Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-01-2013, 11:29   #1
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Default Norwegian trakk over 32000 fra kunde

Norwegian trakk urettmessig 32000 fra kunde. Kunden mener Norwegian er vanskelig å få tak i og vil finne andre muligheter når hun skal reise fra Stavanger til Tromsø heretter.

http://e24.no/naeringsliv/miriam-20-...egian/20318882

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 11:45   #2
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Default Re: Norwegian trakk over 32000 fra kunde

Blir vanskelig å velge reisemåte dersom hun evt. opplever noe tisvarende hos SAS og derfor ikke kan benytte dem lenger heller.
Feil kan skje i alle systemer.
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 11:54   #3
terje t
ScanFlyer Blue

Det må vel ligge en bestilling inne før man kan trekkes og det kan være fort gjort og "stamme" en null ekstra. Har opplevd det samme selv, men ikke noe problem å rette opp. Feil kan alle gjøre !
terje t is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 14:00   #4
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

"- Det er menneskelig å feile, men det må da være måte på, sier hun."

Herregud, som om en av Norwegians ansatte bevisst sitter og gjør dette. Det er jo åpenbart en systemfeil. For et håpløst utsagn!
Everest is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 15:26   #5
flyer88
ScanFlyer Blue

Det mest irriterende for dette mennesket var vel kanskje att det hele tok så lang tid, vanskelig å få kontakt i tillegg til at det var en veldig upassende tid på året. Kan vel ikke si at det er helt på trynet håløst, idiotisk og hårreisende at en person blir irritert nå slikt skjer..
flyer88 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 15:35   #6
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

E24 har vært på Facebook ser jeg...
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 19:42   #7
ohegge
ScanFlyer Blue

Merkelig at det tar hele 2 måneder, fra 11 september, til 19. desember, før hun oppdager at det angivelig er trukket for mye!
ohegge is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 20:21   #8
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

Quote:
Originally Posted by ohegge View Post
Merkelig at det tar hele 2 måneder, fra 11 september, til 19. desember, før hun oppdager at det angivelig er trukket for mye!
Akkurat det med 11 september tror jeg er en skrivefeil fra E24 sin side da, hvor hvis du ser på bildet i teksten (screenshot av nettbanken) så står det 14/12 der
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 22:09   #9
ohegge
ScanFlyer Blue

Ja, det er feil. 11 desember skal det være.
I følge hennes egne innlegg på E24 artikkelen, så er det også bestilt som gjennomgående billett, hos DY. Og i følge hennes egne utsagn, så har hun heller ikke fått en krone tilbake ennå!

Jeg må si hun er utrolig tålmodig og forståelesfull av seg, til å ha blitt bestjålet for 32 000 kroner, og hatt tom konto gjennom hele jula! Innrømmelse eller ikke, så hjelper det jo ikke, når pengene ikke er tilbake! Hennes eneste feil, var vel å bruke feil type kort til bestillingen av billetter!?

Hadde jeg blitt utsatt for noe slikt, så ville jeg vel havnet i fengsel raskt, som følge av de midler jeg ville tatt i bruk for å kreve penger tilbake ASAP! ;-) Ville vel neppe fått plassere mine bein i et Norwegian fly igjen, heller, tror jeg!

Man skal være rimelig godt bemidlet, for å kunne unnvære en så stor pengesum over så lang tid.....
ohegge is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 23:47   #10
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Norwegian trakk urettmessig 32000 fra kunde. Kunden mener Norwegian er vanskelig å få tak i og vil finne andre muligheter når hun skal reise fra Stavanger til Tromsø heretter.

http://e24.no/naeringsliv/miriam-20-...egian/20318882

Vidar
Jaja da for det vel bli tog enten via Oslo og Trondheim til Bodø og buss videre. Eller tog via Oslo og Stockholm til Narvik og buss videre.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 23:51   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Jaja da for det vel bli tog enten via Oslo og Trondheim til Bodø og buss videre. Eller tog via Oslo og Stockholm til Narvik og buss videre.
Eller SAS?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 00:00   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
"- Det er menneskelig å feile, men det må da være måte på, sier hun."

Herregud, som om en av Norwegians ansatte bevisst sitter og gjør dette. Det er jo åpenbart en systemfeil. For et håpløst utsagn!
Vel....

Quote:
- Her har det dessverre skjedd en menneskelig feil, noe som er svært beklagelig, sier kommunikasjonsrådgiver Astrid Mannion i Norwegian til E24.
Dette skjer relativt ofte med Norwegian, det dukker opp traader om temaet her jevnlig.

Naar det er sagt, saann er det naar folk er saapass dumme at de bruker minibankkort til online transaksjoner. Disse skumle kritikkortene er bra aa ha innimellom.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 02:56   #13
Cool Vibes
Newcomer

Jeg føyer meg inn i rekken over personer som synes at dette ikke er noe å gå til avisen med akkurat... Vi lever i en teknologisk verden og slike ting kan skje, og det kan man ta høyde for ved å gjøre noen små justeringer på privatøkonomien sin. F.eks ha en budsjett- /lønnskonto og en visakonto, og hvis du er uheldig og blir overtrekt på visa kan du overføre til kredittkort innen dette er fikset..

Ellers orker jeg sjeldent å klage på noe over telefon hvis jeg har mulighet til å klage på e-post. Da har jeg noe skriftlig å forholde meg til, og jeg kan formulere problemet på en bedre måte og slipper telefonkø.
Cool Vibes is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 03:05   #14
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Vel....

Dette skjer relativt ofte med Norwegian, det dukker opp traader om temaet her jevnlig.

