![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det nærmer seg den tiden på året der flyselskapene lanserer nye ruter for neste sommer. Som sikkert flere på forumet her har fått med seg, så elsker jeg å leke hobby ruteplanlegger for SAS.
SAS bestemte seg i 2011, da de la frem 4 excellence strategien sin, for at de skal satse mer på leisure-markedet ved å utnytte flåten bedre. Altså ikke ekstra fly. Det henger nok sammen med at nye fly fases inn, og erstatter gamle fly, som har en helt annen kostnadsstruktur enn de gamle. Dermed lønner det seg å holde flyene i lufta enda flere timer i døgnet enn det som har vært vanlig før. Satsingen for 2012 kom i stor grad fra Norge og Sverige. Det henger vel sammen med at flåten i DK er litt eldre, og krav om utnyttelse av flåten ikke er like stor her som i de andre landene. Men nå som Airbus 320 skal erstatte Mad Doggene i CPH, endres jo kostnadsstrukturen her også. Dermed tror jeg på at det lanseres en del "nye" leisure ruter fra CPH/DK. CPH-ALC er allerede lansert, men jeg tipper på en del flere. Dessuten tror jeg på en videre satsning på leisure ruter fra Norge andre steder enn OSL. Slik sommeren har vært på OSL, med tanke på forsinkelser og liknende, så er vel ikke det å øke antall flygninger til og fra OSL som er første prioritet til SAS ledelsen. Hvilke ruter tror dere kommer? Kom med forslag, og kjør debatt!!!!!! Last edited by Dash; 17-09-2012 at 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja....tror faktisk godt en SAS rute fra Jylland til Alicante eller Palma kunne blive en nogenlunde forretning..(lidt lokalpatriot skal man vel have lov at være !!!)
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har længe undret mig over hvorfor ikke SAS går i frontalangreb på AirBaltic, efter de ikke er med i ejerkredsen længere? Det kunne være oplagt fra alle tre skandinaviske hovedstæder, men nok især ARN og CPH.
Sidder FR og DY ikke tungt på det marked? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så det bør jo funke i DK også. Og nå som Norwegian har tatt opp konkurransen med SAS i DK er vel ikke ruter fra Jylland helt utenkelig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mon ikke der kunne være forretning i at gå ind på "etniske" ruter evt. som red eyes mhb flyudnyttelsen:
Beyrut, Damascus (muligvis lidt for sprængfarligt), Erbil, Ankara, Istanbul, Skorpje, Zagreb etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() CPH-ZAG flys allerede *A partner Croatia Airlines, så det er nok ikke mye å hente her heller. Men det er blant annet to destinasjoner til som jeg tror SAS kan få til å fungere (fra CPH), og det er Sarajevo og Sofia. Last edited by Boeing_fan; 16-09-2012 at 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tror nok at DY har udspillet deres rolle i KRP..dY har netop haft et møde med erhvervslivet i KRP området. De ønsker mere fritidstrafik fra KRP til CPH. De vil også
have ændret navnet på lufthavnen. Tror bare det er et spørgsmål om tid før de forlader KRP. DY og FR er jo godt med, men jeg tror der er plads til en rute fra AAL eller AAR...Det er er spørgsmål om at udnytte flyene bedre og så tror jeg det ville kunne svare sig. Spanien er bare et forslag, det kunne ligegodt være VCE/BLQ eller et andet sted i området... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Star Alliance only.
|
![]()
Håper på CPH-SIN, selvom de har en god avtale med SQ på den ruta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva med Skopje, kanskje...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, kanskje det...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Håper på enkel måte å komme meg fra OSL til:
-Grønland -Færøyene -Bornholm Ellers: -Tirana -Ljubljana -Firenze
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
For noen år siden ja, men det hjelper lite idag.
![]() |
#16 |
Flysitter
|
![]()
Ønsker meg en tidligere avgang OSL-BGO. Å være i Bergen klokka ti som jeg er idag blir for sent så da må jeg dra dagen før eller bruke DY
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lisboa hadde vert supert,en passelig stor by med mye å se og masse god mat og drikke.
Avgang klokka 10 fra OSL,retur klokka 15 hadde vert finne tider å reise på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Faro betjenes allerede av bolaget, slik at skal man prøve noe nytt i Portugal er Porto en mulighet. Jeg har ikke vært der, men jeg har hørt mye pent om byen og Nord-Portugal. Uansett, til tross for at Hellas gjennomgår svært tøffe tider burde Athen settes på kartet igjen. Athen er i seg selv en hyggelig by og med Star partner Aegean med sin hub der som gjør det veldig lett å komme seg videre til veldig mange av de flotte øyene i Egeerhavet. Men til saken, ettersom man ikke kan nominere ruter selv, tror jeg mest på Olbia eller Cagliari.
Upcoming flights: JUN OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 17-09-2012 at 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intensjonsavtale mellom SAS og Avinor varsler flere nye IC-ruter fra OSL | Blubird | Flyforum | 51 | 24-01-2019 09:01 |
Nye ruter fra SAS (2012/2013) | Hpkris | Flyforum | 123 | 02-06-2014 14:44 |
SAS annonserer 30 nye ruter i 2013 | Discus | Flyforum | 260 | 09-11-2013 20:48 |
Stor tro på flere nye ruter | LN-RRA | Flyforum | 21 | 02-09-2007 10:06 |
Norwegian vurderer flere nye ruter | ENKB | Flyforum | 9 | 23-02-2007 15:51 |