Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-01-2013, 22:52   #1
Ramgad
ScanFlyer Blue

Norwegian LPA-BGO LN-NOU

Okei folkens, da hadde jeg tenkt å skrive litt om hvordan det gikk da jeg flydde med Norwegian, maskin LN-NOU.

Legg merke til at WiFi er inkludert..

Dagen før jeg skulle reise sjekket jeg norwegian's "er flyet i rute?", bare for å dobbelsjekke at flyet jeg skulle på faktisk hadde internett.

æsj.. Dumt at norwegian ikke prioriterer internett på fly som flyr langt. Jaja, jeg bryr meg ikke så mye om internett uansett, det er selve reisen jeg er ute etter.

2Jan: Tid for å fly litt
Jeg, min mor og min søster møtte opp på LPA "Aeuroporto de Gran Canaria" klokken 08:15, nøyaktig 3 timer før avgang. Greit å ha god tid når man skal sjekke ut flyplassen. Men neida, jeg ble møtt av en laaaaang kø. Norwegian presterte og ha 3 avganger fra LPA med ganske kort tidsrom, og bare 2innsjekkingsboder. Etter nesten 2(!) lange timer i køen var det vår tur. Selv om vi møtte 3 timer før, så fikk vi ikke sitte sammen på flyet. Damen bak boden sa bare "i can do anything". Min søster på 11 ble plassert et stykke fram i flyet, jeg midt i, og min mor bakerst.

Jaja, hvem bryr seg. Jeg skulle jo snart ta plass i en av norwegian's nye B738 maskiner.. mmm...

Jeg satt meg på 19F, et fint sete.

Rett før takeoff satt det seg 2 voksne menn som stinket så inni ***... De hadde også "smuglet" meg seg vodka som de drakk og lo. Der satt jeg, med to fulle mannfolk ved siden av meg. Jeg spurte om å få bytte sete, men flyet var fullbooket. Hele crewet var spansk, inkuldert i to kapteinene foran i flyet.

Flyet så "meget ryddig ut".. Litt papir her og der, men ellers fint.

Her ser dere en vanndråpe som holder på å innta nakken min

Etter vel to timer i luften oppdager jeg is på innsiden av flyet.

Veldig kaldt inne i flyet! Men vi var iallefall på vei til vestlandets hovedstad - BERGEN

Under hele turen fikk vi kun en rask melding fra cocpit, det var et språk ingen av oss forstod. Blanding mellom engelsk og spansk. CC ønsket oss heller ikke "velkommen til bergen" da vi landet, det har jeg aldri opplevd før.

Vi landet i allefall trygt, etter 30min lengre flytur på grunn av kraftig motvind

Dette var min opplevelse av norwegian. Det blir Lufthansa nestegang, til VLC. Skal prøve å dekke reisen bedre da

Mvh

Last edited by Ramgad; 21-01-2013 at 23:12.
Ramgad is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 00:27   #2
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Default Re: LPA-BGO LN-NOU

At det drypper kondens fra taket skjer både på gamle og nye fly, og at det stinket fyll av sidemennene er vel ikke så mye å få gjort noe med, så lenge de oppførte seg såpass at de ble sluppet ombord. Rim på panelet innvendig er dog svært spesielt!

2 innsjekkingsskranker på LPA til 3 avganger er et resultat av lowcostopplegget til selskapet, og spanske crew som ikke snakker norsk (og knapt engelsk) må du nok bare leve med i fortsettelsen også - det blir standard fra Canaries med Norwegian fremover.

Det finnes alternativer fra LPA til BGO!

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 07:39   #3
Bergern
ScanFlyer Dusty

Hei!

Takk for interessant beskrivelse av DYs nye konsept. Jeg blir neppe å treffe i et av deres fly i den retningen.

Håkon
Old 22-01-2013, 09:27   #4
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Foretrekker norske ansatte... i et norsk flyselskap.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 14:21   #5
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Dette hørtes ut som en fantastisk tur, men sånn blir det når 95% av pax kun bryr seg om pris
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 14:46   #6
Bergern
ScanFlyer Dusty

Og du;
Velkommen til forumet!
Old 22-01-2013, 18:53   #7
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Foretrekker norske ansatte... i et norsk flyselskap.
Satt på spissen så kommer du vel da ikke særlig langt i dag ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 22:55   #8
bgo-flyer
ScanFlyer Blue

Virker det sannsynlig at avganger grytidlig om morgenen fra BGO til LPA har norsk crew, da DY ikke vil ha spanjoler liggende på hotell i Bergen?
bgo-flyer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2013, 23:36   #9
Vede
ScanFlyer Dusty

Vede's Avatar

Utrolig trist at Norwegian er på vei i den retningen og det kunne aldri falle meg inn å fly Norwegian på så lange turer med spansk crew. Jeg pleier å si, jeg skal aldri fly Ryanair og Wizzair. Nå er Norwegian longhaul og Spania ruter i samme kategori.
Old 23-01-2013, 10:02   #10
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Takk for rapporten, synd det ikke var en av de nye maskinene som fløy deg på den lange turen.

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
At det drypper kondens fra taket skjer både på gamle og nye fly, og at det stinket fyll av sidemennene er vel ikke så mye å få gjort noe med, så lenge de oppførte seg såpass at de ble sluppet ombord. Rim på panelet innvendig er dog svært spesielt!
Rim på panelet er vel også kondens, har opplevd det en gang selv, men da som vanndråper.
Old 23-01-2013, 13:26   #11
CV440
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
Rim på panelet innvendig er dog svært spesielt!

Tally-Ho
Etter en iskald tur i 5 timer med SAS (LN-RRL) til Tenerife med mengder av rim på panelet hadde jeg en lengre korrespondanse på e-post med SAS kundeservice. Jeg fikk beskjed om at dette var et helt normalt fenomen og noe man måtte regne med!!!
Kabinbesetningen var og overrasket og utstyrte oss med det de hadde av tepper, men denne turen kommer jeg til å huske lenge.
Jeg har fløyet i snart 50 år med utallige selskaper, men aldri opplevet maken.
CV440 is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2013, 22:21   #12
geirs
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by bgo-flyer View Post
Virker det sannsynlig at avganger grytidlig om morgenen fra BGO til LPA har norsk crew, da DY ikke vil ha spanjoler liggende på hotell i Bergen?
Ja hvis jeg ikke tar helt feil nå så er det vel mer norsk evnt. skandinavisk crew på flyene som går fra Norge til LPA og retur. Crewene flyr vel oftest begge veier.
Det er LPA og Spaniabasene som er bemannet med spanjoler ol, de flyene som går motsatt vei.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2013, 16:50   #13
Ramgad
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Takk for rapporten, synd det ikke var en av de nye maskinene som fløy deg på den lange turen.

Rim på panelet er vel også kondens, har opplevd det en gang selv, men da som vanndråper.
Flyet var 3,1år. Ganske nytt?
Ramgad is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2013, 17:32   #14
ToreD
Flydiot

De som er ca 2,5 år og nyere har SKY interiør.
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2013, 01:02   #15
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Har sett rim ombord på veggen en gang jeg også. Det var på LN-DYA, LPA - OSL og jeg satt akkurat i bakkant av vingen. Temperaturen var helt normal i kabinen.

Angående de 2 "Spanske" pilotene så må du lære deg å høre forskjell på Spansk og Dansk!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules