![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei alle sammen,
Jeg kom nettopp over dette innlegget på Flyertalk. Quote:
Tydligvis er jeg veldig selvopptatt og frekk som gjør noe slikt. Kjør debatt! Last edited by RSL; 30-06-2014 at 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Hvis du absolutt vil ha det helt mørkt rundt deg får du dekke til øynene med en sovemaske. Er tydeligvis selvopptatt og frekk jeg og, ingenting er som å sitte og stirre ut over Island og Grønland
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Jeg sitter "alltid" på A-setet, og eneste grunnen jeg ser til å gå med på å lukke er at noen får sola rett i trynet. (evt refleks fra vingen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Liker å se ut vinduet, unntaket er vel om det ikke er noe annet enn hav eller helt mørkt, typ over Afrika midt på natta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den som sitter ved vindussetet må vel få styre dette, men om natta bør det være lukket dersom det lyst utenfor. Har svært sjelden opplevd dette som et problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]()
Den helt klare regelen må da være at den som ikke har kontroll over armlenet har kontroll over shades. Untaket er om en har fått en IFE-boks som stjeler beinplass, da har man rett på å kreve omkamp.
Viser det seg at raden bak har en snørrunge som kontinuerlig herjer med bordet i seteryggen bak har man rett til å annektere shades fra raden bak, om man tapte omkampen som er nevnt over. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Landskap sees best med solen bak en, altså velger man vindussete på skyggesiden og da har de andre på raden pent lite å klage på.
Hadde i påsken vindussete på ferge i serdeles urolig sjø mellom Dominika og Martinique. Utsikten var ikke så viktig, men all oppkastet ombord ga alle behov for frisk luft. Samtidig hadde forsøk på andre åpne vinduer raskt ført til at bølgene slo inn gjennom vinduet og gjorde folk gjennomblaute flere rader bakover. Jeg viste mere kunnskap til hvordan sjøen oppførte seg og klarte smelle igjen vinduet i tide hver gang en bølge slo mot ruten, og det til stor anseelse fra passasjerene. Og samtidig klarte jeg gi folk frisk luft. Styring av rullegardiner på en fly? For amatører!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dette må da være plankekjøring?
- Når kabinlyset slukkes på long haul, så går gradinene ned. Når lyset slåes, eller short haul så er alt lov. Jeg har selv iblant lyst til å myse ut på Grønland, men åpner jeg så flombelyser jeg jo hele kabinen. Så jeg synes det ville være nokså arrogant. Vedr - eye shades - fint nok det. Men ofte trenger man mørket for å klare å komme seg i søvnmodus når det normalt ikke er natt. Det er svært vanskelig å bli trøtt i flombelysning, og hvem vil vel ikke heller purke 10 timer enn å sitte i en flystol og tromme med fingrene? Når det er sagt er det ekstremt sjelden jeg opplever noen som drar opp shades, mid flight, foran hos BA. Crewet er også flinke til å gå rundt og lukke alt som åpnes. Men det er altså i Club. Om man fortsatt ønsker se Grønland ovenfra er det jo bare å laste ned herfra før man drar: https://www.google.no/search?q=green...=isch&imgdii=_ ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er overrasket at folk synes det er arrogant å se ut av vinduet på en dagflyvning. Forstår at folk vil sove, men har inntrykk av at mange ser ut av vinduet på en dagflyvning.
Er helt enig at på natten så bør det være mørkt i kabinen så folk får sove. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har sjelden opplevd at dette er et problem, og normale folk tar som regel hensyn. Hvis resten av passasjerene i kabinen ønsker at det skal være mørkt, så er det arrogant å være den som ødelegger for alle andre. Det er en del flyvninger som ikke kan klart defineres som ren nattflyvning eller dagflyvning.
![]() |
#11 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Flysitter
|
![]()
Du må reise mere i Nord Norge om sommeren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg er fra Nord-Norge. Natteflighter via Nord-Norge kjenner jeg imidlertid ikke til at vi har.
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nattflighter over Nord-Atlanteren om sommeren kan lett gå gjennom lyse områder ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Samme med Europa-Japan/Korea og deler av USA til deler av Asia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Med slik utsikt får bare sidemenn smøre seg med tolmodighet til jeg synes jeg har fotografert nok:
![]() |
#17 |
AirBussjåfør
|
![]()
Om du vil se ut, samtidig som naboen vil ha det mørkt kan du sørge for å ha med deg øyebind å dele ut til de som eventuelt måtte klage til deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Hadde gleden av å ha ha solen rett i øynene fra siden i 3-4timer på en tur fra BKK til OSL, satt i midtrekken og var den eneste som ble truffet direkte. Hun som satt med vinduet var den eneste på hele flyet som hadde shaden oppe... Det er lov å vise litt folkeskikk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det slik at Dreamlineren har et konsept hvor du gjør vinduet mørkere og mørkere, istedenfor disse shadene?
Selv må jeg se ut av vinduet når jeg flyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Folk burde være voksne nok til å ta vare på seg selv. Ønsker noen mørke på en flight er det bare å ta med øyebind. Klarer de ikke ta vare på seg selv har de kun seg selv å takke.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 30-06-2014 at 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fagdebatt: Slot window | catocontrol | Flyforum | 63 | 11-06-2012 21:24 |
Window Shades | TG923 | Flyteknisk forum | 13 | 30-11-2009 14:57 |
Synskrav for flygere, noen som kjenner til gjeldende krav? | Fokker 50 | Flyforum | 8 | 06-05-2007 18:15 |