![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Og jeg driter i Kjos og flyene hans etter at de nektet å ordne opp i kortsvindel en jeg kjenner ble utsatt for av besetningen på en Norwegian-fly. Først sa de de skulle ordne opp og så etter å ha trenert saken lenge sa de at det var underleverandører og andre selskaper som var ansvarlig og nektet å ordne opp.
Evig eies kun et dårlig rykte.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Ehhh, enn av våre besetninger har svindlet en kompis av deg ? Da tar jeg det som en selvfølge at forholdet er politianmeldt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
Jeg anbefalte vedkommende å anmelde Norwegian for svindel, men han hadde allerede brukt så mye krefter på å kommunisere med Norwegian at han bare ønsket legge saken bak seg. Har ikke flydd Norwegian på flere år.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 10-02-2014 at 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,926
|
![]() Quote:
(Kredittkort, ikke debet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Han var naiv og stolte på Norwegian som sa de skulle ordne opp mens de trenerte saken måned etter måned og pengene var forlengst trukket fra konto. Om han hadde fortalt meg om saken tidligere eller om Norwegian ikke hadde ventet flere måneder før de sa "Ædda Bædda" så hadde han tatt kontakt med banken.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,213
|
![]() Quote:
Back to topic: Jeg har pleid å støtte Norwegian og har flydd de flere ganger til LGW fra BGO siden de som regel var billigere enn BA, men etter flere kjipe kundeserviceopplevelser orket jeg ikke mer og nå når jeg bor i Oslo er det alltid sas som aldri har skuffet meg kundeservicemessig. Hvis Norwegian fortsetter i samme sporet skal de passe seg. De som har høy betalingsvillighet krever også mer av flyselskapet, og da kan de ikke gjemme seg bak alt bonus-utringen for å kamuflere elendig kundeservice. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Det var 2 forskjellige kort som ble brukt ombord da de påstod at det ene kortet ikke virket. Senere så han at begge kortene var belastet, det ene to ganger. Han kontaktet Norwegian først og de sa de skulle ordne opp og det virket vel som enklere enn å kontakte flere kortselskaper samtidig og si man hadde betalt med et annet kort.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Ta kontakt med banken(e) -- dette ordner seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Høres mer ut som en misforståelse enn en kortsvindel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Hvor mange timer skal kundene jobbe gratis for å få rettet opp feil som Norwegian er ansvarlig for? Vedkommende hadde som sagt allerede i flere måneder brukt mye tid på brev og venting i telefonen og innhenting av dokumentasjon som Norwegian gjentatte ganger hadde bedt om å få tilsendt på nytt før de til slutt valgte å si "Ædda bædda" til kunden.
Hadde kundeservice som sagt straks sagt "ædda bædda" til vedkommende og ikke i flere måneder lurt ham til å tro de var et seriøst firma som tok ansvar så hadde han ikke kastet bort tid på dette. Da hadde han kanskje også anmeldt firmaet slik jeg anbefalte ham å gjøre. Jeg synes det er forståelig at han prioriterer å ikke ergre seg mere eller bruke mere tid på dette og bare la Norwegian beholde pengene de svindlet ham for.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Hvem mener du har misforstått hva når Norwegian belaster 3 ganger for samme kjøp og sier til kunden at dette skal de selvsagt ordne opp i?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
Jeg synes også det er på kanten å kalle dette for kortsvindel. I det legger du i så fall at Norwegians ansatte drar kortet bevisst flere ganger for å få mer penger i kassen til selskapet de jobber i det. Denne tanken er for meg så søkt at jeg skjønner ikke at det går an å tenke den en gang!
Når det er sagt, så synes jeg det er en selvfølge at, når en slik hendelse har oppstått, skal det selvfølgelig gjøres alt fra selskap og bank for at misæren skal rettes opp så raskt som mulig slik at kunden slipper å være den som følger opp for å få pengene tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
Relativt stor forskjell på svindel og brukerfeil eller teknisk feil. Tviler sterkt på at Norwegian har en strategi på å gjøre seg til kjeltring for småkroner.
Uten å unnskylde Norwegian så er det relativt mange parter involvert i en korttransaksjon. Det er interne systemer hos Norwegian som kommuniserer med teknisk leverandør (f.eks. Nets eller DIBS), innløser (eks. Teller) som sørger for oppgjør, så er det bank osv. I tillegg til dette kan Norwegian ha eksterne leverandører av systemene. Med andre ord, når det er en slik feil kan det være et lite helvete å nøste opp i. En kundeserviceansvarlig vil da legge dette til noen andre og så går tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Mange får også problemer med privat cash flow når Norwegian sier de vil bruke over en måned på å betale tilbake pengene når en billettbooking er trukket flere ganger. Har hørt om flere eksempler på at de får pengene tilbake raskere når de truer med anmeldelse.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Ellers så er det vel å si om dette at slikt tar man kontakt med bank/kredittkortselskap, så får de ordne opp med brukerstedet. Ellers så er vel slike ting nok et eksempel på at bruk av kredittkort er en fin ting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian trakk over 32000 fra kunde | LN-VLE | Småprat | 27 | 05-06-2013 23:57 |
Norwegian-fly måtte snu to ganger | Oteren | Småprat | 16 | 25-05-2012 14:14 |
JAL til BGO flere ganger i år?? | N-3PB | Flyforum | 4 | 08-08-2009 13:06 |
Nygift par vant fly - så trakk Norwegian tilbake premien | LN-TIB | Flyforum | 8 | 15-06-2009 23:06 |
Hvorfor må jeg logge på flere ganger? | FBU 4EVER | Flyforum | 13 | 11-11-2008 11:11 |