![]() |
|
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
At det imidlertid er vanskelig å vurdere effekten av innføringen av bonuspoeng i forkant er nok dels korrekt, men det er også slik at om man hadde spurt de fleste økonomer som jobber med denne typen problemstillinger så ville det nok vært et flertall for at det hadde en negativ effekt på DYs lønnsomhet, som nevnt en del ganger tidligere. Effekten på antall avganger er nok imidlertid vanskelig å vurdere, pga det overnevnte. Hva angår antall fly, for mye eller for lite, vet jeg ikke noe om. Jeg registrerer imidlertid at de stadig har sine -300 maskiner som jeg trodde skulle være faset ut for lenge siden (kanskje har det alltid vært planen å ha disse, men jeg har hatt et inntrykk av at man ønsket å kvitte seg med dem). Men, ja, man ønsket nok å påvirke beslutningen i en retning som man selv mente var best. Last edited by TOS; 04-10-2013 at 16:31. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe og KLM med codeshare på norsk innenriks | Someone | Flyforum | 16 | 24-02-2018 08:42 |
Med spedbarn på norsk innenriks - hvilket selskap? | flappflapp | Reiseforum | 20 | 01-03-2016 15:34 |
Kutt norsk innenriks til vinteren (2014/2015) | MountainDew | Flyforum | 43 | 13-09-2014 19:31 |
Norske rullebanelengder - igjen (splittet fra "Norwegian med økning på norsk...") | flappflapp | Småprat | 0 | 07-10-2013 10:03 |
Markedsandeler på norsk innenriks | FlightDeck | Flyforum | 5 | 05-02-2009 16:20 |