![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Boeing tenker høyt om en mulig erstatter for dagens 737-serie. Her nevnes både større passasjerkapasitet og to midtganger. Honnørordet "miljø" fremsies også, uten at dette konkretiseres nærmere.
www.atwonline.com/news/story.html?storyID=7961 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
2 midtganger? Dette minner om Jannes "Passenger Pleaseing Plane":clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kanskje det hadde vært bedre med bare en bred midtgang. Hvis det blir 2 så er faren stor for at det blir 2 smale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nok en gang kan vi hvor tidlig ute Janne var... Neste generasjon MÅ få 2 midtganger...please!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Snakke rvi om en nedskalert drømmelainer her?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
To midtganger med 2+2+2 seating hadde gjort susen. Det værste som finnes er midt-setet på en 737
![]() ![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
2 midtganger høres spennede ut, og man skal ikke se bort i fra at den største utgaven, dersom rekkevidden er god nok, kan bli en 757/767 erstatter for de rutene hvor 787 blir for stor. Det største ankepunktet mot 757 på IC i dag er vel nettopp det at folk ikek liker narrowbodies på langdistanse.
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
To midtganger blir dyre kvadratmeter i et lite fly .... men ser ikke bort fra at det kan komme som en option.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Hvis man erstatter 737-serien med en flytype som benytter seg av helt annen teknologi vil jo et viktig rasjonale for US Navy's anskaffelse av Boeing P-8A "Poseidon" MMA (B738-basert) falle bort: Verdensomspennende tilgang til reservedeler og mulighet for outsourceing av teknisk vedlikehold...
Men på den annen side; det tar nok en goooood stund før de får ut finger'n om de går for en avløser, og ennå lenger før NG-modellene vil være klare for utskiftninger...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mulig at det blir dyrt pr kvadratmeter - men komfort er da også viktig - for noen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Spennende nye tanker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det hele er vel snakk om penger. Artikkelen sier at tanken med to midtganger er å redusere snutiden for flyene. I dag har man spesielt i USA mye kabinbagasje, noe som gjør at det tar tid å tømme og å fylle flyene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og raskere snutid er penger spart...i tillegg til bedre komfort og mer fornøyde kunder. win-win-win
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mulig at hjernen min spilte meg et puss siden det var du som hadde skrevet innlegget EB, men jeg leste faktisk vin-vin-vin!
![]() Seilfly: Jeg vil tro at det vil finnes reservedeler til 737NG laaaaaaaaangt inn i fremtiden, se bare på hvor mange -200 som fortsatt flyr rundt i Afrika of Sør-Amerika.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da er jo et av mine mål oppnådd...mer vin til folket!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Faerre seter gir mindre $$ ... det blir en vurdering av hva som er mest loennsomt. Misforstaa meg ikke - jeg er for konseptet - men for mange selskaper er det viktigere aa stappe inn noen flere seter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men bygger man den slik at alternativet er 2-2-2 eller 4-4 så velger nok de fleste 2-2-2 håper jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
222 må det vel bli. Men det blir som noen sier, dyre kvadratmetre.
De som ønsker komfort og er villige til å betale for dette, kan jo fortsatt bruke business class på en 737 av dagens model, med to seter i bredden. Ser man bort fra pris, er vel 2-2-2 den beste konfigurasjonen man kan få i et fly. IMM
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis det er mulig, bør man i alle fall få flyet en del bredere enn dagens. Airbussene er jo bredere. Og det bør amerikanerne også bli - flyene altså. Noen få cm per sete i bredden vil gi vesentlig bedre komfort, i alle for oss brede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Boeing 737 nr. 8000 - Boeing 737-800 nr. 3000? | LTH | Flyforum | 8 | 16-04-2014 20:49 |
Saab og Boeing skal utvikle erstatter for USAF's T-38 | Trdfly | Flyforum | 1 | 07-12-2013 17:26 |
737 erstatter med 2x2x2? | jameson82 | Flyforum | 32 | 23-04-2011 17:56 |
Bombardier tenker høyt | Desk pilot | Flyforum | 1 | 18-07-2006 15:51 |