![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
|
![]()
Nå har det seg slik at jeg er reiseleder for en reiseglad gjeng på jobb som har funnet ut av at vi skal til Hamburg en helg i april. Fant noen fine flighter med Eurowings med utreise i firetida på fredag og retur i sjutida på søndagen til fornøyelige 1119,- per snute.
Men så er det oppholdet da..som nevnt er vi i Hamburg i to netter for å kikke litt, spise god mat og drikke mye ![]() Setter svært stor pris på noen hotellanbefalinger, prisen må ikke være altfor høy. Finnes det noen serverdigheter man bør få med seg? Reisen til og fra flyplassen og sentrum, hva er enklest? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde Suitehotell Novotel for to uker siden. 6 min gange fra S1 fra flyplassen, Berliner Tor stasjon.
15 min gange fra centrum. Fair price på rom og frokost. Mye restauranter vel 5 min fra hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bodde på Grand Elysee, Rothenbaumchaussee 10, 20418 HAMBURG sommeren 2011. Fantastisk bra hotell, og for det vi betalte var det hinsides god valuta for pengene. Ligger dog ikke så sentralt som andre hoteller, men man knerter vel en øl eller to på veien inn til sentrum
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Boede på det her hotel i 2 dage i sommers:
http://www.ibis.com/gb/hotel-5251-ib...el/index.shtml - det var meget billigt, små men ok værelser og lå midt i centrum og tæt på metrostationen.. Hvad er der at se.. - havnen, Verdens største modeljernbane, Airbus, Hard Rock Cafe, St. Pauli, fodbold... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Amatør
|
![]()
Takk!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Livsnyter
|
![]()
Bodde på Renaissance Hamburg sist jeg var i byen.. Ligger veldig sentralt og er et fint hotell.. Var veldig fornøyd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Var der i helga, hadde betalt 795,- med Lufthansa. ;-)
Skulle ta en utflukt med tog tidlig en morgen så jeg bodde billig og enkelt rett ved Hbf. på Hotel Kronprinz Novum. Det er også i gangavstand fra det meste av sentrum og ved Hbf er knutepunkt for alt av transport i området. Pass på å ikke gå inn i de bakerste vognene på S1 når du drar tilbake til flyplassen, for toget deles i to før det kommer dit. Eller er det enkelt og billig å komme seg rundt.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Miniatur Wunderland med Knuffingen Airport er et must!
http://forum.flyprat.no/showthread.p...ght=Knuffingen
![]() |
#11 |
Livsnyter
|
![]()
Støttes Wig-wag.. Knuffingen Airport er et imponerende skue!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Enig ang. Miniatur Wonderland at besøk er et must, men husk at det kan være veldig folksomt der, spesielt i helgene. Kjøp ihvertfall billetter på forhånd på hjemmesidene hvis dere drar dit Lørdag eller søndag, ellers kan der være lang ventetid for å komme inn.
Ang. hotell, hvis dere er villig til å strekke budjettet litt, så slår jeg et slag for Atlantic Kempinksi. En av de mest kjente hotellene i Tyskland, nyoppusset i 2011. Var der for noen uker siden. Handlingen i James Bond-filmen Tomorrow Never Dies fra 1997 foregår delvis på dette hotellet. Er det bra nok for James Bond, er det bra nok for jobben din.. Må nok regne med en 1300 kr natta for dobbeltrom der, det er det verdt i mine øyne. Last edited by leoLatex; 21-12-2012 at 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Hvis dere forresten er flyinteresserte, hva med en guidet tur på Airbus-fabrikken i Hamburg?
http://www.globe-tours.de/en/visit-a...r-hamburg.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Amatør
|
![]()
Takk folkens!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gammel tråd, men har ca 4 timer layover i Hamburg
rekker jeg da å besøke Miniatur Wunderland ? og hvordan jeg kommer jeg dit fra flyplassen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Business Jockey
|
![]()
Du rekker det, men ville absolutt anbefale mer tid. Er mye å se og dagen går fort.
Ett tips er å forhåndsbooke billett og inngangstid. Sist vi var der på nightstop måtte vi vente 1,5 time for å komme inn. I og med at du har liten tid ville jeg anbefalt taxi fra flyplassen. Koster ca 25€ til Miniatur Wunderland. Lykke til, er absolutt verdt ett besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Google maps sier ca 30 min med bil så tidsmessig ser det nogenlunde likt ut ? Last edited by hifiman; 14-07-2015 at 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du får da i beste fall et par timer i Minatur Wunderland? Det er aaaltfor lite spør du meg, det er noen fantastiske utstilliger de har med så utrolig mange små detaljer, og har man dårlig tid får man lite utav det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sofitel i sentrum er også meget bra syntes jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Har jo sett noen filmer fra flyplassen i denne herligheta, men viste ikke at det besto av en hel liten verden!
Noen som har vert der og sett på dette, ser for meg at jeg må få til en tur dit etterhvert, kan være nerdemorro for store og små det der! :-D Alt er jo imponerende, men flyplassen (1,30 ut i filmen) er jo absolutt imponerende!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
JAKARTA, trenger tips og triks | A-380 | Reiseforum | 29 | 19-08-2024 09:04 |
Sør Afrika, trenger tips og triks | A-380 | Reiseforum | 13 | 06-12-2011 10:41 |
Tips / Triks vedr. Flight Simulator X | Ståle | Småprat | 18 | 05-03-2011 00:07 |
Spotterguide Trondheim: Tips og Triks? | seilfly | Flyforum | 9 | 04-08-2008 12:40 |
...tid & opplevelser. | EB | Flyforum | 0 | 27-11-2004 12:38 |