![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Okei folkens, da hadde jeg tenkt å skrive litt om hvordan det gikk da jeg flydde med Norwegian, maskin LN-NOU.
![]() Legg merke til at WiFi er inkludert.. Dagen før jeg skulle reise sjekket jeg norwegian's "er flyet i rute?", bare for å dobbelsjekke at flyet jeg skulle på faktisk hadde internett. ![]() æsj.. Dumt at norwegian ikke prioriterer internett på fly som flyr langt. Jaja, jeg bryr meg ikke så mye om internett uansett, det er selve reisen jeg er ute etter. 2Jan: Tid for å fly litt ![]() Jeg, min mor og min søster møtte opp på LPA "Aeuroporto de Gran Canaria" klokken 08:15, nøyaktig 3 timer før avgang. Greit å ha god tid når man skal sjekke ut flyplassen. Men neida, jeg ble møtt av en laaaaang kø. Norwegian presterte og ha 3 avganger fra LPA med ganske kort tidsrom, og bare 2innsjekkingsboder. Etter nesten 2(!) lange timer i køen var det vår tur. Selv om vi møtte 3 timer før, så fikk vi ikke sitte sammen på flyet. Damen bak boden sa bare "i can do anything". Min søster på 11 ble plassert et stykke fram i flyet, jeg midt i, og min mor bakerst. Jaja, hvem bryr seg. Jeg skulle jo snart ta plass i en av norwegian's nye B738 maskiner.. mmm... ![]() Jeg satt meg på 19F, et fint sete. ![]() Rett før takeoff satt det seg 2 voksne menn som stinket så inni ***... De hadde også "smuglet" meg seg vodka som de drakk og lo. Der satt jeg, med to fulle mannfolk ved siden av meg. Jeg spurte om å få bytte sete, men flyet var fullbooket. Hele crewet var spansk, inkuldert i to kapteinene foran i flyet. Flyet så "meget ryddig ut".. Litt papir her og der, men ellers fint. ![]() Her ser dere en vanndråpe som holder på å innta nakken min ![]() ![]() Etter vel to timer i luften oppdager jeg is på innsiden av flyet. ![]() ![]() Veldig kaldt inne i flyet! Men vi var iallefall på vei til vestlandets hovedstad - BERGEN ![]() ![]() Under hele turen fikk vi kun en rask melding fra cocpit, det var et språk ingen av oss forstod. Blanding mellom engelsk og spansk. CC ønsket oss heller ikke "velkommen til bergen" da vi landet, det har jeg aldri opplevd før. Vi landet i allefall trygt, etter 30min lengre flytur på grunn av kraftig motvind ![]() Dette var min opplevelse av norwegian. Det blir Lufthansa nestegang, til VLC. Skal prøve å dekke reisen bedre da ![]() Mvh Last edited by Ramgad; 21-01-2013 at 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
At det drypper kondens fra taket skjer både på gamle og nye fly, og at det stinket fyll av sidemennene er vel ikke så mye å få gjort noe med, så lenge de oppførte seg såpass at de ble sluppet ombord. Rim på panelet innvendig er dog svært spesielt!
2 innsjekkingsskranker på LPA til 3 avganger er et resultat av lowcostopplegget til selskapet, og spanske crew som ikke snakker norsk (og knapt engelsk) må du nok bare leve med i fortsettelsen også - det blir standard fra Canaries med Norwegian fremover. Det finnes alternativer fra LPA til BGO! Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hei!
Takk for interessant beskrivelse av DYs nye konsept. Jeg blir neppe å treffe i et av deres fly i den retningen. Håkon
![]() |
#4 |
Star Alliance only.
|
![]()
Foretrekker norske ansatte... i et norsk flyselskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette hørtes ut som en fantastisk tur, men sånn blir det når 95% av pax kun bryr seg om pris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og du;
Velkommen til forumet!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Virker det sannsynlig at avganger grytidlig om morgenen fra BGO til LPA har norsk crew, da DY ikke vil ha spanjoler liggende på hotell i Bergen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Utrolig trist at Norwegian er på vei i den retningen og det kunne aldri falle meg inn å fly Norwegian på så lange turer med spansk crew. Jeg pleier å si, jeg skal aldri fly Ryanair og Wizzair. Nå er Norwegian longhaul og Spania ruter i samme kategori.
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for rapporten, synd det ikke var en av de nye maskinene som fløy deg på den lange turen.
Rim på panelet er vel også kondens, har opplevd det en gang selv, men da som vanndråper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter en iskald tur i 5 timer med SAS (LN-RRL) til Tenerife med mengder av rim på panelet hadde jeg en lengre korrespondanse på e-post med SAS kundeservice. Jeg fikk beskjed om at dette var et helt normalt fenomen og noe man måtte regne med!!!
Kabinbesetningen var og overrasket og utstyrte oss med det de hadde av tepper, men denne turen kommer jeg til å huske lenge. Jeg har fløyet i snart 50 år med utallige selskaper, men aldri opplevet maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er LPA og Spaniabasene som er bemannet med spanjoler ol, de flyene som går motsatt vei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
De som er ca 2,5 år og nyere har SKY interiør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har sett rim ombord på veggen en gang jeg også. Det var på LN-DYA, LPA - OSL og jeg satt akkurat i bakkant av vingen. Temperaturen var helt normal i kabinen.
Angående de 2 "Spanske" pilotene så må du lære deg å høre forskjell på Spansk og Dansk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY LN-NOU - status | LN-MOW | Flyindivider | 46 | 03-12-2022 07:15 |
DY Charter BGO-LPA april 2014 | Starling | Register- og ATC-Forum | 5 | 21-04-2014 14:20 |
DK 5736 fra LPA til BGO i morgen | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 2 | 12-10-2013 10:47 |
På chartertur med DY til LPA (og BGO!) | litt-amatør | TripReports | 16 | 15-04-2009 12:39 |
Islas Airways og Binter Canarias på: LPA-ACE-LPA (Gran Canaria-Lanzarote) | Blackhawk | TripReports | 19 | 28-03-2009 15:54 |