![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Maskinen beholder sitt interiør som i dag.
Vårt service konsept tilpasses galleyene i dette flyet, da disse har mindre plass til vogner en det SAS maskinene har i dag. Når det gjelder refurbishment av eksisterende A330 maskiner er ikke alt klart i forhold til hvordan det blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Jeg har alltid vært nysjerrig når jeg har sett de laste opp store fly. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Så det blir mindre mat og drikke til pax på reserveflyet altså?
Da ryker vel alkoholen først? ![]() Tør jeg foreslå å heller droppe søppeltrallene, så kan paxen heller hive søpla på gulvet frem til cleaning kommer etter landing? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 126
|
![]() Quote:
Rune |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Hver posisjon og tralle har sitt nummer, hver tralle har en nøyaktig vekt, og innhold. Vogner og skap med drikke f.eks har nøyaktig det samme innhold og vekt på hver eneste flight. Eneste som er variablet er vekten på maten, dersom flyet ikke er fult så lastes det heller ikke mat til alle. Men brettene, koppene osv er lastet, da disse trengs til returen. Men det er oversikter, planer, og nøyaktige spesifikasjoner på alt. PS Drikke og mat reduseres ikke ;-) Men det skal lastes på en annen måte, og organsieres litt annerledes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 851
|
![]() Quote:
Last edited by Utflyttet; 11-02-2013 at 16:54. Reason: quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 851
|
![]()
2 dager før avreise fikk jeg svar fra SAS CPH at bekreftet oppgradering med poeng ikke var mulig, men at jeg var velkommen til å stå stand-by ved innsjekk, så det er jo litt merkelig at de ikke kunne bekreftet oppgraderingen når det var så få i economy extra. Hele flyet hadde kun 92 passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Men, spørsmålet var: Hvor mye lastes? Hvor mange traller med dings og ting er det til sammen på feks en full 340?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Litt nerdelektyre oversendt ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,801
|
![]()
Nerdelektyre ønskes oversendt hitover også, om mulig!
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
2 full size drinkevogner, pluss en vogn med upplift av mineralvann og hvitvin. 6 skap med rødvin. 8 fullsize vogner med matbrett til første servering. Nok til economy og economy extra.(varierer da i forhold til om det er 330 eller 340) 2 fullsize vogner med matbrett til andre servering economy. 2 Fullsize vogner med matbrett til economy extra til andre servering. Her lastes det også ekstra juice. 1 halvcart med juice (appelsin, eple og tomat.) 36 stk halvannenlitere med vann 9 liter mineralvann (vann med bobler) Det lastes 2 halvcarts med tax free varer 2 skap lastes med diverse utstyr til kaffe og te servering. 1 skap med kaffe 2 skap med kaffe og te kanner 2 Skap med isbiter, melk, sitroner etc. Sikkert noe mer jeg har glemt. På business lastes. 2 fullsize vogner med brett tilførste serveringen 2 fullsize vogner med brett til andre serveringen 1 fullsize vogn til crew måltider. 1 vogn med desserter, ost, is og endel tomme skuffer. 1 vogn med diverse til buffet. 1 vogn til vann (ca 12 flasker vanlig,og 6 flasker med bobler) her lastes også varmrettene til andre serveringen på asiarutene. 2 fullsize drinkvogner 1 fullsize med upplif på drikke samt hvitvin 1 halvkart med avec, samt upplift på rødvin 1 halvkart med rødvin (all vin på business er store flakser) 1 halvkart med kaffekopper, og dessert tallerkener og bestikk 2 halvkarts med glass 1 skap med sjokolade. 3 skap med isbiter, juice, melk, sitroner, selleri 2 skap med diverse til kaffe/te 1 skap med kaffe, og med coockies til buffet 1 skap med pappkrus og diverse andre ting. 1 skap med kaffe kanner, og juice kanner Det er sikkert endel jeg har glemt her også. Vekter etc husker jeg ikke i hodet. Men en drinkvogn veier ca 100 kilo. En matvogn rundt 50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Glemte varmmaten :-)))
Første servering ekonomi. 7 ovner med cocotter, 32 per ovn. Pluss noen cocotter i den ene vognen, som må settes inn etterpå. Rundstykker lastes det 1,5 av per pers. Business. 3 ovner med cocotter, ulikt antall avhengig av meny og rotasjon. Det lastes ca 120-130 prosent varmmat. 1 ovn med brød. 1 skap med knekkebrød, rugbrød, og diverse kjeks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Tusen takk for utfyllende informasjon, SAS-Steward!
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det varierer sikkert også en del fra selskap til selskap hva de har med.
Vil du vite sånn omtrentlig hva det veier, så er det et sted mellom 3,5 og 4 tonn vi snakker om.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Det finnes også fast utstyr i galleyene.
F.eks trash compactors, en i hvert galley. Waste vogner. 4 bak, og to foran. Vinåpner foran osv. Men som imm skriver, dette varierer fra selskap til selskap. Man tenker også hele tiden på vekt, og forsøker å finne måter å redusere dette på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Takker for masse info.
![]() Og folk kaller meg en flynerd. Folk er rare. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP | Lamox | Flyforum | 375 | 19-11-2020 18:21 |
KLM utvider flåten med 3 stk A330-300 og 5 stk. E190 | Stian | Flyforum | 23 | 19-04-2015 19:49 |
Hvor mye baggasje kan jeg ha med? | Marius_S | Flyforum | 14 | 13-02-2008 00:12 |
Mye problemer med flatsengene på A340 | FBU 4EVER | Flyforum | 18 | 05-04-2006 19:23 |