Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-12-2014, 10:14   #1
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Hva synes dere om pet in cabin

og da tenker jeg ikke på Fnate's og andres behov for å drasse med seg kjæledyr, men heller slike 2 og 4 beinte av litt større kaliber?
Hadde denne vært grei f.eks?

Only in America?

Quote:
Pooping Pig And Its Owner Booted From Bradley Flight

http://www.courant.com/breaking-news...129-story.html
krølle is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 10:36   #2
ErlA
ScanFlyer Gold

Default Re: Hva synes dere om pet in cabin

For blinde som har bikkje forstår jeg det. For alle andre som ikke har et faktisk behov. jeg har liten til ingen forståelse.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 11:34   #3
Wiggo Hovde
ScanFlyer Silver

Wiggo Hovde's Avatar

På trikken i Trondheim hang det skilt som viste forbud mot å ta med dyr. Under skiltet sto det "Gjelder ikke førerhund"..... Da lurer jeg på hvem som leser det...
Vel, jeg er ikke noen umiddelbar tilhenger av pels i kabinen. Men der må selvfølgelig være visse unntak, som feks førerhund.
Wiggo Hovde is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 11:51   #4
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Service animals are defined as dogs that are individually trained to do work or perform tasks for people with disabilities. Examples of such work or tasks include guiding people who are blind, alerting people who are deaf, pulling a wheelchair, alerting and protecting a person who is having a seizure, reminding a person with mental illness to take prescribed medications, calming a person with Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) during an anxiety attack, or performing other duties.
Service animals kan altså bidra til en rekke oppgaver, ikke bare føre de som er blinde/svaksynte.

Jeg har ikke noe problem med pet in cabin, men nå er jeg heller ikke allergisk da.
Old 03-12-2014, 12:01   #5
krølle
ScanFlyer Crusty

Jeg må si når jeg hadde E sete fra N.N med BU og satt der med boksen min med måsegg og andre godsaker så forsvant liksom litt av nytelsen når kjøteren til han på D sete satt å sikkla over brettet mitt
krølle is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 12:11   #6
eggs
ScanFlyer Blue

"Service dog" kan også være hunder med fører fra forsvaret, politi, tollvesen og redningstjeneste bla.

Ellers er vel normalt regelen i europa at kun katter og hunder er tillatt i kabinen. I bur/bag under setet forran under hele turen.

Reglene er klare, klarer du ikke la kjeledyret bli i bur/bag får du heller sende det mener nå jeg.

-eggs
eggs is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 12:11   #7
SAS CC
ScanFlyer Blue

Nu skal man jo lige huske på forskellene. Altså et såkaldt service animal, som kan være en førerhund- eller abe (ja, en abe). Det er for blinde mennesker ligeså vigtigt som en rullestol er for gangbesværede. Disse service animals er som regel helt fantastiske og kan indrette sig hvor som helst og på meget lidt plads.

I de senere år er der dukket et nyt begreb op, nemlig Emotional Service Animal. En passager kan med en lægeerklæring få lov til at tage sit kæledyr med ombord fordi vedkommende har en eller anden form for psykisk... øh ja, whatever! Dvs at et dyr, som slet ikke er trænet i, at opholde sig på meget små steder kan medbringes i kabinen. Ja, alle har nok gættet, hvor dette begreb stammer fra... United States of America. For en måned siden havde vi en passager med fra SFO med et såkaldt 'emotional service animal'. Hun sad på Economy og havde medbragt sin Collie. Den stakkels hund havde jo ingen plads der mellem stolerækkerne og endte jo med at tisse på gulvet. Om disse passagerer forventer at blive opgraderet eller ikke vil betale for at få placeret deres pets i cargo ved jeg ikke, men jeg er personligt stor modstander af dette "koncept", hvor dyret faktisk kommer til at lide - især på lange flyvninger. Fx må man også tage et emotional service animal op i fanget og sidde med det dér hvilket ikke er tilladt med en normal Pet in Cabin.
SAS CC is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 12:21   #8
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

For min del er hunder greit. Er allergisk mot katter, men tar alltid en telfast eller lignende før lengre turer. Så lenge dyrene er i bur er det greit, null problem etter min mening.

