![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Norwegian trakk urettmessig 32000 fra kunde. Kunden mener Norwegian er vanskelig å få tak i og vil finne andre muligheter når hun skal reise fra Stavanger til Tromsø heretter.
http://e24.no/naeringsliv/miriam-20-...egian/20318882 Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blir vanskelig å velge reisemåte dersom hun evt. opplever noe tisvarende hos SAS og derfor ikke kan benytte dem lenger heller.
Feil kan skje i alle systemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det må vel ligge en bestilling inne før man kan trekkes og det kan være fort gjort og "stamme" en null ekstra. Har opplevd det samme selv, men ikke noe problem å rette opp. Feil kan alle gjøre !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
"- Det er menneskelig å feile, men det må da være måte på, sier hun."
Herregud, som om en av Norwegians ansatte bevisst sitter og gjør dette. Det er jo åpenbart en systemfeil. For et håpløst utsagn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det mest irriterende for dette mennesket var vel kanskje att det hele tok så lang tid, vanskelig å få kontakt i tillegg til at det var en veldig upassende tid på året. Kan vel ikke si at det er helt på trynet håløst, idiotisk og hårreisende at en person blir irritert nå slikt skjer..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
E24 har vært på Facebook ser jeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Merkelig at det tar hele 2 måneder, fra 11 september, til 19. desember, før hun oppdager at det angivelig er trukket for mye!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, det er feil. 11 desember skal det være.
I følge hennes egne innlegg på E24 artikkelen, så er det også bestilt som gjennomgående billett, hos DY. Og i følge hennes egne utsagn, så har hun heller ikke fått en krone tilbake ennå! Jeg må si hun er utrolig tålmodig og forståelesfull av seg, til å ha blitt bestjålet for 32 000 kroner, og hatt tom konto gjennom hele jula! Innrømmelse eller ikke, så hjelper det jo ikke, når pengene ikke er tilbake! Hennes eneste feil, var vel å bruke feil type kort til bestillingen av billetter!? Hadde jeg blitt utsatt for noe slikt, så ville jeg vel havnet i fengsel raskt, som følge av de midler jeg ville tatt i bruk for å kreve penger tilbake ASAP! ;-) Ville vel neppe fått plassere mine bein i et Norwegian fly igjen, heller, tror jeg! Man skal være rimelig godt bemidlet, for å kunne unnvære en så stor pengesum over så lang tid..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Naar det er sagt, saann er det naar folk er saapass dumme at de bruker minibankkort til online transaksjoner. Disse skumle kritikkortene er bra aa ha innimellom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Jeg føyer meg inn i rekken over personer som synes at dette ikke er noe å gå til avisen med akkurat... Vi lever i en teknologisk verden og slike ting kan skje, og det kan man ta høyde for ved å gjøre noen små justeringer på privatøkonomien sin. F.eks ha en budsjett- /lønnskonto og en visakonto, og hvis du er uheldig og blir overtrekt på visa kan du overføre til kredittkort innen dette er fikset..
Ellers orker jeg sjeldent å klage på noe over telefon hvis jeg har mulighet til å klage på e-post. Da har jeg noe skriftlig å forholde meg til, og jeg kan formulere problemet på en bedre måte og slipper telefonkø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Så alternativene finnes, men noen av de kan jo bli litt upraktiske på en slik strekning som Stavanger -Tromsø med mindre du er i en feriesituasjon og tid ikke spiller noen rolle. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
Hvis man ikke kan forvente at folk tar forhåndsregler så blir det mange avisoppslag i alle fall. For min og mange andres del handler det om å minimere risiko, og dette handler ikke om å la seg styre ut fra et krisemaksimerende synspunkt, men bare gjøre noen små grep og justeringer som gjør at dersom noe slikt skjer med meg så skal jeg ikke la meg bli påvirket av det.
Norwegian burde i en slik situasjon som dette fått en skriftlig klage, og de bør undersøke hva som har gått galt og være sikker på at problemet er fikset. Ved å sørge for at deres kunder ikke vil oppleve slike problemer i fremtiden har Norwegian gjort sin del i denne saken. Jeg mener likevel det er et behov for mange i Norge å se seg i speilet før de ringer til avisen. Mye man leser er totalt hjernedødt. "Har jeg noen skyld i problemet?" "Burde jeg kommunisert klarere?", "Hva kan jeg gjøre for å unngå at dette ikke får like alvorlige konsekvenser for meg ved neste anledning?", "Kan jeg unngå problemet totalt sett ved å ta noen forhåndsregler?", "Hvor omfattende vil disse forhåndsreglene være?". Jeg synes det er direkte sært å skylde på alt og alle rundt seg når man har ressursene for å unngå å bli en part i det hele tatt. Mine penger er mine penger, økonomi er viktig for meg, en god økonomisk struktur er også viktig for meg, og det bør det være for de fleste. Da unngår man kanskje å få trynet sitt i avisen hele tiden. For alt vi vet kan det ha vært en kommunikasjonsfeil og da er kunden også part i dette siden kunden ikke har kommunisert godt nok. Hvis det skal så latterlig lite til for å velte juleferien så er det ikke Norwegian som er hovedproblemet. Det er deg selv. Hadde hun vært kjerringen min så hadde jeg krevd totalkontroll over økonomien inntil hun hadde skjønt poenget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beløpet var kun reservert ifølge Norwegian. Det er juletider og da tar det ekstra tid før banken åpner beløpet igjen for det om Norwegian før jul hadde tatt kontakt med banken hennes. Det er ikke Norwegian sin skyld at banken brukte ekstra tid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei, men de var skyld i at beløpet var reservert. Vanskelig å skylde på banken her...
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Resultatet vil bli det samme uansett for eieren av kontoen. Det er jo å regne som 'brukt' på kredittkort eller konto inntil banken fjerner det igjen uansett. Her har Norwegian gjort en feil. I de fleste tilfeller synes jeg det ser best ut å stå for den og legge seg langflat. Tror ikke Norwegian er tjent med å forsøke å forklare bort dette her med at banken har brukt lang tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A319 förlorade vindruta på 32000 foot höjd | Stromoren | Flyforum | 0 | 14-05-2018 13:29 |
Mail fra Eivind: Kjære lojale SAS kunde | SpotOn | Småprat | 18 | 15-11-2017 11:43 |
Kortsvindel? Norwegian trakk kredittkortet flere ganger | robertaas | Småprat | 57 | 08-10-2014 21:47 |
God mandag fra en forelsket TK kunde | petter380 | Flyforum | 14 | 24-03-2014 18:40 |
Nygift par vant fly - så trakk Norwegian tilbake premien | LN-TIB | Flyforum | 8 | 15-06-2009 23:06 |