Naar det er sagt, saann er det naar folk er saapass dumme at de bruker minibankkort til online transaksjoner. Disse skumle kritikkortene er bra aa ha innimellom.
Jeg tror nok ikke selve trekket er en menneskelig feil, men heller at hennes (gjentatte) henvendelser til kundesenteret, som åpenbart har gått inn det ene øret og ut det andre, er det. Jaja, six and one and half a dozen of the other
Everest is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 03:21   #15
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Eller en kombinasjon av lokalbåter, der de går, og hurtigbåter. og kanskje spe på med Hurtigruta der det mangler annen båtskyss.

Så alternativene finnes, men noen av de kan jo bli litt upraktiske på en slik strekning som Stavanger -Tromsø med mindre du er i en feriesituasjon og tid ikke spiller noen rolle.

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 07:43   #16
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cool Vibes View Post
Vi lever i en teknologisk verden og slike ting kan skje, og det kan man ta høyde for ved å gjøre noen små justeringer på privatøkonomien sin.
Det er klart slike ting kan skje, og skjer. Spørsmålet er jo da hva kan man gjøre for at slike ting ikke rammer noen, spesielt når man ikke kan påvirke det innen rimelig tid - og kan få konsekvenser, som i dette tilfellet en part som ikke er skyld i feilen. Jeg tror ikke det står noe sted at man skal organisere privatøkonomien/betalingsmidler etter feil hos banker og produkt-/tjenestetilbydere, dermed kan man heller ikke forvente at folk gjør det. 32000 er nok en god månedslønn for de fleste nordmenn, og det kunne like gjerne vært 64000 eller 320000 (da ville nok muligvis banken hatt noen varselsbjeller). Jeg vet ikke hva slags rutiner Norwegian eller deres handlingsagenter har, men i SAS så bruker vi enten betalingsterminaler hvor beløp kommer opp og kunden taster pin, eller hvis det er trekk i dcs-/reservasjonssystemet mot debit-/kredittkort så skal vi ha signatur på som blir skrevet ut etter trekket og med faktisk beløp. Da kan man raskt luke ut menneskelig feil (om man tar bryet med å sjekke papiret man får vel og merke - og ikke bare kaste det som en del gjør). Systemfeil er verre å gjøre noe med, men det rammer svært sjeldent bare en kunde og blir dermed oppdaget raskere.
Old 04-01-2013, 08:42   #17
Cool Vibes
Newcomer

Hvis man ikke kan forvente at folk tar forhåndsregler så blir det mange avisoppslag i alle fall. For min og mange andres del handler det om å minimere risiko, og dette handler ikke om å la seg styre ut fra et krisemaksimerende synspunkt, men bare gjøre noen små grep og justeringer som gjør at dersom noe slikt skjer med meg så skal jeg ikke la meg bli påvirket av det.

Norwegian burde i en slik situasjon som dette fått en skriftlig klage, og de bør undersøke hva som har gått galt og være sikker på at problemet er fikset. Ved å sørge for at deres kunder ikke vil oppleve slike problemer i fremtiden har Norwegian gjort sin del i denne saken.

Jeg mener likevel det er et behov for mange i Norge å se seg i speilet før de ringer til avisen. Mye man leser er totalt hjernedødt. "Har jeg noen skyld i problemet?" "Burde jeg kommunisert klarere?", "Hva kan jeg gjøre for å unngå at dette ikke får like alvorlige konsekvenser for meg ved neste anledning?", "Kan jeg unngå problemet totalt sett ved å ta noen forhåndsregler?", "Hvor omfattende vil disse forhåndsreglene være?".

Jeg synes det er direkte sært å skylde på alt og alle rundt seg når man har ressursene for å unngå å bli en part i det hele tatt. Mine penger er mine penger, økonomi er viktig for meg, en god økonomisk struktur er også viktig for meg, og det bør det være for de fleste. Da unngår man kanskje å få trynet sitt i avisen hele tiden.

For alt vi vet kan det ha vært en kommunikasjonsfeil og da er kunden også part i dette siden kunden ikke har kommunisert godt nok. Hvis det skal så latterlig lite til for å velte juleferien så er det ikke Norwegian som er hovedproblemet. Det er deg selv. Hadde hun vært kjerringen min så hadde jeg krevd totalkontroll over økonomien inntil hun hadde skjønt poenget.
Cool Vibes is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 09:32   #18
NorwayDY
ScanFlyer Blue

Beløpet var kun reservert ifølge Norwegian. Det er juletider og da tar det ekstra tid før banken åpner beløpet igjen for det om Norwegian før jul hadde tatt kontakt med banken hennes. Det er ikke Norwegian sin skyld at banken brukte ekstra tid
NorwayDY is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2013, 09:46   #19
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by NorwayDY View Post
Det er ikke Norwegian sin skyld at banken brukte ekstra tid
Nei, men de var skyld i at beløpet var reservert. Vanskelig å skylde på banken her...
Old 21-01-2013, 10:16   #20
apeks
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by NorwayDY View Post
Beløpet var kun reservert ifølge Norwegian. Det er juletider og da tar det ekstra tid før banken åpner beløpet igjen for det om Norwegian før jul hadde tatt kontakt med banken hennes. Det er ikke Norwegian sin skyld at banken brukte ekstra tid
Er jo likegyldig for kunden om beløpet er trukket eller reservert.
Resultatet vil bli det samme uansett for eieren av kontoen. Det er jo å regne som 'brukt' på kredittkort eller konto inntil banken fjerner det igjen uansett.
Her har Norwegian gjort en feil. I de fleste tilfeller synes jeg det ser best ut å stå for den og legge seg langflat. Tror ikke Norwegian er tjent med å forsøke å forklare bort dette her med at banken har brukt lang tid.
apeks is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules