Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-03-2014, 18:36   #1
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

Januar 2014 (og noe fra April 2013), Gran Canaria og Las Palmas:
LPA (Gando), inkl. fly, spotting, rundtur på øyen, samt bilder
fra den 140kvm store villaen i Playa del Cura.






Bildene er fra April 2013, og nå i Januar 2014 - la oss starte
rett på flybildene fra Las Palmas (Gando) LPA (de første fra April):



Over: TuiFly Nordic med B737-800, og reg.: "SE-RFT". Levert ny til
selskapet pr. feb. 2011, maskinen er litt over tre år gammel.
Seatconfig: Y189.



Over: Novair med Airbus A321-200, og reg.: "SE-RDN". Levert ny til
selskapet pr. april 2004, maskinen er ca. 10 år gammel. Seatconfig: Y211.



Air Berlin med Airbus A321-200, og reg.: "DE-ABCK". Levert ny til
selskapet pr. mai 2012, maskinen er snart to år gammel.
Seatconfig: Y210.



Over: Ex-Flynonstop, dette bildet ble tatt - når maskinen ble fraktet fra syd-amerika og
over til Europa (Nederland), og da stopp underveis på Las Palmas. Maskinen
er en Embraer 190LR (EMB-190), og hadde reg.: "PH-FNS" når den fløy for Flynonstop;
levert pr. april 2013, og så satt til lagring igjen pr. oktober 2013. Nå flyr maskinen
for Arkia med reg.: "4X-EMB". Maskinen er i dag ca. ett år gammel, seatconfig: Y100.






Over: Jettime med B737-700, og reg.: "OY-JTW". Maskinen ble levert ny til
daværende Maersk Air pr. feb. 1999, som: "OY-MRE". Fløy hos Maersk Air frem til
sept. 2005, da den ble overført til Sterling Airlines - hvor den var operativ
inntil selskapet lukket dørene pr. 28. okt. 2008. Så ti lagring en kort stund, og
videre til nye Cimber Sterling Airlines pr. 3. mars 2009, frem til det var slutt også
der pr. mai 2012. Så overført til Jettime pr. 26. mai 2012, hvor den har vært siden.
Maskinen er litt over 15 år gammel, seatconfig: Y148.



Over: Air Europa med Embraer 195LR, og reg.: "EC-LKM". Levert ny til selskapet
pr. mars 2011, maskinen er ca. tre år gammel. Seatconfig: C12/Y108.



Over: Vueling Airlines med Airbus A320-200, og reg.: "EC-JZI". Levert ny til
selskapet pr. des. 2006, maskinen er litt over syv år gammel. Bærer
navnet: "Vueling in love". Seatconfig: W4/Y174.





Over: Finnair med B757-200, og reg.: "OH-LBO". Levert ny til selskapet
pr. okt. 1997, maskinen er ca. 16.5 år gammel. Maskinen ble pr. sept. 2013
satt til lagring. Seatconfig: Y227.





Så spoler vi kun tilbake til slutten av Januar i år, og til et ganske så
snødekt OSL - ganske så ferske bilder; til tross for snøen:






Over: en i crewet på nabomaskinen (BA), måtte forevige snøen med sitt kamera eller mobil.





Over: vel nede på LPA, er de-iceing det siste man behøver å tenke på. Her med noen av de
nordiske maskinene på remote.




Over: Thomas Cook Airlines Scandinavia, med Airbus A321-200 og reg.: "OY-VKT". Levert ny
til daværende My Travel Airways pr. mai 2003, så over til Thomas Cook England
pr. nov. 2007, og videre igjen til den skandinaviske delen pr. nov. 2008.
Maskinen er ca. 11 år gammel, seatconfig: Y211.






Over: Thomas Cook Airlines Scandinavia, med Airbus A330-300 og reg.: "OY-VKI".
Levert ny til daværende Premiair pr. sept. 2000, siden overført til My Travel Airways
og senere Thomas Cook Airlines Scandinavia. Har i tillegg jevnlig vært leaset
ut til Garuda, og Skyservice. Maskinen er ca. 13.5 år gammel.



Over: TUIfly (Tyskland) med B737-800, og reg.: "D-AHFY". Opprinnelig levert
ny til Hapag Lloyd pr. feb. 2001, overført til TUIfly pr. jan. 2007.
Maskinen er litt over 13 år gammel, seatconfig: Y189.



