Ett stort hål på min resekarta som jag länge har önskat att fylla är Nordnorge. Bortsett från en poängbrännartur till
TOS 2007 som gav mig sammanlagt 7 timmar i Nordens Paris. Redan förra året fanns planer om en tur men tillfälligheter gjorde att det då blev Shanghai och roadtripping i andra delar av regionen istället. Så när WF då kom med Norge Rundt billetten för tredje året i rad kom tankarna tillbaka och då med en blandning av att få många legs men samtidigt uppleva så mycket som möjligt. Även om det har sina fördelar att resa ensam är det alltid trevligt att ha med sig någon och medforumist Cecilie var inte sen att hänga på. Så snart ferieveckorna blev konfirmerade av chefen i slutet på april registrerades en profil och planeringen satte igång. Vi var eniga om att vi skulle så långt öst som möjligt, så långt nord vi kunde komma och självklart till det berömda WIAS i
MJF. I tillägg till detta bokade vi en natt i Tromsö för att inte sitta fast i Finnmarken en lördag kväll och eftersom anslutning till utlandet ingick bokade vi starten från Kastrup. För egen del blev resrutten då
GOT-
CPH-
TRF-
BGO-
TOS-
VDS-
VAW-
KKN-
ALF-
VDS-
BJF-
MEH-
HVG-
HFT-
TOS-
ANX-
BOO-
MQN-
MJF-
SSJ-
OSL-
GOT.
21 legs på fem dagar alltså men hur mycket skulle vi hinna få med oss egentligen? – Time will tell, följ med på turen!
(Bags packed and ready to go)