![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det hele blir bare for dumt! Nok et forsøk fra Sunnmøre om å så tvil Molde Årøs videre eksistens.
Noen her som tror at SAS Braathens vil vinke farvell til 300.000 årlige pax (med en årlig økning på 20%) på strekningen OSL-MOL-OSL, bare for å se at konkurenten overtar...?? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...l/5708657.html http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...l/5708942.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Snart på tid eå legge ned hele SAS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg skal ikke, kanskje som forventet av noen, kommentere noe som helst rundt Årø og evt. nedleggelse av ruter der.
I stedet har jeg lyst til å ta en ørliten kommentar på lufthavnsjef Offenbergs uttalelse: Quote:
Quote:
I distriktene legges det stadig ned bedrifter som går så det griner, med fulle ordrebøker og millionoverskudd..... ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
At "postflyet" til SAS Braathens legges ned er det ingen tvil om, det samme skjer også på Vigra, men det nevnes IKKE. Eneste konsekvensen dette får er at flyet vil gå noe tidligere fra OSL om kvelden... BÅDE til Vigra og Årø! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Merkelig at "alle " er ute etter å ta årø...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
På NRK tekst-tv er saken nevnt i forb. med at en SP politiker frykter at det blir nedleggelse av flere ruter,bl.a. Alta og Kirkenes i tillegg til Molde.
![]()
![]() |
#9 | ||||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja... tror heller ikke at SAS Braathens vil legge ned på hverken ALF eller KKN. ALF er jo den hurtigst voksende flyplassen i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Snakk om og gjøre 5 fjær til en hel hønsegård. Det er helt naturlig at ett selskap hele tiden vurderer rutene også de som går godt. Og spesielt når man mister en viktig kontrakt som den med posten er det naturlig og ta en gjennomgang uten at det betyr nedleggelse. Hos oss vurderer vi hele tiden "alle" virksomheter og prosjekter, men det betyr ikke nedleggelse...snarere tvert imot
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel kun postflyet det snakkes om .. ikke noe annet.. Og de må uansett ha en maskin stående til neste morgen så jeg ser vel ikke problemet. Endring av tidspunkt er vel det eneste her..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
- Det er heilt uakseptabelt om direkteruta Molde-Oslo skulle forsvinne, seier Senterpartiets Eli Sollied Øveraas i samferdselskomiteen. At postflyet forsvinn til Molde kan ha skapt grobotn for spekulasjonar om flyruta til Molde, seier Øveraas. Videre skriver de: Postflyet forsvinn Fra månadsskiftet oktober/november forsvinn postflyet til Molde fordi Posten tapte oppdraget. Dette kan forklare spekulasjonar om at direkteruta Oslo- Molde står i fare, seier Øveraas. DET SAMME SKJER PÅ VIGRA, MEN DET NEVNES IKKE! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes det er bra at SAS Braathens vurderer å endra tidspunkt for sine avganger nå som dem ikke lenger har ansvaret for postsendingene. Dette tror jeg er bra. Ingen vits å ha avganger så sent som 2330 om en kan ha avgangen kl 2100 med de samme passasjerene ombord.
At SAS vurderer å legge ned en hel rute må være en misforståelse...og om så...antar en konkurrent straks setter inn sine fly på strekningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå er jeg f.eks ikke enig i nedleggelsen av BTS men noen ganger lønner det seg og nedlegge en liten lønnsom bedrift slik at den store og ulønnsomme skal bli lønn og man må noen ganger se det store bildet og ikke bare det lille. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
stod noe om dette i dagens VG også faktisk. I forbindelse med sparkingen av Jansen så stod det at dette kunne medføre store samfunnspolitiske virkninger med at distriktsrutene fra Oslo til Alta, Kirkenes og Molde kom til å bli lagt ned først.
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, en person dypt inne i SAS nevnte for meg i dag at en av grunnene til at Jansen blir dumpet er at han oensker aa beholde 'marginale' ruter .... styret er visst av en annen mening ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TUIfly Nordic vil legge ned Oslo, Malmö og Helsinki-basene | LN-HFH | Flyforum | 33 | 05-02-2022 15:43 |
Avinor er i farta igjen. Vil legge ned kontrollsentraler | LN-SEK | Flyforum | 25 | 05-03-2011 06:10 |
TØI vil legge ned flere ruter | jameson82 | Flyforum | 15 | 11-02-2011 00:48 |
Frp vil legge ned 25 flyplasser | Jack | Flyforum | 34 | 25-05-2008 08:16 |
-SAS vil legge ned alt flyvedlikehold i Norden | GF1 | Flyforum | 5 | 28-12-2006 08:05 |