![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
I forbindelse med at WN skal starte opp YYZ-YHZ-GLA med 737-700 var det en tanke som slo meg; hvor langt rundt jorden man kan komme med samme flytype av 737 eller A320-familien, ingen begrensinger på antall stopp. Man kan tillate seg 7 dager stoppover på hver destinasjon for å gjøre det litt fleksibelt. For å gjøre det realistisk må en som ville ha reist denne ruta hatt tid å ta ut bagasje og sjekke inn igjen hvor det ikke er interlineavtaler mellom selskapene.
Jeg har tatt utgangspunkt i 29.05.15 som er dagen de starter denne ruta. Equipment change slipper man å ta hensyn til. Etter noen kjappe søk har kommet frem til følgende 29.05.15 med 737-700: WS 702: YVR-YYZ WS 30: YYZ-YHZ-GLA KL 1474: GLA-AMS Ser at WS flyr HNL-YVR, men dette er dessverre satt opp med 737-800. Veien videre er litt usikker da jeg ikke har oversikt over hva som blir beste 737-700 rutingen videre østover. Andre startdatoer er mulig. Noen som har noen gode søkemotorer på dette eller tid til å leke seg med dette tankeeksperimentet?
![]() |
#2 |
Anthill kicker
|
![]()
Hva er hensikten med ditt "tanke-eksperiment" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ingen hensikt i det hele tatt, bare artig å finne ut hvor langt man kan komme seg
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er mulig og komme jorden rundt med 737, men mulig du må fly en miks av -700 og -800
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
du kan hvertfall gjøre ruten SCL-PTY-IAH-SVG med kun 737 (blanding av 700-800)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Du kommer vel rimelig langt avgårde med å kjøre 738 østover med DY sin OSL-DXB som utgangspunkt og så videre med FZ. For eksempel har vi DY/FZ/T5 på OSL-DXB-ASB-PEK med 738, noe som er anstendig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Utfordringen med -800 er vel over Atlanteren? Men det er vel kanskje noen sesong eller charterruter som hår med den?
Neste år kommer man se transatlantisk med A320 via KEF, men her er utfordringen transpacific |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
TACV via Kapp Verde, eller muligens noe til Asorene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Både BA og AC flyr A320-familien over dammen i dag.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Ja, men her var det vel såpass spesifikt at det var snakk om samme type og ikke bare familie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bonusjeger
|
![]()
Det er jo det samme som at man ikke kan ta B737-maskinen (strengt tatt så er det vel en BBJ?) som flyr mellom SVG og IAH som en erstatter for B738; AC sin A319 eller BA sin A318 som krysser atlantern kan ikke erstatte en A320 så lenge vi snakker om samme flytype.
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor langt unna Norge kan man komme? Tur med SQ/NZ til AKL | fluxie | TripReports | 8 | 12-11-2017 19:17 |
Winglets til A320-familien kommer | LN-MOW | Flyforum | 68 | 16-04-2015 09:55 |
Hvor langt frem i tid kan man bestille EB-billetter med Star Alliance? | erlendag | Reiseforum | 4 | 02-09-2013 08:32 |
Hvor mange ganger rundt jorden? | Concorde | Reiseforum | 3 | 21-11-2010 08:08 |
Jorden rundt på 80 timer - ph-ndr reiser langt bak i et fly. | Utflyttet | TripReports | 8 | 13-05-2009 01:17 |