15:36   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God mandag fra en solfylt tiggerstad. Med mange bookinger inne til enhver tid bruker jeg av og til sjekke eksisterende bokinger jeg ikke har vært innom på en stund for å se om det har skjedd noe jeg ikke hadde fått med meg. Hos AA hadde de to kanselerte flighter for en booking og beskjed på om at jeg skulle kontakte reisebyrå eller gjøre om bookingen. Hva jeg skulle gjøre under "manage booking" var uklart så jeg ringte dem. Mellomlandingen i Philadelphia og det i Charlotte ble litt lengere med nye flighter, men ingen store kriser. Bare synd jeg enda ikke har status til å komme inn i loungene på denne turen.

Tok med det samme og gikk gjennom setereservasjonene jeg hadde med dem. Setenumrene jeg har valgt står ved bookingene, men det skal også stå en grønn hake etter nummeret med hjelpeteksten at jeg må kontakte dem om hakene for bekreftelse ikke kommer i løpet av 24 timer. Hadde kun en slik hake for en av flightene. Gikk gjennom reservasjonene og personene sa alle setene nå var brekreftet. Personen var lettere sjokkert over at jeg skulle 3 turer med dem til Karibien i løpet av under 2 måneder.

Når jeg sjekket etterpå står det fortsatt at jeg må kontakte dem pga. kanseleringer og det står fortsatt ikke merke for bekreftelse ved setene jeg har valgt. Så da er det bare å ringe dem igjen i morgen og gjenta alt sammen?

Ha en god en alle som har god styr på bookingene sine.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 15:47   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra Akersgata. Her er det få bookinger å holde styr på. Men har jo fått kalender for 2016. En vårtur rundt pinse/17.mai må vurderes. Snuser på Georgia/Armenia, men vestlige deler av Ukraina med tog vestover er aktuelt.

Dagens største begivenhet er at Sony Xperia ble hos meg i 2,5 år. Nå er det atter iPhone som gjelder...

... ha en fin dag, med eller uten sol!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 16:08   #13
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
En vårtur rundt pinse/17.mai må vurderes. Snuser på Georgia/Armenia, men vestlige deler av Ukraina med tog vestover er aktuelt.
Spennende steder å reise og mye av det samme i Georgia og Armenia, men jeg vil nok anbefalt Georgia av disse. Hadde jeg hatt en hel langhelg hadde jeg også rukket en dukkert i Batumi. Armenia var egentlig ganske så deprimerende greier.

https://picasaweb.google.com/roberta...iaNovember2012
https://picasaweb.google.com/roberta...niaOctober2013

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules