![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
70 A320 NEO
30 A320 OEO 6 B77W til Swiss 2 A380 http://www.bloomberg.com/news/2013-0...t-program.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,169
|
![]()
Tolker jeg dem rett vil da de 30 A320neo da innebære at 737-flåten kan parkeres?
Dette er også andre gang de kommer med en top-up ordre på A380 LH har vel allerede 30 NEO under ordre, så kan vel synes som de velger bort MAX |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Mange ble nok veldig overrasket over at Swiss fikk 77W, men i det tidsvinduet som Swiss vil bytte fornye langdistanseflåten var det egentlig ingen andre alternativer. 346 for dyr i drift, 748 for stor og A350 for langt frem i tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 266
|
![]()
Hei,
Hva betyr det egentlig at en 346 er for dyr i drift? Har det å gjøre med virkningsgrad grunnet utformingen på langemann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
77W slår 346 på alle punkt, utenom hot'n high og kapitalkostnader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 266
|
![]()
Neste spørsmål: Hva betyr hot'n high?
Kabinmessig liker jeg bedre 333 og 343 bedre enn trippel 7. De fleste bruker 2-3-2 i Biz kabinen på en trippel 7, noe som kan gi en Eco følelse hvis en er så uheldig å havner imellom. I Eco så kjører de vel som oftest 3-4-3, og da er jo sjansen enda større for å havne mellom. Airbus har som oftest Biz på 2-2-2 og 2-4-2 i Eco, noe som gjør det umulig å komme imellom i Biz, i tillegg til at det i Eco er lettere enten å få en to seter alene, eller to ilag med reisefølge... Ikke at det har så mye med driftskostnader å gjøre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
For flyselskap er det først og fremst driftskostnader som teller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
De stora Boeing 777-300ER bolagen QR, EK & EY opererar under "hot" conditions under sommarhalvåret på DOH, DXB & AUH. Det verkar som Boeing 777 klarar det bra.
Många bolag har även 2+2+2 i Bizz på Boeing 777...exempelvis AC, UA, DL, TG, SQ, ANA, JL |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Ingen av de er spesielt "high" og kan ha nesten uendelig lange rullebaner i sanden.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa bestiller 25 A350-900 og 20 B777-9X | Someone | Flyforum | 52 | 10-05-2022 06:34 |
Lufthansa og SWISS bestiller nye fly | FlightDeck | Flyforum | 18 | 24-09-2010 10:56 |
Lufthansa bestiller 41 nye fly til seg selv og Swiss | Someone | Flyforum | 16 | 21-09-2007 17:55 |