Over: Binter Canarias / Naysa med ATR72-200, og reg.: "EC-KGJ". Levert ny
til Naysa pr. juni 2007, maskinen er snart syv år gammel. Bærer navnet: Madeira,
seatconfig: Y72.



Over: Thomas Cook Airlines Scandinavia, med Airbus A321-200 og reg.: "OY-VKE". Levert ny
til daværende My Travel Airways pr. feb 2003, så over til My Travel i Danmark
pr. mai 2005, og overført til Thomas Cook Airlines Scandinavia pr. mai 2008.
Maskinen er ca. 11.5 år gammel, seatconfig: Y211.
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 18:37   #2
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:


Over: Air Berlin med B737-800, og reg.: "D-ABMC". Levert ny til selskapet
pr. nov. 2011, men ble overført 1. april 2013 til TUIfly (DE) og flyr for
sistnevnte selskap i dag. Maskinen er snart 2.5 år gammel, seatconfig: Y186.



Over: Primera Air Scandinavia med B737-800, og reg.: "OY-PSD" på gate. Levert ny
opprinnelig til Travel Service pr. april 2000, overført til den spanske delen av
Travel Service pr. feb. 2003. Så til Air Berlin pr. april 2005, så tilbake til
Travel Service pr. nov. 2005. Så til Pluna pr. feb. 2007, så til Oman Air pr.
mars 2007, så til nåværende selskap i regi av Islandske JetX pr. april 2008,
overført internt til Primera Air pr. okt. 2008, og til Primera Air Scandinavia
pr. juli 2009, da den fikk danske reg. Maskinen er litt over 14 år gammel.



Over: Binter Canarias / Naysa med ATR72-200, og reg.: "EC-KRY". Levert ny
til Naysa pr. juli 2008, maskinen er snart seks år gammel. Bærer navnet: Azero.




Over: Germania med Airbus A319-100, og reg.: "D-AHIM". Maskinen ble opprinnelig
levert ny til Hamburg International pr. mars 2009, inntil selskapet lukket dørene
pr. 19. okt. 2010. Overtatt av Germania pr. mars 2011, maskinen er litt over fem
år gammel. Seatconfig: Y150, legg merke til at det er to over-wing exits på hver side ;
til tross for at det er en A319 og ikke A320 (normalt sett kun én på hver side på A319),
så her snakker vi trang og sild i tønne!




Over: Aer Lingus med Airbus A320-200, og reg.: EI-DEC". Maskinen ble levert ny
til selskapet pr. juni 2004, og er snart 10 år gammel. Bærer navnet: St.Fergal,
seatconfig: Y174.






Over: bra med jagerfly flere av dagene.





Over til en maskin, som definitivt har sett sine bedre dager - beliggende
ved San Agustin (like ved go-cart banen):









Så over til noen bilder fra en av loungene på LPA (Sala Vip: "Galdos")
som finnes i andre etasje, like før utgangen til terrassen:









Over: man har forholdsvis god oversikt over flybevegelser, dog er det både gjerde og gater som
hindrer fotomuligheter.




Over: ikke de beste utgangspunk for foto, med dette foran - men i allefall har
vi en Thomas Cook Airlines Scandinavia der ute, med Airbus A321-200, og reg: "OY-VKD".
Levert ny til daværende My Travel Airways pr. april 2003, så over til nåværende selskap
pr. mai 2008. Maskinen er 11 år gammel, seatconfig: Y211.










Etter så mye fly, og flyrelatert - ja da tar vi vel en liten runde rundt øyen samtidig:




Noen bilder fra San Agustin:





__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 18:37   #3
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

Ett par bilder fra Playa del Aguila:












Noen bilder fra øvre Playa del Ingles, og litt fra Maspolamas:











Over: sanddynene i Maspolamas.









Tre bilder fra Playa del Ingles:













Så tar vi en liten biltur, før vi runder av denne trip-rapporten med noen bilder fra Villaen:



Over: "Miradores de Valsequillo" (Caldera de los Marteles), et kjempekrater som
måler hele 500 meter i diameter og som er 80 meter dypt.














