![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() I april bestemte LifeMiles å ha salg på bonuspoengene sine igjen, og jeg var heldig nok at jeg meldte meg inn uken før. Det resulterte i at jeg bestilte FRA-JFK med Singapore Airlines i Business class for rundt 4000 kroner én vei i mai. Det ble litt krøll under bestillingsprosessen, da LM kan være treg med ticketing og SQ kun holder reservasjoner i 72 timer. Det resulterte i at den ble kansellert, men en e-post til LM reddet dagen, og reservasjonen poppet opp igjen og ble ticketed kort tid etterpå. Returen hadde jeg allerede kjøpt når Norwegian la ut billettene for longhaul. For det betalte jeg rundt 1500 inkludert mat, seteplassering og to kolli. Returen kan du lese om i denne tripreporten: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117976 Jeg kjøpte ungdomsbillett med SAS fra BGO til FRA via CPH til litt over tusenlappen, en tur/retur med Delta JFK-BOS for 1200,- gjennom wf.no og en ungdomsbillett på OSL-BGO på hjemreisen til 499. ![]() Reisen startet fra BGO den 10. mai med SK2875 kl 14:10. Denne flighten ble i dag operert av en MD82, noe som var hovedgrunnen til at jeg valgte denne. Det var push på tid, og som vanlig en hyggelig tur ned til CPH i SAS sin gode gamle arbeidshest. Det var Star Alliance-maskinen, OY-KHE, som fløy denne dagen. Landet før tiden, og gikk mot loungen og chillet de neste par timene. ![]() Ganske folketom lounge denne ettermiddagen… Passet meg utmerket! ![]() ![]() ![]() ![]() Neste flight var SK1635 som skulle dra kl 18:05. Dette var det en CRJ900 som stod for i dag, OY-KFB. Helt vanlig SAS-flight, ikke mye å rapportere om annet enn at jeg hadde en kopp kaffe og koste meg med Aftenposten… ![]() ![]() ![]() På grunn av den tidlige avgangen til SQ26 (08:30), ble jeg nødt til å legge inn en overnatting i FRA. Jeg endte opp på Menningen hotel, som viste seg å være mye lengre vekke enn jeg trodde. Tok meg en halvtime å gå dit fra terminalen… Gikk først feil vei og gikk forbi denne: ![]() Men dessverre skulle jeg ikke her og måtte snu… Bestilte et ”6 bed dorm”-rom der jeg altså måtte dele med andre, men denne natten hadde jeg rommet for meg selv… Bestilte samme dag til den hyggelige prisen på 150kr. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta First, Norwegian Longhaul og Blue1 – Boston til Bergen 31. mai – 2. juni | Islending | TripReports | 37 | 05-06-2013 19:01 |
Delta kutter JFK-CPH og JFK-ARN | haavig | Flyforum | 15 | 30-05-2011 22:47 |
Delta fra CPH til JFK | MartinL | Flyforum | 59 | 30-05-2010 20:36 |
Passasjergrunnlaget fra Bergen og SVG til CPH med SAS | barca | Reiseforum | 0 | 18-01-2010 01:50 |
Cargofly fra Haugesund til Boston? | ClassOne | Flyforum | 26 | 03-09-2009 18:39 |