![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=72185
Quote:
![]() - ATR 72 bruker mindre drivstoff, - har mer cargo-plass - billigere å kjøpe. -ATR er litt treigere enn Q400, men ikke noe som er veldig utslagsgivende på korte strekker. - Pluss at den bråker litt mer enn Q serien. Så da lurer jeg på om vi i fremtiden kommer til å se enda flere ATR i SAS farger operert av Cimber? Der er jo noen ruter fra CPH til f. eks Nord Tyskland som er rimelige korte og som i dag blir operert av CRJ200 (Sluker drivstoff etter hva jeg har skjønt). Og for å ta et eksempel til. Hva med ATR på ruten KRS-CPH? Widerøe opererer jo den i dag, men nå forsvinner jo WF fra SAS konsernet snart og SAS vil kanskje overta noe av utenlands-produksjonen selv? Pluss at ruten ikke kommer fra eller går til noen WF base. Kunne økt til 4 ganger daglig for å demme opp for KLM, og samtidig for en mer cargo plass som det sårt trengs. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intensjonsavtale mellom SAS og Avinor varsler flere nye IC-ruter fra OSL | Blubird | Flyforum | 51 | 24-01-2019 09:01 |
Flere nye SAS ruter i 2013? | Dash | Småprat | 29 | 07-10-2012 09:00 |
Cimber åbner 7 nye ruter | Bll spotter | Flyforum | 18 | 29-01-2010 00:41 |
SAS EuroBonus-poeng på flere Cimber Sterling-ruter | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 22-11-2009 19:41 |
SAS' Cimber Air-opererte ruter | FlightDeck | Flyforum | 1 | 25-01-2008 20:28 |