En ting som er lurt/hadde vært lurt er at kabinpersonell følger med litt, slik at de som evt er allergiske slipper å sitte kliss inntil dyr, det lar seg vel ordne med litt godsnakk mellom crew og passasjerer skulle jeg tro.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 12:36   #9
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Quote:
Originally Posted by ForeverSAS View Post
En ting som er lurt/hadde vært lurt er at kabinpersonell følger med litt, slik at de som evt er allergiske slipper å sitte kliss inntil dyr, det lar seg vel ordne med litt godsnakk mellom crew og passasjerer skulle jeg tro.
Jeg er allergisk for dyr, men på kort innenriks i Norge så registrerer jeg meg ikke som allergiker da dette aldri har vært noe problem, jeg har alltid blitt flyttet bort fra dyr (Noen ganger til Plus). På litt lengre turer spør jeg på forhånd på servicekontor om det er dyr ombord. På langruter så registrerer jeg meg som allergiker og da gjelder det "førstemann til mølla", dvs at om det finnes dyr i kabinen så må jeg stå over og etter jeg har registrert meg kan ingen andre registrere dyr i kabinen.

Syntes det er helt greit at man har dyr i kabinen så lenge de sitter langt fra meg og i bur!

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 12:57   #10
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Her kommer litt oppgulp fra meg på dette spm:

Nei, nei, nei, nei

Dyr kan sendes i bur hvis man absolutt må ha dem med seg på reise.

Ser at at førerhunder kan være ett unttak, men en sånn rottehund i veske skal ikke være med ombord i kabinen.

Er ikke alergisk, liker bare ikke dyr, det være seg hund katt eller gullfisk.
Old 03-12-2014, 13:47   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS CC View Post

I de senere år er der dukket et nyt begreb op, nemlig Emotional Service Animal. En passager kan med en lægeerklæring få lov til at tage sit kæledyr med ombord fordi vedkommende har en eller anden form for psykisk... øh ja, whatever! Dvs at et dyr, som slet ikke er trænet i, at opholde sig på meget små steder kan medbringes i kabinen. Ja, alle har nok gættet, hvor dette begreb stammer fra... United States of America.
Man kødder ikke med The Air Carrier Access Act (ACAA). Flyselskapene kan få dugelige bøter ved brudd på bestemmelsene. Desverre er det en del misbruk, noe som gir dårlig inntrykk. Men se på f.eks. tv-serien 'Dogs of War' så ser man hvilken verdi en slik hund kan ha. Disse bestemmelsene ble ikke innført så Paris Hilton kan reise med fillebikkja si.

Et sammendrag av bestemmelsene kan finnes her. Air Travel beskrives i kapitttel V, avsnitt F. Det er verdt å merke seg at utenlandske selskaper ikke behøver å akseptere andre dyr enn hunder.

https://adata.org/publication/service-animals-booklet
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 20:01   #12
Bergern
ScanFlyer Dusty

Jeg har aldri opplevd problemer rundt dette.
Skulle det likevel oppstå en konflikt, er det ingen tvil etter mitt syn, at dyret må gå.
Old 22-01-2020, 21:20   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Går det nå mot en begrensning av hvilke deler av den zoologiske hagen endel gærne amerikanere kan ta med ombord?

Lovforslag fra DoT:

https://www.transportation.gov/airconsumer/latest-news

Quote:
Notice of Proposed Rulemaking (NPRM) - Traveling by Air with Service Animals. In the Department’s Traveling by Air with Service Animals Notice of Proposed Rulemaking, the Department proposes the following changes to its current Air Carrier Access Act service animal rule in 14 CFR Part 382:
Reply

Posting Rules