![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det noen som har tips til noe spektakulært man man se i Sveits i januar som ikke involverer ski eller klatring, og som man kan nå med tog fra Zurich?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk, men jeg tenkte noe mer i retning av infiniti edge pool på en fjelltopp enn en konsert.
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Vurderer Zermatt eller Grindelwald / Jungfraujoch. Noen som har erfaringer med disse eller lignende destinasjoner?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Skal selv til Zermatt i januar, hovedsaklig for å stå på ski, men planen er også å få med meg dette: http://www.air-zermatt.ch/air_zermat...?content=DE011 , rundtur rundt Matterhorn med helikopter. Tror at det blir en fin opplevelse. Så der har du ihvertfall et tips. Mvh Fjordheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I Zermatt kan du ta gondolbanen til toppen av Klein Matterhorn, 3 883 moh. En fin tur selv uten ski. Hvis jeg ikke husker feil er vel togturen opp til Zermatt ganske så artig i seg selv også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Glacier Express er aldri helt feil heller, om du liker tog. Du kan ta hele eller deler av den. Ellers er det mange spektakulære togturer å velge mellom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du er på jakt etter infinity pool i fjellheimen kan dette hotellet kanskje være aktuelt http://villa-honegg.ch/en/gallery/spa/ .
Skal du kjøre gondol kan Titlis i Engelberg være et alternativ til Matterhorn. Der kan du gå over europas høyestliggende hengebru og ta verdens første roterende gondol, men det er mye tog og gondol for en kort toppturopplevelse. Minst 2 timer hver vei fra Zürich. Og i januar kommer du nok til å stå i samme kø som alle som skal på ski. Er du interessert i grotter kan Höllgrotten Baar være aktuell http://www.hoellgrotten.ch Ellers har SBB (sveits' fungerende svar på NSB) ofte gode utfuktstips http://www.sbb.ch/en/leisure-holidays/day-trips.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Skal ditto i februar, så hører gjerne om hvordan turen var
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for alle gode tips. Håper tråden kan være til inspirasjon for alle som har skaffet seg billige bonusbilletter til Sveits i vinter.
Selv vil jeg ta base camp i Bern som jeg oppdaget at jeg enda ikke har utforsket. Og så er planen en dagstur opp på Jungfraujoch hvor man tar banen opp til 3454 meter. ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vært noen dager i Grindelwald på sommerhalvåret for en del år siden, fantastisk område! Tok toget fra Lauterbrunnen forbi Wengen til Kleine Scheidegg, flott togtur og fantastisk utsikt til de tre store fjellene.
Var uaktuelt å ta toget videre t/r Jungfraujoch som tar veldig lang tid (over 50 min hver vei) hvor det meste er i tunnel, i tillegg til at det er grisedyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er her nå på andre dagen (første skidagen p.g.a. forsinkelser fra CPH; teknisk problem med motor på A321, ergo rakk ikke toget som kunne gått helt frem til Zermatt, kun til Tash). I dag, vel, fantastisk vær, sol sol og atter sol, fantastisk preparerte løyper men lite snø egentlig. Alltfor lite snø til god off piste, en av mine medreisende ødela sine nyinnkjøpte planker på guidet off piste tur p.g.a. steiner. Og så er det kaldt, jævlig kaldt, om man har lov å skrive det her og alltfor mye te
![]() Mvh Fjordheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jomfrujokk! Jommen kan de finne på navn disse sveitserne.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tror dog at hvis man er heldig med en skikkelig pudderdump, er Zermatt perfekt. De fleste som er der er løypecruisere, og man får store områder for seg selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Bare så det er sagt så betyr "joch" åskam/bergrygg.
![]() |
#16 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gledesdreper!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Gornegrat Bahn er riktignok bare den nest høyeste jernbanen etter Jungfraujoch, men den er den høyeste åpne jernbanen der den ender på 3.089 meter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips&Triks Hamburg - Hotellanbefalinger og opplevelser? | Ståle | Reiseforum | 39 | 16-12-2019 11:17 |
Har noen tilgang til OSL ankomsttider fra januar? | robertaas | Register- og ATC-Forum | 3 | 03-08-2018 19:30 |
En av tre oljearbeidere har dårlige helikopter-opplevelser | Tjab | Småprat | 1 | 29-06-2016 22:11 |
Emirates har søkt trafikkrettigheter mellom Sveits og Mexico | LN-MOW | Flyforum | 4 | 22-02-2016 09:59 |
Har noen blandede opplevelser med BA "mixed fleet crew"? | kristian | Reiseforum | 4 | 07-04-2013 19:47 |