![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Har en Airbus 320NEO rekkevide til å fly fra Skandinavia til f.eks DEL med nogenlunde fornuftig payload? Noen som kan se for seg at SAS innreder en 5-6 av disse med eco+biz config og åpner nye ruter til India og Midtøsten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Er du gal? CPH-DEL er nesten 6000 km ... Airbus er notoriske for å 'overdrive' på range - hadde 320-dataene deres vært realistiske, hadde det florert med 320'er mellom Hawaii og fastlandet f.eks .. Det gjør det ikke. De påstår 6100km som max, men realistisk vil jeg tippe i underkant av 5000, noe som gjør CPH-DXB mulig (4800km).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
CPH-DXB er 4821 km .. LAX-HNL er 4113km .. 320-familien klarer ikke LAX-HNL med en økonomisk payload.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Ingen stor faktor. Du har godt med flyplasser relativt nær.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
OSL til kanariholmene er 4100 km, og både DK og NVR flyr dit jevnlig med A321 (den har korterer range enn A320). De er i tillegg alltid fulle og i 220 pax versjoner, så TOW er naturlig høy. Nå har NVR også brukt sin maskin 321 på CPH-GOI, men da var det med mellomlanding. BA flyr også til GYD fra LHR med A321, som er også ca 4000.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,316
|
![]()
Flyger inte Air Canada St John-London LHR med Airbus A319?
Det måste väl vara än av världens längsta non-stop med A320 familjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Ser at Gulf Air flyr BAH-CDG-BAH non-stop med A320... det er lengre enn AC sin rute
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Og her er en annen "kort" rute http://www.flightradar24.com/data/flights/ay961/
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]() Quote:
Den er drøy - 4800km - men de har bare 136 seter. Thomas Cook har 180 ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]() Quote:
![]() http://www.routesonline.com/news/29/...ubai-offering/ Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 318
|
![]()
Det er mange diskusjoner rundt hvor langt et stort single-aisle fly kan fly og hvilke ruter som er aktuelle. Det virker som om det er et brukbart marked for denne typen ruter. Hvorfor bygger ingen en fullgod 757 erstatter slik at man kan fly langt i litt mer marginale markeder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
739MAX og 321NEO er nær nok til at det ikke lønner seg .. forskjellen er egentlig kun litt cargo-volum ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
|
![]()
Litt "off topic", men minnes en charterguttetur til Florida i 92 med Conair A320. Fra Gardermoen til MCO med mellomlanding på YQX ifølge gcm er distanse 4231km+3223km, returen gikk fra FLL - YQX- Gardermoen 3367km+4231km. Er vel ikke akkurat vanlig i dag
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]() Quote:
GEN er vel det som er OSL nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
Join Date: Jun 2009
Posts: 15
|
![]()
Her var det noen unøyaktigheter...
DK sin 320 har 177 seter og har mindre range enn 321 siden disse har 2 ACT i skroget. Noe som gir 23,3 tonn fuel. Vanligvis mer siden densiteten på fuelen som regel er høyere enn std. DK og NVR sine 321 har 211 stoler og ikke 220. Lengste non-stop mener jeg er LPA-EVE for DK sin del.. 320´ene til DK blir forøvrig byttet ut til 321 høsten 14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]()
Har fløyet spanair a321 TOS - LPA en gang i tiden. Grei lengde på den strekningen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,316
|
![]()
Jag har för mig att QR startade DOH-ARN/CPH med A319...det är nog ungefär lika långt som till DXB.
DY 737-800 klarar väl inte DXB med 186 pax? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Produksjonkapasitet per sted for A320? (splittet) | Basse-HAU | Flyforum | 15 | 29-06-2023 08:57 |
Winglets til A320-familien kommer | LN-MOW | Flyforum | 68 | 16-04-2015 09:55 |
Hvor langt rundt jorden kommer man med samme type 737 eller innen A320 familien | RJon | Småprat | 12 | 09-11-2014 21:33 |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
Hvor lang rekkevidde har A320? | Glenn | Flyforum | 8 | 22-02-2009 19:17 |