![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]() Quote:
Last edited by Discus; 23-07-2015 at 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,520
|
![]()
Men igjen så skal nok WGH ansette nye da de sikkert må øke deres stab når de overtar Wizz Air-handlingen...så mange av de som alt har jobbet i Aviator vil nok WGH foretrekke å ta inn i sin stab. Vil jeg tro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Spennende å se om de som i dag er SGH vil overta handling på Wizz på andre stasjoner når SGH blir WGH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
Står jo i artikkelen at de skal hente fra egne rekker, i all hovedsak, pluss noen fra Geiteryggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
Er ikke bare wizz, KLM går også over til Widerøe fra 1. September, og Aviator legger helt ned på Torp i løpet av kort tid (1. august, eller kanskje litt senere om man ikke får Widerøe til å ta over kontrakten med Norwegian/KLM). Dette ifølge mine kilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 81
|
![]()
Hva er grunnen til at Aviator mister så mange store kunder for tiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Da Aviator etablerte seg på Torp var det mange bakkeansatte i Widerøe som fikk kraftig reduksjon i stillingsprosent. Noen av disse har sluttet men mange har fortsatt å jobbe. Nå vil disse få økte stillingsprosenter igjen. I tillegg kommer nok noen fra Geiteryggen etter at WF la ned der. Jeg tror neppe det blir plass til mange fra Aviator - om noen.
Den gang Aviator etablerte seg på Torp tok ei heller de inn mange fra WF. Det fokuseres mye på de flyvende og vilkårene deres, bemanningsbyråer, usikkerhet, vilkår etc. Jeg mener å påstå at situasjonen for bakkeansatte er betydelig værre, og undres ofte over mangel på debatt omkring dette.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
Etter min erfaring på Torp etter å ha sjekket inn både hos Widerøe Handling og Aviator på Torp så er det helt klart en helt annen serviceholdning hos Widerøe (er enkelte unntak hos Aviator - men de er veldig få). I tillegg tar det veldig lang tid å få bagasjen med Aviator som handler. Hva som er grunnen er ikke godt å si, men kommer man fra Alicante med FR er første bag på båndet ca 15 minutter etter landing - kommer man med DY så tar det som regel 30 minutter. Litt har med antall bag å gjøre, men igår kveld når vi landet hadde FR sjekket inn masse håndbagasje gratis I tillegg til at flyet var 100% fullt - så det var masse bag på Ryanair også.
Begge deler ovenfor er subjektivt - men ahr så mange ansatte som reiser fast på Torp flere ganger I måneden, og de har samme erfaring som meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Litt mer konkret artikkel i dag. Ser ut som 70 Aviator ansatte mister jobben:
http://www.varden.no/nyheter/70-avia...torp-1.1432693 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]()
Moderator
Diskusjonen om arbeidsvilkår i handlingbransjen har fått sin egen tråd, så forblir denne mer om bytter av handlingagenter på Torp http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=133188 /Moderator |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Bare de får kofferten min på båndet så jeg rekker toget, kan de jobbe for hvem de vil for meg...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
|
![]()
Men så mistet de DY i Oslo og Stockholm, og var så like langt.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Aviator sier opp 70 personer ifølge avisene. Mens WIderøe Handling tar over KLM og Wizzair, og øker fra 40 til 55 årsverk ifølge denne artikkelen i sb.no: http://www.sb.no/70-har-mistet-jobben/s/5-73-83332
70 personer - 15 årsverk....
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2013
Posts: 87
|
![]()
Er det noe stort tap for det norske arbeidsmarkedet når ett firma som sprer 20-25 årsverk på 70 ansatte taper en anbudskonkurranse? Når WGH kan utføre samme jobben med 15 ansatte ser dette ut som en mye bedre løsning for alle parter bortsett fra eierne av Aviator.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Det er ikke 70 ansatte på Aviator TRF. Helt på villspor det tallet der!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
I Varden sin artikkel er det nevnt at de har brukt svært mange tilkallingsansatte på "0%-kontrakter".
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Er vel ingen grunn til å tvile på Aviator, mener jeg. Så lenge antallet ansatte ikke blandes med 100% stillinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]() Quote:
I Tønsbergs Blad, som vel er ren "kopi" av Sandefjords Blad sier også stasjonssjefen det er snakk om 70 personer, men at disse totalt sett bare utgjør 25-30 årsverk Utklipp fra artikkelen: ![]() Widerøe på sin side hevder de nå trenger og øke fra dagens 40 årsverk til ca 55. Dvs ca 15 årsverk erstatter 25-30. Virker som det her er stordriftsfordeler inne i bilder så ikke rart de da vant anbudet Widerøe skal også insource rengjøring av egne fly på TRF i følge Anders Rasmussen i WGH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe overtar mye av SAS ground handling i Norge | Redcap | Flyforum | 74 | 04-12-2022 22:12 |
Widerøe overtar handling i Båtsfjord | Someone | Flyforum | 6 | 29-10-2018 19:32 |
15 mister jobben på Torp - Ryanair kutter ruter | Gulboble | Flyforum | 3 | 17-09-2010 16:38 |
54 SAS-ansatte MISTER JOBBEN | sail4fun | Flyforum | 14 | 06-11-2005 21:32 |
Noport handling overtar Norwegian handling i Stavanger | BU595 | Flyforum | 7 | 07-12-2004 11:09 |