Over: leiebilen fra Cicar / Cabrera Medina: den vanlige Volvo S60'en med D3-dieselmotor
(5-sylindret, 2.0-litersmotor som yter 163hk).
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 18:38   #4
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

I Playa del Cura hadde vi booket privat Villa, denne lå noen få minutter i gå-avstand til
nærmeste restaurant og butikker; og man var avhengig av bil når man bodde her. Villaen
var på ca. 140kvm, med privat hage og jacuzzi. På hovedplanet var det stor stue, kjøkken,
to soverom, to bad. I underetasjen som ikke var i bruk, var det ytterligere to store soverom,
ett bad, samt kjellerstue:








Over: var faktisk egen carport til bilen, dog var ikke denne klargjort - siden det var
høy asfaltkant nedenfor; så da parkerte vi på utsiden. Ikke ble det, den vanlige
Volvo S60'en som leiebil heller - var vanskelig å få noe større bil enn nyeste
Opel Astra med automat den perioden...











Over: skyvedører ut til den private hagen.









Over: No-frost kjøleskap og frys.



Soverom 1:













Soverom 2:





__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 18:39   #5
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:










Underetasjen (ikke i bruk):
































Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av
merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0
megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom.

Bildene er redigert på LCD-skjerm, som kan medføre
at brukere av visse eldre CRT-skjermer - kan oppleve
bildene som noe mørke.

Informasjon om bl.a. reg. dato, kan inneholde feil - alderen på flyet er
angitt i forhold til "first flight" hos flyfabrikanten, og ikke i forhold
til når flyet ble levert til selskapet. Informasjon ang. evt. seatconfig
kan være feil, og angitt når dette er opplyst i forhold til registrering
på flyet når jeg har slått dette opp.


Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 18:51   #6
toftos
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,121
Default Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

Her var det mye flotte bilder
toftos is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 19:10   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,456
Default Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

Quote:
Originally Posted by Blackhawk View Post


Over: Finnair med B757-200, og reg.: "OH-LBO". Levert ny til selskapet
pr. okt. 1997, maskinen er ca. 16.5 år gammel. Maskinen ble pr. sept. 2013
satt til lagring. Seatconfig: Y227.
Ikke på lager, nei ... den er nå i tjeneste hos 'L-3 Communications' .. Foto fra en ex-kollega på Facebook.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2014, 21:15   #8
Lund
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2008
Location: Frederiksværk
Posts: 216
Default Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

DC 7C’eren (45553) på El Berriel Airfield blev i 1962 købt af SAS fra Swissair og fik reg SE-CCH Erik Viking, og blev, uden at komme i SAS trafik, straks brugt i en bytte handle med JAL DC 7F, som fik reg SE-CCI Erik Viking.
/T
Lund is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2014, 15:04   #9
danneh
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 81
Default Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

De ATR 72 du tog bild på är inga ATR 72-200, utan ATR 72-212A (eller -500 om man hellre vill säga det). En -200 har bara 4 blad och är av äldre modell
danneh is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2014, 17:05   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

Takk for flotte flybilder og skikkelig info om hvert fly
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2014, 22:31   #11
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

Takker for tilbakemeldinger, og kommentarer!

SQ777: tusen takk for det, setter jeg pris på!

LN-MOW: morsomt! der kan man se, hvor fort det kan
gå i svingene!

danneh: ok, når jeg sjekker opp reg på maskinen, så kommer
den opp som ATR72-200, og spesifikt på type: 72-212A -
så jeg går alltid ut fra type-spesifikasjonen som står der, dersom
jeg ikke kjenner under-modellen spesifiskt.
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2014, 19:00   #12
FlyMads
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Location: OSL / RYG
Posts: 74
Default Re: Jan2014: LPA, Gran Canaria m/ fly,spotting,og 140kvm Villa:

Jeg fløy med OY-VKI for en stund siden. Da hadde den vel akkurat kommet fra Garuda
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	CIMG3203.jpg
Views:	223
Size:	39.9 KB
ID:	36631  
FlyMads is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
LPA - Gran Canaria Airport - 10. April 2014 sirpjalle Bilder & foto 5 30-04-2014 07:59
Spørsmål om SAS til Gran Canaria (LPA) Chriscross Reiseforum 3 27-11-2012 13:49
Mars 2012: Gran Canaria/LPA: fly, Saab cab., og natur: Blackhawk Bilder & foto 7 16-04-2012 11:58
Bilder fra Gran Canaria Airport (LPA) sandnes Bilder & foto 14 22-12-2009 13:40
Islas Airways og Binter Canarias på: LPA-ACE-LPA (Gran Canaria-Lanzarote) Blackhawk TripReports 19 28-03-2009 15:54


All times are GMT +2. The time now is 04:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.